Gå til innhold

Er så lei av å bli sint så ofte

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hei er så lei av å bli sint så ofte sier ofte ting jeg ikke mener til folk jeg er glad i, kan bli veldig frekk i kjeften når jeg blir sur,sparker i veggen har ødelagt en del ting pga sinne. Når jeg først blir sint er jeg ofte kjempe sint og sur i timesvis. Føles ut som at noen ganger at hjernen min må være sint på en måte som jeg ikke får til å roe ned. Har heldigvis ikke sagt noe stygt til nærmeste venner. Er så slitsomt. Noen råd? :-) er til vanlig rolig og snill mot de jeg er i glad i men det kommer i perioder.

Anonymous poster hash: 352b8...d60

Skrevet

hei er så lei av å bli sint så ofte sier ofte ting jeg ikke mener til folk jeg er glad i, kan bli veldig frekk i kjeften når jeg blir sur,sparker i veggen har ødelagt en del ting pga sinne. Når jeg først blir sint er jeg ofte kjempe sint og sur i timesvis. Føles ut som at noen ganger at hjernen min må være sint på en måte som jeg ikke får til å roe ned. Har heldigvis ikke sagt noe stygt til nærmeste venner. Er så slitsomt. Noen råd? :-) er til vanlig rolig og snill mot de jeg er i glad i men det kommer i perioder.

Klarer du finne andre måter å håndtere sinnet på? Hva skjer om du heller velger å (f.eks.) vaske badegulvet fremfor å sparke i veggen? Du skriver på psykiatri og sier raseriet kun kommer i perioder, er du psykisk syk? Bruker du medisiner? Er dette noe som plutselig har kommet eller har du strevd med det hele livet?

AnonymBruker
Skrevet

Klarer du finne andre måter å håndtere sinnet på? Hva skjer om du heller velger å (f.eks.) vaske badegulvet fremfor å sparke i veggen? Du skriver på psykiatri og sier raseriet kun kommer i perioder, er du psykisk syk? Bruker du medisiner? Er dette noe som plutselig har kommet eller har du strevd med det hele livet?

jeg er ikke psykisk syk nei. Bruker medisiner til vanlig mn dt er for fysisk sykdom. Det er noe Som jeg har slitt med Hele livet, men føler dt har blitt verre nå som jeg har blitt voksen.

Madelenemie
Skrevet

jeg er ikke psykisk syk nei. Bruker medisiner til vanlig mn dt er for fysisk sykdom. Det er noe Som jeg har slitt med Hele livet, men føler dt har blitt verre nå som jeg har blitt voksen.

Hei!

Jeg har selv foreldre  som ikke ser seg selv som psykisk syke,

det skyldes mer dårlig selvinnsikt enn mangel av sykdom,at andre mennesker er syke, har en diagnose skyldes kanskje mer enn noe annet en selvinnsikt som ikke ville vært der om de var syke.

Skrevet

jeg er ikke psykisk syk nei. Bruker medisiner til vanlig mn dt er for fysisk sykdom. Det er noe Som jeg har slitt med Hele livet, men føler dt har blitt verre nå som jeg har blitt voksen. Anonymous poster hash: 352b8...d60

Har du sjekket om medisinene du spiser er grunnen til at du er så sinna? Jeg har vært borti at noen mennesker ikke tåler medisinene sine og blir nesten rabiate ;)

AnonymBruker
Skrevet

Har du sjekket om medisinene du spiser er grunnen til at du er så sinna? Jeg har vært borti at noen mennesker ikke tåler medisinene sine og blir nesten rabiate ;)

som en bivirkning av medisinen mener du? :) 

Skrevet

Ja, det var en bivirkning og da hun byttet medisin så gikk det over.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det var en bivirkning og da hun byttet medisin så gikk det over.

Jeg bruker astmamedesin som det er kortison i syntes jeg har hørt at sinne kan være en bivirkning men der blir det jo vanskelig å bytte for der er det vel kortison i alle.

Skrevet (endret)

Vel, det å føle sinne er det vanskelig å gjøre noe med, men det å sparke og si slemme ting, det er viljestyrte handlinger, så det er på en måte litt selvmotsigende å si at du er lei av det, når du jo gjør det... det er jo bare å la være, hvis du vil. Just do it.

NIKE.

Endret av NEC1234
AnonymBruker
Skrevet

Vel, det å føle sinne er det vanskelig å gjøre noe med, men det å sparke og si slemme ting, det er viljestyrte handlinger, så det er på en måte litt selvmotsigende å si at du er lei av det, når du jo gjør det... det er jo bare å la være, hvis du vil. Just do it.

NIKE.

Noe sånt.

