Gå til innhold

Kjøttetende brunsnegle?

Anbefalte innlegg

Jeg vet egentlig lite om brunsnegler, men vet at de er forhatt og at jeg burde satt ut noen feller for de... 
klarer ikke ta livet av de selv... sjølv eit spede liv har og ei mening....

Tips til kjerringråd for å bli kvitt brunsnegler?

Så over til det jeg så i dag.

en svær brunsnegle lå og spiste en mark i dag!

Jeg trodde de foretrakk planteføde...

men her lå den og gomlet på en død mark. Den hadde spist halve marken første gang jeg gikk forbi den,  da jeg kom tilbake var det bare 1 1/2 cm igjen av marken! 

Jaja, dette var dagens observasjon.

Eller finnes det kjøttetende snegler som ligner på brunsneglen? Den var i alle fall veldig lik,

men veldig stor, tjukk og rynkete og man så liksom "beina" under den. 
Skulle tatt bilde mens den fortærte herremåltidet, men det glemte jeg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/406607-kj%C3%B8ttetende-brunsnegle/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du setter ut en felle som tar livet av dem eller du tar dem direkte så tar du jo like mye livet av dem.

Brunsnegla eter alt. De er t.o.m kannibaler.

Har ikke noe i mot å ta knekken på de, for de forstyrrer norsk fauna osv....

men ikke å ta de en og en. F.eks. å fiske de opp med en tang og hive de i en pose og hive på bålet som jeg har hørt noen gjøre... eller å trakke på de eller slå de ihjel..

men f.eks. å legge ut salt eller et eller annet som får de til å krepere og skrumpe inn....... 

Har ikke noe i mot å ta knekken på de, for de forstyrrer norsk fauna osv....

men ikke å ta de en og en. F.eks. å fiske de opp med en tang og hive de i en pose og hive på bålet som jeg har hørt noen gjøre... eller å trakke på de eller slå de ihjel..

men f.eks. å legge ut salt eller et eller annet som får de til å krepere og skrumpe inn....... 

Hmm...sånn rent humant sett så ser jeg ikke forskjellen. Jeg leger ut Ferramol så slipper jeg røre dem, de er jo drit ekle. De spiser det, og det får de til å tro at de er mette, så går de ned i jorda og sulter ihjel. Må funke endel for det er færre snegler her nå enn det var i fjor. Om det bare er en og annen snegle han du helle salt på dem, men de blir skikkelig skikkelig ekle av det. Hvite og slimete og de ligger der, sånn ekle veldig lenge. Kaffegrut skal visst også ta knekken på snegler.

Annonse

Hm, liker ikke å drepe dem men planlegger å salte dem... jeg tror ikke det er en spesielt human avlivningsmetode.

Ikke av humane grunner, men mest pga jeg ikke orker å se slimet.... hehehe

så må være en måte som får de til å tørke inn og skrumpe bort.

Og det er nok best å bekjempe de før de blir for mange.... 

Jeg er jo litt sånn at det er så synd på dyra, små og store.... Til og med myggen får jeg dårlig samvittighet for når jeg klorer de vekk fra huda mi - men men, det er ikke alt utøy man bør ha i sine omgivelser.
Brunsnegler, hodelus, mygg..... 

Og se her http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Invasjon-av-brunsnegl-i-Hardanger-3399319.html

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...