AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 Skrevet 19. juli 2015 Det var jeg som har skrevet innleggene om bruk av Imovane og Cosylan. Nå har det gått 2-3 dager der jeg ikke har brukt/misbrukt noe av delene. Og det går bra! Tar en temmelig stor dose AP da, det hjelper. Skal reise på ferie neste helg. Sitter her og planlegger å ringe fastlegen etter mer Imovane i morgen.. MEN innerst inne vil jeg jo ikke begynne igjen. Blir rett og slett "dårlig" av å bruke Imovane (og Cosylan). Og det er et mareritt hver gang når jeg er tom og må slutte.. Grunnen til at jeg begynner på Imovane gang på gang er at jeg blir så usikker på om jeg får sove og særlig når vi skal reise bort. Har denne stemmen i hodet som sier at jeg ikke klarer meg uten "dop"/Imovane.. Har bipolar 2. Har denne usikkerheten og redselen hele tiden og særlig hvis det skjer noe litt utenom det vanlige som gjør at jeg skaffer meg Imovane/Cosylan.. Råd? Anonymous poster hash: 2abe7...776 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 19. juli 2015 Skrevet 19. juli 2015 Mitt råd: Aksepter at du i slike spesielle tilfeller må bruke Imovane. Det er helt ok :-) 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 Skrevet 19. juli 2015 Mitt råd: Aksepter at du i slike spesielle tilfeller må bruke Imovane. Det er helt ok :-) Takk for svar! :-) Ble litt overrasket over ditt svar til meg, trodde du skulle si at jeg ikke burde bruke Imovane i det hele tatt. Men er det fordi det er så uheldig for meg som bipolar å ikke få sove stort du svarte som du gjorde? Anonymous poster hash: 2abe7...776 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 19. juli 2015 Skrevet 19. juli 2015 Det at du har en BP gjør det selvsagt enda viktigere med god søvn/døgnrytme. Men jeg svarte slik fordi det er slik Imovane skal brukes: I uvanlige situasjoner, ikke over 7,5 mg, og i korte perioder på noen dager- maks to uker. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.