Gå til innhold

lakenskrekk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører til blant dem som sliter med å sove. Mye uro og vanskelige drømmer. Blir ofte til at jeg finner på noe å gjøre, i stedet for å gå og legge meg. Jeg sovner ofte ganske fort, fordi jeg er trøtt, men jeg våkner av drømmene, ofte med angst, og det er vanskelig å sovne igjen etterpå. Frykten for drømmene, gjør at jeg blir sittende oppe lenger enn det som er bra for meg.

Så nå øver jeg meg på å gå og legge meg innen en sånn noenlunde passe tid :-) Målet i kveld var midnatt, som dere ser  er det nå over midnatt, men bare litt. Skal legge meg nå, skal bare rydde litt i klesskapet først, kanskje vaske gangen, eller rett og slett gå og legge meg, 20 min senere enn planlagt.

Ønsker alle her inne en fredfull natt!

Skrevet

Kjenner meg igjen i det du skriver (men ikke alltid av samme grunn da). Håper du får lagt deg til en ok tid i kveld, lykke til :-)

stjernestøv
Skrevet

Ja håper du får lagt deg tidligere i kveld. Ha en god natt. 

Skrevet

Hører til blant dem som sliter med å sove. Mye uro og vanskelige drømmer. Blir ofte til at jeg finner på noe å gjøre, i stedet for å gå og legge meg. Jeg sovner ofte ganske fort, fordi jeg er trøtt, men jeg våkner av drømmene, ofte med angst, og det er vanskelig å sovne igjen etterpå. Frykten for drømmene, gjør at jeg blir sittende oppe lenger enn det som er bra for meg.

Så nå øver jeg meg på å gå og legge meg innen en sånn noenlunde passe tid :-) Målet i kveld var midnatt, som dere ser  er det nå over midnatt, men bare litt. Skal legge meg nå, skal bare rydde litt i klesskapet først, kanskje vaske gangen, eller rett og slett gå og legge meg, 20 min senere enn planlagt.

Ønsker alle her inne en fredfull natt!

Hei tårnsvale, jeg har dessverre ingen mirakelkur for søvnproblemer men jeg har et lite tips til deg som kanskje kan brukes de nettene hvor det herjer inni deg. Om du ikke alt har forsøkt det så prøv et bad med noen dråper lavendelolje. Har du ikke badekar fungerer fotbad flott. Lås badedøren, tenn et stearinlys, finn en varm badekåpe, ta en time out. Øv deg på beroligende pusteteknikker. Det fjerner ikke marerittene, men det kan gi deg litt varme fra innsiden og ut.

Håper natten blir rolig for deg.

Skrevet

Om du ikke alt har forsøkt det så prøv et bad med noen dråper lavendelolje. Har du ikke badekar fungerer fotbad flott. Lås badedøren, tenn et stearinlys, finn en varm badekåpe, ta en time out. Øv deg på beroligende pusteteknikker.

seriously.jpg

Skrevet

Hva er det du ikke skjønner eller opplever som rart?

Skrevet

Hva er det du ikke skjønner eller opplever som rart?

Jeg opplever det som rart at noen mener det der skulle kunne ha effekt. Sette føttene i vann med en dråpe lavendelolje?

Men hva vet jeg?

Jeg er bare en mann.

Som (ikke) gjør så godt han kan.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever det som rart at noen mener det der skulle kunne ha effekt. Sette føttene i vann med en dråpe lavendelolje?.

Høres ut som no' slags fruentimmer opplegg, vel.

Anonymous poster hash: e0892...302

Skrevet

Jeg opplever det som rart at noen mener det der skulle kunne ha effekt. Sette føttene i vann med en dråpe lavendelolje?

Men hva vet jeg?

Jeg er bare en mann.

Som (ikke) gjør så godt han kan.

Lavendel har beroligende effekt.

Skrevet

Takk for råd! Jeg har badekar og liker duften av lavendel, så dette skal jeg prøve. Jeg har tro på å at det å være snill med kroppen har effekt på en eller annen måte uansett. Særlig for oss som har vært utsatt for overgrep, så tror jeg at fokus på kropp er vesentlig. Det er kroppen som bærer på minnene, og den evige beredskapen som kroppen er i, trenger å lære å koble av. Tror jeg da!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...