Gå til innhold

Avstivig av rygg

Gjest Gizom

Anbefalte innlegg

Jeg har i alle år turnet på et høyt nivå, men sluttet for vel halvannet årsiden. Nå ligger jeg er som 21 åring, med 3 prolapser i korsryggen. Jeg trer nå inn i min 7 mnd med smertehelvete, men det ser meget lysere ut. Jeg skal på nyåret opereres, regner med avstiving.Spørsmålet mitt er derfor, hvordan kommer jeg, ryggen min til å bli. Blir jeg virkelig helt stiv, kan foreksempel komme ned i bro igjen noen gang? Har forstått at livet kommer tilå bli noe anneledes, men alt er bedre enn å ligge her å se i taket!

Som de legene jeg har møtt er dette ganske uvanlig i min alder, og derfor lurer jeg på om jeg alltid kommer til å slite med ryggen?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Du bør spørre kirurgen om hvilke erfaringer de har med denne type operasjoner. Jeg tror det er viktig å ha realistiske forventninger til større ryggoperasjoner. De kan medføre vesentlig bedring - men dessverre er det også en god del som blir adskillig verre etter operasjonen.

7 mnd er forøvrig ikke så lenge i "ryggsammenheng". Jeg vet ikke hvilke behandlingsmetoder du har prøvd, men jeg ville ha ønsket å ha forsøkt de nyeste treningsmetodene før jeg sa ja til en avstingningsoperasjon.

Lykke til med ryggen din!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Gizom.

Jeg skal være svært forsiktig med å kommentere nettopp hva din operasjon vil føre til for deg. Men generelt vil jeg si at min erfaring med den type operasjon er god. Noe mindre bevegelig enn det du var for noen år siden, vil du nok bli. Vanlig mosjonstrening går som oftest bra og det er vel nettopp trening for en god helse i fremtiden som er det vesentligste for deg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...