Gå til innhold

Nils Håvard Dal, medisinråd,vær så snill...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er så lei og fortvilet. Har nå prøvd så mange forskjellige antidepresiver,og min erfaring er at de hjelper litt en stund,før det bare går nedover igjenn. Har i tillegg vært frem og tilbake i samtaleterapi i ca 15 år. Jeg går nå på fluoxetin 40 mg,før dette gikk jeg på wellbutrin 300 mg. Følte at wellbutrin virket bra,men fikk sterkere angst av de,og problemer med å sove. Så byttet til fluoxetin. Tror de hjelper veldig på angst,men jeg er veldig deprimert og tilltaksløs. Litt apatisk faktisk. Konstant vondt inni meg og klump i halsen. Får heller ikke til å gråte,kanskje pga medisinen. Føles som at det bare fylles opp og er redd for hvor det kan ende. Begynner å tvile på mine diagnoser siden jeg har kraftige humørsvigninger. Slitsomt. Om jeg har en dag som er litt bedre,så blir jeg så glad og tror at nå går det rett vei. For så å dagen etter,eller samme kveld være helt nede igjenn. Og null energi. Mine diagnoser er kompleks ptsd,tilbakevendende depresjon og GAD. Kan noen gi meg råd til hva jeg skal gjøre? Kan jeg kombinere wellbutrin og fluoxetin? Føler jeg ikke får god nok hjelp med medisinering hos lege/psykriater. Så vil gjerne spørre deg (NHD) om medisinråd rett og slett. Jeg holder ikke ut dette. Håper på svar. Skal selvfølgelig gå videre med dine anbefalinger til min lege. Min hverdag er tung. Har liten tålmodighet og konsentrasjon,er irritabel. Deprimert. Vil helst bare være i fred fra både mann,barn og alle andre. Kan jo ikke leve sånn hær. Vær så snill å hjelp meg.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Første valg er å kombinere fluoxetin/Fontex og Wellbutrin. For mange er det en utmerket kombinasjon.

Skrevet

Første valg er å kombinere fluoxetin/Fontex og Wellbutrin. For mange er det en utmerket kombinasjon.

.

Tusentakk for svar. Kan jeg ta 40 mg fluoxetin og 150 mg wellbutrin til begynne med? Skal snakke me lege om dette,men har ikke time før til høsten. Har begge medisinene liggende hær så jeg begynte i dag. Litt usikker på doseringen da,så tar gjerne i mot et råd. Vil virkning komme kjappere ved høyere dosering? Vil bli litt bedre fort! Håper på svar igjenn. Er veldig takknemlig for at jeg har mulighet å spørre hær inne. Tusentakk

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, neste steg er tillegg av Wellbutrin 150. Du bør bruke det minst et par uker før du evt øker til 300 mg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...