Gå til innhold

ferie - men klarer ikke dra

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør jeg nå? Bestilt en charterferie jeg virkelig ville på nylig, men nå greier jeg ikke å dra i. Har skikkelig vondt i magen og diare, sover ikke og føler det som helt umulig orke å gjennomføre. Jeg er småplaget av angst, så vet at det er mulig at plagene mine nå skyldes "hypokonderi" men de er likevel der. Reisen er gjennom ving og ble betalt med kredittkort. Jeg har bare vanlig reiseforsikring. Kan jeg få igjen reisen?

Anonymous poster hash: 0f5dc...d7d
Skrevet

Om du får legeerklæring kan du få tilbake pengene fra forsikringsselskap eller kredittkortsselskap )hvis Master card).

AnonymBruker
Skrevet

Men får jeg legeerklæring når det ikke er akutt, alvorlig?

Skrevet

Men får jeg legeerklæring når det ikke er akutt, alvorlig?

Det kan vel bare din lege svare på, jeg vil tro ja.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, legen avgjør, men redd hun tror jeg bare er redd for den økonomiske situasjonen der nede.

AnonymBruker
Skrevet

Uventet, akutt, behandlingskrevende sykdom. Det er ikke så alvorlig, men sånn jeg er nå så skjønner jeg ikke hvordan jeg skal orke reisen til reisemålet en gang. Blir bare mer og mer stresset av dette nå.

Skrevet

Jeg pleide ALLTID å grue meg til ferier og hadde ikke lyst til å dra. Men når jeg var der, så var jeg også ALLTID glad for at jeg dro, og ville ikke vært det foruten.

Mitt råd: Dra på ferien. Ikke ta hensyn til angsten din. Du kommer til å få det langt bedre enn du tror.

Skrevet

Du kommer til å få det langt bedre enn du tror.

Det er vel en antagelse?

Skrevet

Det er vel en antagelse?

Det er klart, man kan brekke begge beina og få lungebetennelse. Men det kan man hjemme også. Det finnes jo ingen garantier.

Men jeg tror at hvis man gruer seg til en ferie, så blir den aldri så gal som de scenariene angsten steller i stand innbiller seg. Man bør jo aldri gjøre som angsten ber deg om.

Skrevet

Det er klart, man kan brekke begge beina og få lungebetennelse. Men det kan man hjemme også. Det finnes jo ingen garantier.

Men jeg tror at hvis man gruer seg til en ferie, så blir den aldri så gal som de scenariene angsten steller i stand innbiller seg. Man bør jo aldri gjøre som angsten ber deg om.

Det er ikke noe farlig å dra til Hellas, men hvis man har lammende angst hele oppholdet er det vel best å holde seg hjemme?

Jeg har ikke angstlidelse som diagnose, men ofte blir situasjonene jeg plasserer meg verre enn jeg tenkte meg. Men det er ofte jeg ikke gruer meg for ting, og bare hopper i det - det kan da vise seg at hele tingen var lite gjennomtenkt. Det har ikke vært noe farlig noen av gangene, men hvis man bare gleder seg til man slipper unna, unna noe som kanskje koster masse penger? Det koster penger å dra på ting som ferie, og hvis jeg ikke har noen glede av det syns jeg det er mye bedre å investere pengene. Men nå er det jo mange som allerede har million-bolig og det som verre er, da kan jeg selvsagt skjønne det.

Det som plager meg på slike ting jeg drar på er mest at det føles som hodet sprenges av alle inntrykkene, og jeg føler jeg blir dratt mot ulike ting. Men nå er ikke dette engstelse, som TS kanskje har som problem, så da blir det kanskje en helt annen sak.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for råd. Er bittelitt bedre i dag, så satser på at det blir tur.

Gjest Ladytron
Skrevet

God tur :)

Skrevet (endret)

Hva gjør jeg nå? Bestilt en charterferie jeg virkelig ville på nylig, men nå greier jeg ikke å dra i. Har skikkelig vondt i magen og diare, sover ikke og føler det som helt umulig orke å gjennomføre. Jeg er småplaget av angst, så vet at det er mulig at plagene mine nå skyldes "hypokonderi" men de er likevel der. Reisen er gjennom ving og ble betalt med kredittkort. Jeg har bare vanlig reiseforsikring. Kan jeg få igjen reisen? Anonymous poster hash: 0f5dc...d7d

Er ikke dette gjennkjennbart fra tidligere episoder/ lignende situasjoner slik at du innerst inneVET at det ikke er så skummelt som fryktet? I såfall: bruk de erfaringene til å mate deg med mestringstro Reiser du alene forresten? Endret av Kayia
Skrevet

Hurra og god tur :) Kos deg masse!

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke helt gjenkjennbart, nei.

Ble legevakt i stedet for tur etter masse oppkast og svimmelhetsanfall.

Skrevet

Det er ikke helt gjenkjennbart, nei.

Ble legevakt i stedet for tur etter masse oppkast og svimmelhetsanfall.

God bedring:-)

AnonymBruker
Skrevet

God bedring:-)

Takk! Er ikke helt i form dessverre.

AnonymBruker
Skrevet

Leverer dere sykmelding hvis dere blir syke i ferien? Jeg vet ikke om jeg orker å komme med det.

Skrevet (endret)

Leverer dere sykmelding hvis dere blir syke i ferien? Jeg vet ikke om jeg orker å komme med det.

Hvorfor skal du gjøre det, og til hvem?

Jeg selv har ferie nå, men har fått lungebetennelse og bihulebetennelse og har væt sengeliggede noen dager. Jeg har fått antibiotika og drar på reise med familien i morgen som planlagt uansett, og leverer ingen sykemelding. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg skulle gjort det heller, jeg har jo meldt til bedriften at jeg har ferie, og dermed har jeg jo ingen forpliktelser på jobb jeg ikke innfrir pga lunge- og bihulebetennelsen?

I mitt hode er det som når man blir syk i helga - kjipt og utgjort, men shit happens.

God bedring og god tur - håper vi begge friskner til snarlig :)

Endret av Kayia
Skrevet

Takk! Er ikke helt i form dessverre.

Forstår du dette som fysisk eller psykisk? Og hvordan gikk det med legeerklæring?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...