AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 Skrevet 13. juli 2015 Det går opp og ned for alle her i livet. Noen mer enn hos andre. Også hos våre barn. Jeg har vært mye bekymret for psyken til et av mine barn hele oppveksten. Det er snakk om veldig mye svingninger. Jeg var veldig bekymret her en dag, men nå ser det ut til å gå litt bedre igjen. Jeg var fast bestemt på å ta tak i dette så h*n får hjelp. Men straks det roer seg litt blir jeg usikker igjen.Anonymous poster hash: 52ef9...f20 0 Siter
NEC1234 Skrevet 13. juli 2015 Skrevet 13. juli 2015 "Han trenger hjelp." Hva betyr egentlig den setning? Det er underforstått at man trenger hjelp fra psykiatrien. Men - er det nødvendigvis faktisk hjelp, eller kan det komme til skade, ev. har ingen betydning? En vinner av Pullitzerprisen har skrevet om at det har blitt flere psykotiske i takt med den opptrappede bruken av antipsykotika, og at færre pasienter "remitterer". Hvem vet? Har du noen garanti? Jeg kjenner ikke fasiten. Kanskje barnet ditt bør starte i speideren? Fotball? Kirkekoret? Dra til sjøss? De fleste problemer barn har dreier seg om miljø/situasjon. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 14. juli 2015 Skrevet 14. juli 2015 Går det ut over vedkommendes funksjon i utdanning/arbeid, sosialt eller i familien? I så fall bør det nok gjøres noe. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2015 Skrevet 14. juli 2015 Går det ut over vedkommendes funksjon i utdanning/arbeid, sosialt eller i familien? I så fall bør det nok gjøres noe. Jeg har inntrykk av at det går bra på jobb, men vanskelig for familien. Men hovedproblemet er at personen selv har det vanskelig Med disse svingningene.Anonymous poster hash: 52ef9...f20 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.