Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått på 75mg Efexor i noen måneder mot angst. Usikker på hvor mye det hjelper. Hovedproblemet mitt er kraftig slitenhet og utmattelse. Syns ikke selve angsten, det å være redd for noe, er det verste. Det verste er at det føles som jeg holder på å dø av utmattelse. Skjønner at det høres rart ut men det er sånn det kjennes ut når jeg er dårlig. vet ikke hvorfor det skjer, det kommer bare av seg selv og kan vare i noen timer eller flere dager.

Den største effekten jeg har hatt av Efexor er den seksuelle bivirkningen med at sex ikke er "like godt" lenger. Men jeg har fortsatt like ofte utmattelsesperioder. Lurer på om jeg bør prøve å doble dosen. Har flyttet og har ikke samme fastlege lenger, står på venteliste hos en populær lege der jeg bor nå. Bør jeg vente med å endre dose før jeg får vært hos ny fastlege? Eller skal jeg prøve å doble dosen med en gang? Og kan jeg i så fall bare ta 2x75mg depotkapsler?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis det er lang ventetid, har jeg forståelse for at du øker allerede nå. Ja, du kan ta 75 mg x 2..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...