Gå til innhold

ferie - men klarer ikke dra

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor skal du gjøre det, og til hvem?

Jeg selv har ferie nå, men har fått lungebetennelse og bihulebetennelse og har væt sengeliggede noen dager. Jeg har fått antibiotika og drar på reise med familien i morgen som planlagt uansett, og leverer ingen sykemelding. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg skulle gjort det heller, jeg har jo meldt til bedriften at jeg har ferie, og dermed har jeg jo ingen forpliktelser på jobb jeg ikke innfrir pga lunge- og bihulebetennelsen?

I mitt hode er det som når man blir syk i helga - kjipt og utgjort, men shit happens.

God bedring og god tur - håper vi begge friskner til snarlig :)

Hvis du leverer sykmelding på feriedagene dine, så har du krav på å få ferien (med lønn) senere. Du får altså "dobbelt så mye ferie" hvis man skal bruke et litt tåpelig begrep. Eventuelt dobbel lønn hvis du velger å ikke ta ut ferien senere. Men, du har ikke anledning til å reise bort når du er sykmeldt.

Dessverre er det en del som utnytter systemet slik det er i dag. Men det ser ut som du har meget god moral, og all ære til deg for det :)

AnonymBruker
Skrevet

Det var ikke noe problem med legeerklæringen, jeg var jo akutt synlig syk. Fysisk syk. Jeg la spørsmålet her fordi ingen svarer i allmenn.-forumet.

Anonymous poster hash: 0f5dc...d7d
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får ikke dratt på/hatt ferie pga sykdom. Det er vanlig å få igjen ferie ved sykdom.

God ferie til deg.

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg skrev småplaget av angst, så er ikke det ment bokstavelig i medisinsk terminologi, men mer som i "stress". Nå var det imidlertid ikke "hypokonderi," men reelt. Jeg hadde mest sannsynelig ikke fått blitt med på flyreisen i den tilstanden jeg var.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...