Gå til innhold

Beklager... Jeg misbruker legemidler..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

NHD har rett.. Jeg misbruker legemidler.. Beklager så masse at jeg fremstilte saken slik at jeg hadde hoste å måtte ta Cosylan.. Beklager til deg som svarte. NHD gjennomskuet meg på bakgrunn av gamle innlegg..

Jeg har misbrukt Imovane til og fra i ca 20 år.(Med nokså lange pauser innimellom.) Nå misbruker jeg også Cosylan periodevis..

Har bipolar 2 lidelse, er 40 år og har barn. Går ikke i terapi.

Noen råd hvordan slutte uten innblanding fra "utenomforstående"?

Anonymous poster hash: 477e5...b74

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan NHD gjennomskue pga. gamle innlegg?  Det innlegget du skrev i dag gir ingen opplysninger for meg som er sjelden her.  Jeg liker ikke tanken på å bli gjennomskuet og at noen samler og holder på informasjon om noe jeg skrev for mange år siden.

Anonymous poster hash: 150a8...db4
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Et grunnleggende krav til god behandling av BP er at en hjelper pasienten til god søvn/god døgnrytme. Ved BP kommer en da oftest ikke utenom medisiner. I tillegg er det som kjent mange livsstilsendringer en kan gjøre som bedrer søvnen. Det finnes mye på nett om søvnhygiene.

Kanskje er det et for tøft krav at en skal klare dette helt alene. De aller fleste trenger hjelp av en dyktig lege/psykiater evt med tillegg av hjelp fra andre.

Det finnes meget god hjelp for BP i dag. Hvorfor ikke unne deg den?

Litt utenfor tema, men som kanskje er av interesse: Frem til nå har stemningen blitt sett på som det sentrale i BP. Det heter jo også stemningslidelser/affektive lidelser. Nå er det kompetente personer som mener at BP kanskje helle er en døgnrytmeforstyrrelsessykdom.

Skrevet

Til trådstarter: OK. Ingen problem.

Til NHD: Beklager. 

Skrevet

Et grunnleggende krav til god behandling av BP er at en hjelper pasienten til god søvn/god døgnrytme. Ved BP kommer en da oftest ikke utenom medisiner. I tillegg er det som kjent mange livsstilsendringer en kan gjøre som bedrer søvnen. Det finnes mye på nett om søvnhygiene.

Kanskje er det et for tøft krav at en skal klare dette helt alene. De aller fleste trenger hjelp av en dyktig lege/psykiater evt med tillegg av hjelp fra andre.

Litt utenfor tema, men som kanskje er av interesse: Frem til nå har stemningen blitt sett på som det sentrale i BP. Det heter jo også stemningslidelser/affektive lidelser. Nå er det kompetente personer som mener at BP kanskje helle er en døgnrytmeforstyrrelsessykdom.

Døgnrytmeforstyrrelse fremfor stemningslidelse? Mener disse fagpersonene at det da handler om at hjernen mister evnen til å regulere døgn og søvn hensiktsmessig slik at atferden endres? For den gjør jo vitterlig det.
AnonymBruker
Skrevet

Beklager at jeg blander meg inn her, men synes svarer ditt er veldig informativt. Jeg har en samboer med BP som sliter ekstremt med døgnrytmeforstyrrelelser. Han sover om dagen og er oppe om natta og sliter med å finne en rytme.

Dette går jo utover alt og er fortvilende.

Hvordan kan jeg bidra til dette? Det nytter ikke å prøve å vekke han om dagene. Som regel (alt ettersom om han er hyponan eller depressiv) er hn for tung og er umulig å vekke. Til slutt blir jeg bare sint. Hva kan gjøres for å hjelpe hn? I går lovte han bor og bedring, men det er visst ikke lett...

Ikke for å kuppe tråden, men tenkte at svaret kan ha relevans for flere.

Anonymous poster hash: 974c9...124

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar NHD. Nå er det slik at jeg har gått til psykiater. Men nå er hun pensjonert. Jeg går på medisinene Lamictal og en voksen dose AP. Psykiateren min har selvfølgelig i alle år vært mot mitt misbruk av Imovane.. Men jeg har aldri kommet til et punkt der jeg har klart å stoppe for så å ikke begynne på det igjen..Et av problemene mine er at jeg "aldri" blir trøtt nok og får ro til å sove på naturlig vis..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ikke svar på hvordan NHD gjennomskuer gamle innlegg.  Kan jeg regne med at det jeg skriver her blir registrert og samlet på?  Jeg trodde at NHD ikke hadde tilgang til IP-adresser, nick og andre slike opplysninger.  Har han det eller har han det ikke?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Med mastergrad i tankelesing og nivå 3 - kurs i intuisjon, var det ikke så vanskelig. Såpass må en forvente av en erfaren psykiater :-)

AnonymBruker
Skrevet

Med mastergrad i tankelesing og nivå 3 - kurs i intuisjon, var det ikke så vanskelig. Såpass må en forvente av en erfaren psykiater :-)

Hvorfor merket du det over som ekspertertsvar???

