AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 Del Skrevet 16. juli 2015 Jeg er halvt sykmeldt men fordi det er mye sykdom og folk som ikke stiller opp har det vært få som jobber for at bedriften skal gå rundt, og nå er sjefen blitt alvorlig syk oppå det hele og da faller automatisk mye på meg fordi jeg er den eneste som ser alt som må gjøres for at det skal gå rundt. Jeg må også ta litt sv ledelsen.. Det går jo på bekostning av min helse, men jeg har virkelig ikke noe valg. Hva vil en lege si til dette? Planen var å trappe ned sakte men sikkert på sykmelding, men nå jobber jeg nesten fullt, og jeg er redd for hva konsekvensene i forhold til videre sykmelding blir og hvordan legen reagerer på det. Jeg er også redd for at jeg blir dårligere igjen. Noen med erfaring eller kunnskap? Anonymous poster hash: 31e43...a4d 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406650-sykmeldt-men-m%C3%A5-jobbe-likevel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 Del Skrevet 16. juli 2015 Jeg er halvt sykmeldt men fordi det er mye sykdom og folk som ikke stiller opp har det vært få som jobber for at bedriften skal gå rundt, og nå er sjefen blitt alvorlig syk oppå det hele og da faller automatisk mye på meg fordi jeg er den eneste som ser alt som må gjøres for at det skal gå rundt. Jeg må også ta litt sv ledelsen.. Det går jo på bekostning av min helse, men jeg har virkelig ikke noe valg. Hva vil en lege si til dette? Planen var å trappe ned sakte men sikkert på sykmelding, men nå jobber jeg nesten fullt, og jeg er redd for hva konsekvensene i forhold til videre sykmelding blir og hvordan legen reagerer på det. Jeg er også redd for at jeg blir dårligere igjen. Noen med erfaring eller kunnskap?Anonymous poster hash: 31e43...a4d Sånn har mannen min hatt det og. Lite firma og han føler mye ansvar... Han var 50 % sykmeldt, men sjefen "lurte" han til å jobbe masse - til ogmed over 100 % selv om han var sykmeldt... Arbeidstilsynet kan dere kanskje kontakte? Anonymous poster hash: 17eb2...457 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406650-sykmeldt-men-m%C3%A5-jobbe-likevel/#findComment-3641473 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 Jeg er halvt sykmeldt men fordi det er mye sykdom og folk som ikke stiller opp har det vært få som jobber for at bedriften skal gå rundt, og nå er sjefen blitt alvorlig syk oppå det hele og da faller automatisk mye på meg fordi jeg er den eneste som ser alt som må gjøres for at det skal gå rundt. Jeg må også ta litt sv ledelsen.. Det går jo på bekostning av min helse, men jeg har virkelig ikke noe valg. Hva vil en lege si til dette? Planen var å trappe ned sakte men sikkert på sykmelding, men nå jobber jeg nesten fullt, og jeg er redd for hva konsekvensene i forhold til videre sykmelding blir og hvordan legen reagerer på det. Jeg er også redd for at jeg blir dårligere igjen. Noen med erfaring eller kunnskap? Anonymous poster hash: 31e43...a4d Ta kontakt med legen din. Forklar hvordan situasjonen er. Diskuter om du skal minske sykemeldingsgraden, eller om du bør bli fullt sykemeldt for å unngå dette presset hvis det gjør deg sykere, og det ikke kan legges til rette for gradert sm. Husk at det ikke er ditt ansvar at de ikke har nok folk mens du er sykemeldt.Anonymous poster hash: caa7d...289 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406650-sykmeldt-men-m%C3%A5-jobbe-likevel/#findComment-3641489 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.