AnonymBruker Skrevet 14. juli 2015 Del Skrevet 14. juli 2015 Skal søke banken om refinansiering nå. Har laget et budsjett over inntekter og utgifter. Har tatt utgangspunkt i SIFOs standardbudsjett. Men boligutgifter (boligforsikring, strøm, kommunale utgifter) kunne jeg ikke se der, så det har jeg skrevet i tillegg. Pluss at jeg leier et kontor (selvst.nær.). Er det noe jeg har glemt, eller som ser feil ut? Er usikker på om det skal stå utbetalt eller brutto. Har ikke brutto-tallene på alt, så jeg har skrevet hva jeg får utbetalt. Må jeg spesifisere alle punktene i utgiftene? BUDSJETT: INNTEKT Inntekt ca. kr. 31.000 utbetalt pr mnd Barnetrygd kr. 2.910 Barnebidrag kr. 1.460 SUM INNTEKT pr.mnd kr. 35.370 utbetalt pr mnd UTGIFTER SIFOS standardbudsjett for 1 voksen 2 barn kr. 19.784 (mat, husholdning, klær, transport, media, mm) Boutgifter (strøm, kommunale utg., boligforsikring) 3.000 Leie av kontor pr.mnd kr. 1.000 Sparing kr. 1.000 SUM kr. 24.784 Tilgjengelig til boliglån, renter og nedbetaling: kr. 10.586 -------- Jeg søker om et langstiktig lån på 1,7 mill. Jeg har brukt en boligkalkulator og regnet ut følgende: Lånebeløp 1,7 mill, renter 3,5 %, 28 års nedbetaling, 12 terminer pr år. = kr. 7.944 Lånebeløp 1,7 mill, renter 4,5 %, 28 års nedbetaling, 12 terminer pr år. = kr. kr. 8 907,65 Er det trolig at jeg vil få langsiktig lån på 1,7? (ca 60 prosent av boligens verdi) Brutto har jeg en inntekt på rundt 500.000. På sikt har jeg mulighet for å leie ut, men må da pusse opp noe først. Banken sa de ikke beregner det som inntekt før det foreligger en leiekontrakt. Anonymous poster hash: 1754a...119 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406620-kan-noen-please-hjelpe-meg-med-et-budsjett/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2015 Del Skrevet 14. juli 2015 Skal søke banken om refinansiering nå. Har laget et budsjett over inntekter og utgifter. Har tatt utgangspunkt i SIFOs standardbudsjett. Men boligutgifter (boligforsikring, strøm, kommunale utgifter) kunne jeg ikke se der, så det har jeg skrevet i tillegg. Pluss at jeg leier et kontor (selvst.nær.). Er det noe jeg har glemt, eller som ser feil ut? Er usikker på om det skal stå utbetalt eller brutto. Har ikke brutto-tallene på alt, så jeg har skrevet hva jeg får utbetalt. Må jeg spesifisere alle punktene i utgiftene? BUDSJETT: INNTEKT Inntekt ca. kr. 31.000 utbetalt pr mnd Barnetrygd kr. 2.910 Barnebidrag kr. 1.460 SUM INNTEKT pr.mnd kr. 35.370 utbetalt pr mnd UTGIFTER SIFOS standardbudsjett for 1 voksen 2 barn kr. 19.784 (mat, husholdning, klær, transport, media, mm) Boutgifter (strøm, kommunale utg., boligforsikring) 3.000 Leie av kontor pr.mnd kr. 1.000 Sparing kr. 1.000 SUM kr. 24.784 Tilgjengelig til boliglån, renter og nedbetaling: kr. 10.586 -------- Jeg søker om et langstiktig lån på 1,7 mill. Jeg har brukt en boligkalkulator og regnet ut følgende: Lånebeløp 1,7 mill, renter 3,5 %, 28 års nedbetaling, 12 terminer pr år. = kr. 7.944 Lånebeløp 1,7 mill, renter 4,5 %, 28 års nedbetaling, 12 terminer pr år. = kr. kr. 8 907,65 Er det trolig at jeg vil få langsiktig lån på 1,7? (ca 60 prosent av boligens verdi) Brutto har jeg en inntekt på rundt 500.000. På sikt har jeg mulighet for å leie ut, men må da pusse opp noe først. Banken sa de ikke beregner det som inntekt før det foreligger en leiekontrakt. Anonymous poster hash: 1754a...119 Det er nok ikke SIFO sine beregninger de er ute etter, de vil ha en oversikt over dine faktiske utgifter. Noen bruker mindre enn gjennomsnittet, noen bruker mer. Så hva SIFO har kommet frem til er uinteressant for banken din i denne sammenhengen. - Hva bruker du til mat, husholdning osv osv osv - Hva betaler du i lån pr måned - Hva betaler du i forsikring - Hva bruker du på internett, telefoni og lignende - Hva bruker dere pr måned på trening, hobbyer og lignende - Hva betaler du i faste utgifter (kommunale avgifter, søppelavgift) - Hva sparer du pr måned Anonymous poster hash: 3fcbd...3ab 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406620-kan-noen-please-hjelpe-meg-med-et-budsjett/#findComment-3641141 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Skrevet 14. juli 2015 Del Skrevet 14. juli 2015 Er nettoinntekten din det du får når du har 1,7 mill i lån eller er det uten lån? Du får tilbake 28% av rentene på skatten. Se på kontoutskriftene for det siste året dersom det er ditt normale forbruk (blir feil om du til nå har delt utgiftene med en annen). Har du regnet med barnehage/SFO? Har du bil? Reiseutgifter? På et tidspunkt er det fornuftig å tro at renta blir opp til 7%, har du råd til det? Kan du regne med en lønnsøkning høyere enn indeksreguleringen? Dette i tillegg til det ab allerede har