Anonymous poster hash: 032c7...28c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ikke svar på hvordan NHD gjennomskuer gamle innlegg.  Kan jeg regne med at det jeg skriver her blir registrert og samlet på?  Jeg trodde at NHD ikke hadde tilgang til IP-adresser, nick og andre slike opplysninger.  Har han det eller har han det ikke?

Det var kanskje ikke så kjempe vanskelig å gjennomskue meg. Ikke veldig mange som spør om Imovane og Cosylan på den måten som jeg gjorde.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ikke svar på hvordan NHD gjennomskuer gamle innlegg.  Kan jeg regne med at det jeg skriver her blir registrert og samlet på?  Jeg trodde at NHD ikke hadde tilgang til IP-adresser, nick og andre slike opplysninger.  Har han det eller har han det ikke? Anonymous poster hash: 150a8...db4

Admin har avkreftet det flere ganger. Men han har tilgang til å gå inn på profilen vår. Slutt å bekymre deg for det her. Tror muligens ikke han har kapasitet og interesse av å samle info om oss en gang, det er jo ørten brukere :)

Anonymous poster hash: 032c7...28c

AnonymBruker
Skrevet

Om man har forsinket søvnfasesyndrom og i tilegg "spikes" på EEG ( på søvnlab., har lest at man gjør EEG ved utredning bipolare lidelser)) Kan det da være bilpolar lidelse?

Har alltid sovet veldig tung og vært veeeldig tung om morgenen.

Anonymous poster hash: 9ffec...059
AnonymBruker
Skrevet

Det var vel ikke vanskelig å finne ut att trådstarter var den vedkommende som har skrevet om dette før, da det er veldig typisk. Og kun to forskjellige medisiner...

Veldig mange tråder om det samme. Veldig mange forsøk på å slutte, og råd i den forbindelser, for så å sprekke og samme spørsmål om kombinasjonen osv..

Anonymous poster hash: 9df32...d0e
AnonymBruker
Skrevet

Det var vel ikke vanskelig å finne ut att trådstarter var den vedkommende som har skrevet om dette før, da det er veldig typisk. Og kun to forskjellige medisiner...

Veldig mange tråder om det samme. Veldig mange forsøk på å slutte, og råd i den forbindelser, for så å sprekke og samme spørsmål om kombinasjonen osv..

Anonymous poster hash: 9df32...d0e

Jada ;-) Men så veldig mange tråder om Cosylan og Imovane har det nå ikke vært.. Men *rekker opp hånda*...

AnonymBruker
Skrevet

Dette var seriøst spørsmål fra min side og jeg synes ikke svaret jeg fikk var morsomt.  Hvor mye kapasitet noen har var ikke mitt spørsmål, men muligheten.  Hvis NHD har tilgang til våre profiler har han mer tilgang enn jeg trodde og har blitt forespeilet.  Jeg er først og sist interessert i vår mye han har tilgang til, og ikke om han har skumle hensikter.

Dette helt uavhengig av trådstarter i denne tråden og hva vedkommende har skrevet og ikke skrevet før.

Skrevet (endret)

Dette var seriøst spørsmål fra min side og jeg synes ikke svaret jeg fikk var morsomt.  Hvor mye kapasitet noen har var ikke mitt spørsmål, men muligheten.  Hvis NHD har tilgang til våre profiler har han mer tilgang enn jeg trodde og har blitt forespeilet.  Jeg er først og sist interessert i vår mye han har tilgang til, og ikke om han har skumle hensikter.

Dette helt uavhengig av trådstarter i denne tråden og hva vedkommende har skrevet og ikke skrevet før.

Han kan gå inn på profilen, men han har ikke tilgang til passord, mailadresse, etc.

Han kan heller ikke se hvem som skriver et anonymt innlegg. Det kan bare admin, og muligens de brukere her som er admin i forkledning, altså har admin-rettigheter. 

Endret av issomethingwrong
AnonymBruker
Skrevet

Han kan gå inn på profilen, men han har ikke tilgang til passord, mailadresse, etc.

Han kan heller ikke se hvem som skriver et anonymt innlegg. Det kan bare admin, og muligens de brukere her som er admin i forkledning, altså har admin-rettigheter. 

Hva er profilen og hvor finner jeg den..? Hva kan man lese ut fra den..?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...