Gå til innhold

Hva bør tas alvorlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det går opp og ned for alle her i livet. Noen mer enn hos andre. Også hos våre barn.

Jeg har vært mye bekymret for psyken til et av mine barn hele oppveksten.

Det er snakk om veldig mye svingninger. Jeg var veldig bekymret her en dag, men nå ser det ut til å gå litt bedre igjen. Jeg var fast bestemt på å ta tak i dette så h*n får hjelp. Men straks det roer seg litt blir jeg usikker igjen.

Anonymous poster hash: 52ef9...f20

Skrevet

"Han trenger hjelp."

Hva betyr egentlig den setning? Det er underforstått at man trenger hjelp fra psykiatrien. Men - er det nødvendigvis faktisk hjelp, eller kan det komme til skade, ev. har ingen betydning?

En vinner av Pullitzerprisen har skrevet om at det har blitt flere psykotiske i takt med den opptrappede bruken av antipsykotika, og at færre pasienter "remitterer".

Hvem vet? Har du noen garanti?

Jeg kjenner ikke fasiten.

Kanskje barnet ditt bør starte i speideren? Fotball? Kirkekoret? Dra til sjøss?

De fleste problemer barn har dreier seg om miljø/situasjon.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Går det ut over vedkommendes funksjon i utdanning/arbeid, sosialt eller i familien? I så fall bør det nok gjøres noe.

AnonymBruker
Skrevet

Går det ut over vedkommendes funksjon i utdanning/arbeid, sosialt eller i familien? I så fall bør det nok gjøres noe.

Jeg har inntrykk av at det går bra på jobb, men vanskelig for familien. Men hovedproblemet er at personen selv har det vanskelig Med disse svingningene.

Anonymous poster hash: 52ef9...f20

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...