Gå til innhold

Jeg klarer ikke lengre å lese en bok

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer meg bare gjennom noen sider, men vet ikke hva jeg har lest.

Jeg vet ikke om det er psykdom, medisiner eller alderen som gjør at jeg ikk klarer å konsentrere meg. Før leste jeg en bok på en dag. Klarte ikke å legge den fra meg før jeg var ferdig. Den gang var det mest romaner. Nå prøver jeg i tillegg både faktabøker og biografi. Jeg klarer ikke å få noe sammenheng så det ender alltid med at jeg svitcher mellom dol, facebook og nyheter. Tror det kunne vært bra for meg å kunne fordype meg i noe annet nå i ferien.

Noen som kjenner seg igjen, og er det noen som har tips til lettleste bøker.

Jeg både låner elektronisk på biblioteket, og kjøper bøker gjennom itunes.

Anonymous poster hash: 52eb5...b18

påskelilje
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen. De siste tre årene har jeg vært sånn, men det har heldigvis blitt litt bedre det siste halve året. Jeg har ikke prøvd å lese elektroniske bøker. Jeg må ha dem på papir. Da er det også lettere å la være og svitsje til FB og DOL og mail.

Jeg har lest mye i sommer. Det beste er hvis jeg legger/setter meg ute, eller setter meg i et rom der jeg normalt ikke sitter og diller med mobilen - lar mobilen ligge i et annet rom - og bestemmer meg for at nå skal jeg kose meg med lesingen. Jeg blir fort rastløs, vil sjekke mobilen eller se om det "har skjedd noe" på FB, DOL eller nyheter - men jeg øver meg på å tvinge meg til å lese i boka.

Håper du klarer å slappe av - lesing er deilig og gir mange nye perspektiver. 

Skrevet (endret)

Kjenner meg igjen. Leste masse før. Nå går det veldig sakte, har vel klart ca 100 sider på 3 måneder.

Endret av gråstein
Skrevet

Jeg ville gått tilbake til papirbøker og lagt mobilen i et annet rom.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gått tilbake til papirbøker og lagt mobilen i et annet rom.

Jeg har bøker i papirformat. Ikke lenge siden jeg kjøpte en bok, men den blir heller ikke lest. Jeg foretrekker elektroniske bøker.

Anonymous poster hash: 52eb5...b18

Skrevet

Jeg anbefaler "oppløsningstendenser" av Nina Lykke. Kan lånes elektronisk på eBokBib. Innsiktsfullt, sårt og tidvis (tragi)komisk om livet, savn og alt som ikke ble sånn man hadde tenkt.

Skrevet

Lettlest: Noveller, krimbøker, barne- og ungdomsbøker. Lydbøker, har du prød det? Krim på lydbok på en strand eller brygge. Det slår ikke feil.

Madelenemie
Skrevet

Kjenner meg igjen. Leste masse før. Nå går det veldig sakte, har vel klart ca 100 sider på 3 måneder.

Hei!

Det går saktere og saktere for meg også for tiden.

En bekjent av meg med asperger har også nevrastemi, klarer ikke lenger lese bøker.

Langvarig psykisk belastning kan utløse det, noe vi med autisme har daglig bare ved å leve.

I vertfall hvis vi går ut en gang i blant og prøver å virke som alle andre.

Det tar jo mye krefter.

Jeg har ikke nevrastemi enda, men jeg tror jeg kan utvikle det, om jeg ikke lærer å ta det med ro.,

og det tror jeg ikke at jeg lærer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...