Anonymous poster hash: d6d11...b82

AnonymBruker
Skrevet

NIKE.

det kan være lett å si men er ikke alltid lett å gjøre noe med, det er ikke alltid viljestyrte handlinger noen ganger kan det være bivirkning av medisin eller pga en diagnose

Skrevet

det kan være lett å si men er ikke alltid lett å gjøre noe med, det er ikke alltid viljestyrte handlinger noen ganger kan det være bivirkning av medisin eller pga en diagnose

Hvis du har en diagnose, som kan forklare sinneutbrudd, så er det ikke viljestyrt? Hvis en medisin gjør at du føler deg hissig, så er ikke hissige reaksjoner viljestyrt?

Skrevet

Minner veldig om meg selv, det du skriver.. Hatt det slik i mange år, trodde jeg bare var veldig svak og slem som ikke klarte å kontrollere meg. Nå viser det seg at jeg muligens har bipolar lidelse, og at disse periodene med voldsomme, ukontrollerbare utbrudd faktisk kan være hypomanier ((irritable og ikke euforiske). Sier ikke at du nødvendigvis har det samme, men du burde absolutt få henvisning fra lege til psykolog eller lignende, da dette tydeligvis plager deg, siden KAN (men trenger ikke altså) være symptom på en eller annen form for psykisk lidelse. Kan være du har det selv om du ikke tror det selv, og hvis du kan få hjelp til problemet så er det vel ikke noe som er bedre enn det? ;-) ønsker deg lykke til uansett! :-)

AnonymBruker
Skrevet

Minner veldig om meg selv, det du skriver.. Hatt det slik i mange år, trodde jeg bare var veldig svak og slem som ikke klarte å kontrollere meg. Nå viser det seg at jeg muligens har bipolar lidelse, og at disse periodene med voldsomme, ukontrollerbare utbrudd faktisk kan være hypomanier ((irritable og ikke euforiske). Sier ikke at du nødvendigvis har det samme, men du burde absolutt få henvisning fra lege til psykolog eller lignende, da dette tydeligvis plager deg, siden KAN (men trenger ikke altså) være symptom på en eller annen form for psykisk lidelse. Kan være du har det selv om du ikke tror det selv, og hvis du kan få hjelp til problemet så er det vel ikke noe som er bedre enn det? ;-) ønsker deg lykke til uansett! :-)

godt å høre at jeg ikke er alene, har problemene dine blitt bedre ? :-)

Skrevet

Nei, får ikke begynt med medisiner og rett behandling før diagnose er satt. Men akkurat nå for tiden har jeg det ikke sånn :-) Håper du kan få noen mestringsstragier som kan hjelpe deg til å takle det, det kan jo bare gå bedre dersom man får rett hjelp, så ikke gi opp! :-)

AnonymBruker
Skrevet

Nei, får ikke begynt med medisiner og rett behandling før diagnose er satt. Men akkurat nå for tiden har jeg det ikke sånn :-) Håper du kan få noen mestringsstragier som kan hjelpe deg til å takle det, det kan jo bare gå bedre dersom man får rett hjelp, så ikke gi opp! :-)

Men hva slags utbrudd var det du fikk? :)

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor det blir en annen sak hvis det kan tilskrives psykiatriske tilstander som bipolar lidelse. Man tenker vel at da er det noe "utenfor" en selv; noe kjemisk; noe som ikke har med personligheten ens å gjøre. Men fakta er at universet utelukkende er bygd av elementærpartikler og grunnleggende krefter - da er mennesket bare kjemi uansett om man har bipolar lidelse, er superfungerende eller er psykopat.

Skrevet

Om jeg forstod deg riktig, NEC1234, så er svaret mitt til det: Nei, jeg sier så absolutt ikke at jeg ikke står til ansvar for handlingene mine. Jeg kan nok også kontrollere det bedre uten at det tillegges noen som helst diagnose/behandling. Men når følelsene/stemninger blir veldig sterke, er det mye vanskeligere å kontrollere seg, og det kan da være nyttig med noen mestringsstrategier for å takle atferden som utløper fra stemningen/følelsen da bedre. Det er jo absolutt personlighetstrekk som gjør at man reagerer som man gjør, så klart. Men det finnes faktisk sykdommer som gjør at man ellers ikke ville hatt unormalt kraftige endringer i følelsene/stemningen sin (uavhengig av hva som skjer rundt, altså at man kanskje blir trist selv om det som skjedde egentlig skulle gjort man glad). Det finnes faktisk psykiske sykdommer slik som det finnes fysiske, som kan bedres med medisiner og mestring, virker nesten som om du nedprioriterer "viktigheten" av det. Men jeg gjentar at ja, de fleste kan selvfølgelig ikke skylde kun på sykdom, man har jo alltid et ansvar selv også, eks å gjøre det beste ut av det som skjer. For min del føler jeg meg virkelig ikke som meg selv når jeg er slik.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...