Gå til innhold

Å ikke bidra til fellesskapet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er kjipt å tenke på at man ikke bidrar til fellesskapet. Og at andre syns negativt om deg når du ikke gjør det. Det tynger hverdagen.

Og når du sitter oppe til 03, fordi du ikke har noe å stå opp til, så føler du deg bare enda mer snyltersk.

Men hva skal man gjøre? Kaste ertepose og spille Ludo sammen med tydelig deprimerte og "tunge" mennesker? Jeg føler at det bare gjør meg selv mer deprimert. Hvordan andre "oppfører" seg, smitter over. Når de du er sammen med bare stirrer foran seg med et tomt blikk, nesten hele tiden. Ikke noe "feil" med det, tror nok det er fælt. Men jeg har ikke godt av det.

Men blant de som er "friske" er det bare fiendtlighet og hån å finne. Alle begynner etterhvert å se rart på deg - i beste fall. Det er umulig å delta i en sosial sammenheng, over tid. Det blir bare et anstrengt skuespill som man aldri klarer å fortsette med.

Så hvem vet. Kanskje man har det best der man er. Ikke at man har det bra.

Anonymous poster hash: 320d0...2f1
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/406696-%C3%A5-ikke-bidra-til-fellesskapet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er kjipt å tenke på at man ikke bidrar til fellesskapet. Og at andre syns negativt om deg når du ikke gjør det. Det tynger hverdagen.

Og når du sitter oppe til 03, fordi du ikke har noe å stå opp til, så føler du deg bare enda mer snyltersk.

Men hva skal man gjøre? Kaste ertepose og spille Ludo sammen med tydelig deprimerte og "tunge" mennesker? Jeg føler at det bare gjør meg selv mer deprimert. Hvordan andre "oppfører" seg, smitter over. Når de du er sammen med bare stirrer foran seg med et tomt blikk, nesten hele tiden. Ikke noe "feil" med det, tror nok det er fælt. Men jeg har ikke godt av det.

Men blant de som er "friske" er det bare fiendtlighet og hån å finne. Alle begynner etterhvert å se rart på deg - i beste fall. Det er umulig å delta i en sosial sammenheng, over tid. Det blir bare et anstrengt skuespill som man aldri klarer å fortsette med.

Så hvem vet. Kanskje man har det best der man er. Ikke at man har det bra.

Kanskje man kan melde seg på no 'søppelplukkings' i regi av NAV?

Men men.

Anonymous poster hash: 59f2e...62e

Annonse

Det er kjipt å tenke på at man ikke bidrar til fellesskapet. Og at andre syns negativt om deg når du ikke gjør det. Det tynger hverdagen. Og når du sitter oppe til 03, fordi du ikke har noe å stå opp til, så føler du deg bare enda mer snyltersk. Men hva skal man gjøre? Kaste ertepose og spille Ludo sammen med tydelig deprimerte og "tunge" mennesker? Jeg føler at det bare gjør meg selv mer deprimert. Hvordan andre "oppfører" seg, smitter over. Når de du er sammen med bare stirrer foran seg med et tomt blikk, nesten hele tiden. Ikke noe "feil" med det, tror nok det er fælt. Men jeg har ikke godt av det. Men blant de som er "friske" er det bare fiendtlighet og hån å finne. Alle begynner etterhvert å se rart på deg - i beste fall. Det er umulig å delta i en sosial sammenheng, over tid. Det blir bare et anstrengt skuespill som man aldri klarer å fortsette med. Så hvem vet. Kanskje man har det best der man er. Ikke at man har det bra. Anonymous poster hash: 320d0...2f1

Det burde finnes et tilbud til folk som ikke er for syke, f.eks. Aktivitetssenter, ikke dagsenter, for der er det mange dårlige. Jeg vet det finnes fontenehus, men det er ikke så motoverende å gå til når alt man gjør er å ta på seg noen usle oppgaver. Et frivillighetssenter med aktiviteter hadde kanskje vært noe. Et sted man kan gå til og finne på aktiviteter sammen med andre, spise middag, med cafe og muligheter til å lese, være på nett etc.

Endret av tjohei1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...