Gå til innhold

Brintellix og eventuelle økninger

Anbefalte innlegg

YoplaitDouble
Skrevet

Zoloft er ferdig seponert og jeg har stått på 60mg Brintellix i en ukes tid, etter avtale med legen min.

Jeg stod på 40mg tidligere uten effekt. Jeg har Inge bivirkninger annet enn mild kløe som nå har forsvunnet, samt litt mildt magetrøbbel. Som du vet har jeg først kommet opp i maks serumverdi på Zoloft og Cipralex med ca 4x maksdose.

Kan jeg øke til 80mg Brintellix om jeg ikke får effekt av 60mg etter 4-6 uker? Jeg får eksponentiell økning av serumverdier på SSRI når jeg går fra 3x maksdose til 4x maksdose. Jeg vet du ville jeg skulle vente til serummålingene er klare for Brintellix, men er det egentlig så risikabelt når 60mg tolereres helt utmerket?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Medikamentet er helt nytt i Norge. Selv om jeg sitter i Advisory Board, kjenner jeg ikke noen som har erfaring med så store doser.

Derfor vil jeg heller ikke gi noen råd.

YoplaitDouble
Skrevet

Medikamentet er helt nytt i Norge. Selv om jeg sitter i Advisory Board, kjenner jeg ikke noen som har erfaring med så store doser.

Derfor vil jeg heller ikke gi noen råd.

Jeg vet du ikke kan ta ansvar for noe her - Men når fastlege sier at jeg kan ta 60mg og jeg nå er fri for bivirkninger (med unntak av avtagende magetrøbbel), så bør det vel være greit å hvertfall bli stående på denne dosen?

Etter å ha slutter på Zoloft fant jeg ut at jeg egentlig hadde en del seksuelle bivirkninger av den, samt at jeg sover godt igjen på Brintellix :) Jeg har ikke alle disse oppvåkninger lenger, som jeg trodde var tilfeldig. De er nok borte som en kombinasjon av at Brintellix har noe effekt og at Zoloft bidrog til dette mens jeg fortrengte at det var årsaken :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...