nevnt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406620-kan-noen-please-hjelpe-meg-med-et-budsjett/#findComment-3641172 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2015 Del Skrevet 14. juli 2015 Er nettoinntekten din det du får når du har 1,7 mill i lån eller er det uten lån? Det er med lån (altså fratrukket skatt, og skatten har iberegnet rentefradrag) Har du regnet med barnehage/SFO? JA (er med i standardbudsjettet) Har du bil? Reiseutgifter? JA (er med i standardbudsjettet) På et tidspunkt er det fornuftig å tro at renta blir opp til 7%, har du råd til det? På det tidspunkt har jeg antakelig fått økt inntekt ved utleie. Kan du regne med en lønnsøkning høyere enn indeksreguleringen? Aner ikke. Over halvparten av inntekten min består av uføretrygd. Anonymous poster hash: 1754a...119 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406620-kan-noen-please-hjelpe-meg-med-et-budsjett/#findComment-3641190 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2015 Del Skrevet 14. juli 2015 Lege/tannlege? Har du oppsparte midler som dekker feks at hvite/brunevarer går til h'. Oppussing vil koste penger (hvor tas de pengene fra?). Hobby/fritidsinteresser og utstyr, er det med i budsjett? Jeg aner ikke om banker vil si ja til dette? Du blir nok å betrakte som et "grensetilfelle". Anonymous poster hash: cd009...664 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406620-kan-noen-please-hjelpe-meg-med-et-budsjett/#findComment-3641207 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2015 Del Skrevet 14. juli 2015 Jeg har en del mindre utbetalt pr måned enn deg og fikk låne 1.7 millioner i alle banker jeg undersøkte. De fleste ville gi meg mye mer - noe jeg selv mente var uansvarlig.... Anonymous poster hash: 1f246...5f5 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406620-kan-noen-please-hjelpe-meg-med-et-budsjett/#findComment-3641212 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Skrevet 14. juli 2015 Del Skrevet 14. juli 2015 Anonymous poster hash: 1754a...119 Høres ut som du har kontroll på utgiftene dine og har en fornuftig plan. Jeg kan så klart ikke si hva banken vil gjøre, men jeg kan ikke forstå annet enn at en eller annen bank vil gi deg lån. Lege/tannlege? Har du oppsparte midler som dekker feks at hvite/brunevarer går til h'. Oppussing vil koste penger (hvor tas de pengene fra?). Hobby/fritidsinteresser og utstyr, er det med i budsjett? Anonymous poster hash: cd009...664 AB har skrevet at hn sparer 1000 kr i mnd. Med dagens rentesats vil hn kunne spare enda mer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406620-kan-noen-please-hjelpe-meg-med-et-budsjett/#findComment-3641216 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 Skal søke banken om refinansiering nå. Har laget et budsjett over inntekter og utgifter. Har tatt utgangspunkt i SIFOs standardbudsjett. Men boligutgifter (boligforsikring, strøm, kommunale utgifter) kunne jeg ikke se der, så det har jeg skrevet i tillegg. Pluss at jeg leier et kontor (selvst.nær.). Er det noe jeg har glemt, eller som ser feil ut? Er usikker på om det skal stå utbetalt eller brutto. Har ikke brutto-tallene på alt, så jeg har skrevet hva jeg får utbetalt. Må jeg spesifisere alle punktene i utgiftene? BUDSJETT: INNTEKT Inntekt ca. kr. 31.000 utbetalt pr mnd Barnetrygd kr. 2.910 Barnebidrag kr. 1.460 SUM INNTEKT pr.mnd kr. 35.370 utbetalt pr mnd UTGIFTER SIFOS standardbudsjett for 1 voksen 2 barn kr. 19.784 (mat, husholdning, klær, transport, media, mm) Boutgifter (strøm, kommunale utg., boligforsikring) 3.000 Leie av kontor pr.mnd kr. 1.000 Sparing kr. 1.000 SUM kr. 24.784 Tilgjengelig til boliglån, renter og nedbetaling: kr. 10.586 -------- Jeg søker om et langstiktig lån på 1,7 mill. Jeg har brukt en boligkalkulator og regnet ut følgende: Lånebeløp 1,7 mill, renter 3,5 %, 28 års nedbetaling, 12 terminer pr år. = kr. 7.944 Lånebeløp 1,7 mill, renter 4,5 %, 28 års nedbetaling, 12 terminer pr år. = kr. kr. 8 907,65 Er det trolig at jeg vil få langsiktig lån på 1,7? (ca 60 prosent av boligens verdi) Brutto har jeg en inntekt på rundt 500.000. På sikt har jeg mulighet for å leie ut, men må da pusse opp noe først. Banken sa de ikke beregner det som inntekt før det foreligger en leiekontrakt. Anonymous poster hash: 1754a...119 Riktignok lang tid siden startinnlegg, men likevel: - 28 år? Veldig mye, etter min mening. Sikker på at du ikke vil angre? - Har du regnet ut hvor stor del av tilbakebetalt beløp som er renter? - Hvor gammel du er når du betaler siste avdrag? - Er dette annuitet eller serielån? - En eller to personer som betaler på lånet? Anonymous poster hash: 29eee...f3f 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406620-kan-noen-please-hjelpe-meg-med-et-budsjett/#findComment-3642144 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.