Gå til innhold

mistenke asperger

Anbefalte innlegg

Gjest Gargamel
Skrevet

Jeg har aldri møtt deg, så jeg kan ikke svare nøyaktig på spørsmålet.

Mennesker har en intuisjon som fungerer meget hurtig og ganske presis. Man kan umiddelbart se om en person er nervøs f.eks. Det skjer helt automatisk selv om de færreste er i stand til å skrive utfyllende regler for hvordan en nervøs person ser ut.

Intuisjonen ser mønstre som den logiske delen av hjernen ikke klarer å se.

Poenget mitt er at det kanskje er vanskelig for folk flest å gi et helt presist svar på hvordan man kan se at noen er autist.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri møtt deg, så jeg kan ikke svare nøyaktig på spørsmålet.

Mennesker har en intuisjon som fungerer meget hurtig og ganske presis. Man kan umiddelbart se om en person er nervøs f.eks. Det skjer helt automatisk selv om de færreste er i stand til å skrive utfyllende regler for hvordan en nervøs person ser ut.

Intuisjonen ser mønstre som den logiske delen av hjernen ikke klarer å se.

Poenget mitt er at det kanskje er vanskelig for folk flest å gi et helt presist svar på hvordan man kan se at noen er autist.

:wub:

Ok, men når vi møtes da ;)

Jeg skal tenke på det der, men jeg tenker nå at noe greit kan skriver/sies. Feks om nervøsitet, fomler med hendene, ser seg rundt osv...

Om autisme, muligens for høflig, for formell, noe sånt har jeg fått "luftet". (så jeg gjetter videre)

Feks sa psykologen på Ullevål forrige uke at jeg minnet om etterforskeren i broen,

det syns jeg er litt rart, hva kan hun se? Jeg kler ikke av meg forran andre, jeg har heller aldri tilbudt en mann sex ved første møte, , jeg har ikke hatt muligheten, jeg ble gift tidlig, og holder løfter.

Om jeg ikke var gift, så kunne jeg nok teoretisk kommet raskt til poenget, det vil si sex, men det blir jo gjetninger.

Men hvorfor vente med det man har som hensikt/mål?

Det skjønner jeg ikke.

Jeg er raskt på saken, men det vet jo ikke psykologen eller psykiateren!

Anonymous poster hash: 8252b...40c

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...