Gå til innhold

Føle seg avvist

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater meg selv for å reagere slik. Selvfølelsen går rett til bånn.

Følelseslivet er for komplisert. Kan tenke meg en bryter å slå de av med. De gjør bare livet vanskelig.

Anonymous poster hash: 148c6...75a

Skrevet

Hva mener du med å reagere slik? Hva er det konkret du gjør når du føler deg avvist?

Skrevet

Hva mener du med å reagere slik? Hva er det konkret du gjør når du føler deg avvist?

Sa hun (han?) ikke det? "Selvfølelsen går rett til bånn."

Skrevet

Sa hun (han?) ikke det? "Selvfølelsen går rett til bånn."

Jo, men jeg lurer på hva vedkommende for øvrig gjør når h*n føler seg avvist.

Skrevet

Jo, men jeg lurer på hva vedkommende for øvrig gjør når h*n føler seg avvist.

Hm. Det er jo ikke sikkert personen gjør noe spesielt. Uansett så skjønner jeg ikke helt hvorfor du lurer på det, hadde ikke personen fortalt det selv, om han/hun ønsket å diskutere det?

Men men.

Skrevet

Hm. Det er jo ikke sikkert personen gjør noe spesielt. Uansett så skjønner jeg ikke helt hvorfor du lurer på det, hadde ikke personen fortalt det selv, om han/hun ønsket å diskutere det?

Men men.

Vedkommende sier at h*n hater seg selv for å reagere slik, og da synes jeg det er ganske nærliggende å lure på hva som skjer i situasjonen.

I mitt hode er det stor forskjell på om man kun får en vanskelig følelse når man føler seg avvist eller om man handler på bestemte måter i forhold til andre (eller seg selv).

Skrevet

Vedkommende sier at h*n hater seg selv for å reagere slik, og da synes jeg det er ganske nærliggende å lure på hva som skjer i situasjonen.

I mitt hode er det stor forskjell på om man kun får en vanskelig følelse når man føler seg avvist eller om man handler på bestemte måter i forhold til andre (eller seg selv).

En følelsesmessig reaksjon (selvfølelsen går i bunn), det kan jo hende det er det som menes med "å reagere".

Ja det er noe annet. En kan vel handle både konstruktivt og destruktivt. Eller ikke handle i det hele tatt. Hvem vet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ennå ikke handlet destruktivt, annet enn at jeg skriver det på dol. Hvorfor jeg gjør det, vet jeg ikke helt.

Men tankene om meg selv kommer inn i en nedgående spiral.

Skrevet

Jeg har ennå ikke handlet destruktivt, annet enn at jeg skriver det på dol. Hvorfor jeg gjør det, vet jeg ikke helt.

Men tankene om meg selv kommer inn i en nedgående spiral.

Men det blir ikke noe bedre av å ikke "ta sjansen". Anbefales ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Men det blir ikke noe bedre av å ikke "ta sjansen". Anbefales ikke.

Hva mener du med ikke ta sjansen?

Skrevet

Hva mener du med ikke ta sjansen?

Ta sjansen på å bli avvist?

AnonymBruker
Skrevet

Ta sjansen på å bli avvist?

Jeg vil heller prøve å unngå situasjoner der jeg kan bli avvist.

Skrevet

Jeg vil heller prøve å unngå situasjoner der jeg kan bli avvist.

Da blir du jo ikke avvist da.

AnonymBruker
Skrevet

Da blir du jo ikke avvist da.

Nettopp.

Men følelsene er for kompliserte for meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...