Gå til innhold

Hater OS X 10 på Mac - scroller feil vei - kan det endres?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har nettopp oppgradert til Yosemite OS X 10 på Mac. Bare fordi hun på Support anbefalte det (jeg hadde OSX 7 fra før).

Men jeg er lite fornøyd - spesielt med at man nå scroller helt motsatt av det jeg er vant til, og enn det jeg har på de andre PCene mine i huset. Er det noen som vet om det er mulig  å endre scrollingen til motsatt?

Jeg liker heller ikke at det nå er mye mer tungvint å finne fram til favorittene min (deriblant DOL). Må først trekke i Bokmerker, deretter finne det bokmerket som heter Favoritter, da kommer opp listen med favoritt-mapper. Før lå alle favoritt-mappene mine øverst på linjen.

Kanskje jeg bør skifte tilbake til det systemet jeg hadde, eller i alle fall degradere til nest siste versjon (hvis den er bedre).

Anonymous poster hash: d4b47...4fc

Fortsetter under...

Har nettopp oppgradert til Yosemite OS X 10 på Mac. Bare fordi hun på Support anbefalte det (jeg hadde OSX 7 fra før).

Men jeg er lite fornøyd - spesielt med at man nå scroller helt motsatt av det jeg er vant til, og enn det jeg har på de andre PCene mine i huset. Er det noen som vet om det er mulig  å endre scrollingen til motsatt?

Jeg liker heller ikke at det nå er mye mer tungvint å finne fram til favorittene min (deriblant DOL). Må først trekke i Bokmerker, deretter finne det bokmerket som heter Favoritter, da kommer opp listen med favoritt-mapper. Før lå alle favoritt-mappene mine øverst på linjen.

Kanskje jeg bør skifte tilbake til det systemet jeg hadde, eller i alle fall degradere til nest siste versjon (hvis den er bedre).

Men dette kan du jo bare stille inn selv? Lage en liste på menylinjen med favorittene dine feks? Scrollingen fikser du på mus, om jeg husker riktig

Edit: systemvalg --> mus

Endret av XbellaX

Det er mer logisk på Mac enn på PC. rulling følger bevegelsene dine.

Du kan endre dette under Systemvalg => styreflate => Ta vekk hake ved 'Rulleretning: Naturlig'.

Når du går inn i adressefeltet til Safari og klikker der så kommer bokmerkene dine opp.

Endret av Mrs D

Du har sikkert hatt OSX 10.7 Lion fra før, ikke OSX 7. MacOS 7 ble avløst i 1997.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...