Gjest Gizom Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Jeg har i alle år turnet på et høyt nivå, men sluttet for vel halvannet årsiden. Nå ligger jeg er som 21 åring, med 3 prolapser i korsryggen. Jeg trer nå inn i min 7 mnd med smertehelvete, men det ser meget lysere ut. Jeg skal på nyåret opereres, regner med avstiving.Spørsmålet mitt er derfor, hvordan kommer jeg, ryggen min til å bli. Blir jeg virkelig helt stiv, kan foreksempel komme ned i bro igjen noen gang? Har forstått at livet kommer tilå bli noe anneledes, men alt er bedre enn å ligge her å se i taket! Som de legene jeg har møtt er dette ganske uvanlig i min alder, og derfor lurer jeg på om jeg alltid kommer til å slite med ryggen? På forhånd takk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Hei! Du bør spørre kirurgen om hvilke erfaringer de har med denne type operasjoner. Jeg tror det er viktig å ha realistiske forventninger til større ryggoperasjoner. De kan medføre vesentlig bedring - men dessverre er det også en god del som blir adskillig verre etter operasjonen. 7 mnd er forøvrig ikke så lenge i "ryggsammenheng". Jeg vet ikke hvilke behandlingsmetoder du har prøvd, men jeg ville ha ønsket å ha forsøkt de nyeste treningsmetodene før jeg sa ja til en avstingningsoperasjon. Lykke til med ryggen din!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Gizom. Jeg skal være svært forsiktig med å kommentere nettopp hva din operasjon vil føre til for deg. Men generelt vil jeg si at min erfaring med den type operasjon er god. Noe mindre bevegelig enn det du var for noen år siden, vil du nok bli. Vanlig mosjonstrening går som oftest bra og det er vel nettopp trening for en god helse i fremtiden som er det vesentligste for deg nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.