Gå til innhold

Mor og voksne barn. Samme behandler

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har erfaring med det? Selv ser jeg både fordeler og ulemper med det.

Anonymous poster hash: 7cdba...fab

AnonymBruker
Skrevet

Det anbefales ikke.

Ok. Er det noen spesielle problemstillinger som lett vil oppstå?

Jeg har en flink behandler selv jeg ville anbefalt, men tenker det kanskje ikke ville vært så bra med samme behandler.

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har erfaring med det? Selv ser jeg både fordeler og ulemper med det.

Er nok ikke så lurt.

Anonymous poster hash: 54f31...e44

AnonymBruker
Skrevet

Det tror jeg ikke er så lurt. Særlig ikke hvis det er mye konflikt mellom mor og barn. Behandleren får høre begges versjoner av en sak, men grunnet taushetsplikten kan vedkommende bare forholde seg til hver og en separat, selv om han eller hun har informasjon som kunne ha vært relevant for den andre parten. Og moren og "barnet" vil jo også vite at behandleren sitter på informasjon om den andre, noe som sikkert kan føre til spekulasjoner av typen "hvem tror h*n mest på"?. En annen ting er om det er familieterapi der moren og barnet er hos samme behandler samtidig, for da er jo hensikten at de skal kommunisere sammen.

Anonymous poster hash: 83067...c03
Skrevet

Kom opp i en situasjon der en av mine aller nærmeste ble henvist til samme DPS som meg. Det ble IKKE aktuelt at vi skulle ha samme behandler.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er enighet i fagkretser om at dette frarådes.

Skrevet

Jeg ville definitivt aldri hatt samme terapeut som en av mine foreldre. Jeg hadde hele tiden lurt på hva den andre hadde sagt om meg etc. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...