Gå til innhold

Veggedyr

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Leiligheten min ble behandlet for veggedyr i begynnelsen av januar av et skadedyrfirma.  Det kostet ca. 30.000 kr., men forsikringen betalte mesteparten.  Det var masse jobb og jeg bodde et annet sted i to uker.  Alt gikk bra og det var tre måneders garanti ved tilbakefall.

Nå i sommer ser jeg at de er tilbake på soverommet.  Jeg har prøvd spray og røykbomber, men det er ikke nok.  Jeg har sett dyr og de små prikkene på sengetøyet mitt.  Jeg har fullstendig panikk.  Må jeg igjennom hele behandlingen med nedfrysing av største delen av innboet mitt?  Jeg orker ikke.  Jeg bor alene og har ikke god helse.  Jeg kan ikke pakke alt ned og så ut igjen.  Må jeg kontakte skadedyrfirmaet i morgen?  Bør jeg snakke med samme skadedyrfirma eller finne et nytt?  Kan hjemforsikringen nekte å betale denne gangen?

Hjelp meg, jeg har panikk.  Angsten kveler meg og selvmordstanker kommer snikende.

Anonymous poster hash: b87e7...be2
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/406522-veggedyr/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja,jeg ville kontaktet skadedyrfirmaet umiddelbart, evt ringt et par andre i tillegg for å høre om de har andre fremgangsmåter og hvilken bistand de kan tilby i håndteringen av møbler og eiendeler. Problemet forsvinner uansett ikke av seg selv, og det er ikke uvanlig at veggedyr er vanskelige å bli kvitt, dvs. at problemet kan komme igjen etter en tid. Det kan dessverre være nok at et individ overlever. Dette er sannsynligvis forsikringsselskapet kjent med, og så lenge du har tatt tak i problemet på forsvarlig måte,høres det rart ut at de skulle nekte å dekke ny behandling. Ring de. Det er veldig lite du kan gjøre selv, annet enn å ta tak i dette så raskt som mulig. Ikke ta sorgene på forskudd. Du vil ikke måtte gjøre alt alene, de fleste skadedyrfirma tror jeg håndterer mesteparten selv i forbindelse med nedfrysing og slikt, også for å være på den sikre siden ifht at det blir gjort riktig. Bor du i enebolig eller leilighetskompleks? Hvis du bor i leilighetskompleks må du også kontakte naboene, da slikt kan vandre mellom leiligheter. Kanskje problemet ikke oppstod hos deg engang?  Lykke til!!

Anonymous poster hash: baec3...bfa
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/406522-veggedyr/#findComment-3640348
Del på andre sider

AnonymBruker

Huff føler virkelig med deg....

Jeg ser ingen grunn til at forsikringsselskapet skal ha noen innsigelser i og med at de ikke hadde det sist. Ring dem! Dette ordner seg selv om jeg forstår både panikkfølelsen og tankene om ikke å orke dette en gang til. 

Anonymous poster hash: 2865a...c87
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/406522-veggedyr/#findComment-3640467
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...