AnonymBruker Skrevet 14. juli 2015 Skrevet 14. juli 2015 Jeg er i utlandet og har hatt mye stress og glemt ta pillene regelmessig, litium og Abilify. Jeg har diagnose bipolar 1 rapid cycling med psykose. Jeg kjente masse innvendig smerte og selvmordstanker og postet aggressivt på fb. Jeg tåler ikke berøring lenger og skrek ut og lagde en stor scene på restaurant da servitøren tok på skuldra mi bakfra. Så er jeg nesten på gråten på vei til frisøren. Det bedres sikkert nå som jeg husker ta pillene regelmessig, men jeg har gjort folk bekymra via fb og de vil ha meg hjem og legge meg inn. Er ikke det å overdrive?Anonymous poster hash: cd7a0...1a2 0 Siter
ISW Skrevet 14. juli 2015 Skrevet 14. juli 2015 (endret) Oppsøk lege (du har vel reiseforsikring) evt legevakt, og be om resepter og hent medisinen. Dette går nok bra, men du trenger medisinene dine. Virker som du har en slags blandet episode nå, men jeg skal/kan ikke forsøke å stille noen diagnose. Du ønsker ikke en ny manisk psykose, husk hvor dårlig du har vært etter din forrige. (Med forbehold om at du ikke er vedkommende jeg tror du er) EDIT: Leste feil. Trodde du skrev at du hadde glemt medisinene hjemme. Glem det jeg skrev om lege. EDIT2: Kanskje du kan se an hvordan du er i morgen etter å ha tatt medisinene dine? Synes godt du kan sende en mail til legen din (eller en PM til NHD, dette er vel alvorlig nok til det) om du skal endre noe på doseringen eller bare ta det som du pleier? Endret 14. juli 2015 av issomethingwrong 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2015 Skrevet 14. juli 2015 Legen min skal skrive meg ut av DPS fordi jeg dro til utlandet (da regnes jeg vel for stabil eller noe)Anonymous poster hash: cd7a0...1a2 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2015 Skrevet 14. juli 2015 Jeg organiserte reisen i mani og siden ting stort sett var betalt da jeg var skrevet ut dro jeg selv om det var tidligAnonymous poster hash: cd7a0...1a2 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 14. juli 2015 Skrevet 14. juli 2015 Ja, dette er sykdom. En trenger flere opplysninger for å si noe om du bør innlegges eller ikke. 0 Siter
frosken Skrevet 14. juli 2015 Skrevet 14. juli 2015 Jeg organiserte reisen i mani og siden ting stort sett var betalt da jeg var skrevet ut dro jeg selv om det var tidligAnonymous poster hash: cd7a0...1a2 Hvorfor har du surret med medisinene? Er du sikker på at du nå skal klare å ta dem helt regelmessig? Hva er forskjellig nå fra de siste dagene? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2015 Skrevet 14. juli 2015 Jeg aner ikke, greier ikke huske, orker ikke detteAnonymous poster hash: cd7a0...1a2 0 Siter
frosken Skrevet 15. juli 2015 Skrevet 15. juli 2015 Jeg aner ikke, greier ikke huske, orker ikke detteAnonymous poster hash: cd7a0...1a2 Da synes jeg du skal enten reise hjem til Norge så fort som mulig, eller oppsøke lege der du er i samarbeid med forsikringsselskapet. Du kan ringe forsikringsselskapet og forklare situasjonen, ofte vil du da kunne få god veiledning mht hva du bør gjøre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.