Gå til innhold

Er det vanlig å kreve vindusvask ved utflytting?

Anbefalte innlegg

Jeg skal "bytte" leieboere denne uken, og lurer på om det er vanlig å kreve at vinduene pusses som en del av flyttevasken? Vinduene var nypussede da nåværende leieboere flyttet inn, men det er ikke spesifisert skriftlig at dette også forventes ved utflytting.

Fortsetter under...

Jeg skal "bytte" leieboere denne uken, og lurer på om det er vanlig å kreve at vinduene pusses som en del av flyttevasken? Vinduene var nypussede da nåværende leieboere flyttet inn, men det er ikke spesifisert skriftlig at dette også forventes ved utflytting.

Er ikke det en selvfølge, da? Ren leilighet med møkkete vinduer liksom ...

Annonse

Husleieloven § 10.2: Er ikke annet avtalt, skal husrommet med tilbehør være ryddet, rengjort og i samme stand som ved overtakelsen, bortsett fra den forringelse som skyldes alminnelig slit og elde, og de mangler som utleieren selv plikter å utbedre. 

Antar det inkluderer nypussede vinduer? 

Om det er vanlig er en annen sak, jeg har heldigvis aldri blitt bedt om det noen av de 5-6 stedene jeg har flyttet fra, men så var muligens heller ikke vinduene rene da jeg flyttet inn:-) 

Endret av blåswix

Husleieloven § 10.2: Er ikke annet avtalt, skal husrommet med tilbehør være ryddet, rengjort og i samme stand som ved overtakelsen, bortsett fra den forringelse som skyldes alminnelig slit og elde, og de mangler som utleieren selv plikter å utbedre. 

Antar det inkluderer nypussede vinduer? 

Om det er vanlig er en annen sak, jeg har heldigvis aldri blitt bedt om det noen av de 5-6 stedene jeg har flyttet fra, men så var muligens heller ikke vinduene rene da jeg flyttet inn:-) 

Glem det der, når jeg tenker meg om var det de fleste stedene ikke fysisk mulig å vaske de utvendig selv, og ellers har sløve utleiere og det å måtte vaske ut dritten etter andre før man flytter inn vært regelen snarere enn unntaket i min leiekarriere, det hadde jeg visst fortrengt, og det bør jo ikke sette standarden for hva som er "vanlig". Hold på vindusvasken du:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...