Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

1. Er det frarådelig å spise for mye av disse, pga. palmeoljen? Står vel at det er 1,5 g mettet fett per 100 g.

2. Er det ikke bedre å droppe kneippen til fordel for disse, selv om det går med mer smør og pålegg på den måten? For alt det hvetemelet i kneipp trenger vel ikke kroppen?

3. Tips til pålegg til Wasa havreknäcke. Jeg bruker gulost og brunost. Makrell-i-tomat er godt iblant, men jeg blir fort lei av det, blir nesten litt kvalm av det når jeg spiser det hele tiden. Leverpostei funker kanskje? Salami? Noe mer?

4. Er det bedre å heller spise Husmann? Jeg syns Husmann blir litt "sagmugg" i forhold, men jeg vet det er grovere kornprodukter der, og mindre fett (det blir jo tross alt mye fett fra pålegg, så det trenger man ikke). Man bør kanskje satse på noe man liker godt? Jeg er glad i kneipp og jeg da, men jeg vil prøve å leve med litt mer grove produkter, og de grovbrøda de har i butikken liker jeg absolutt ikke (jeg er veldig glad i hjemmebakt grovbrød, men jeg gidder ikke bake).

5. Kalorimengder i kneipp og Wasa Havreknäcke klarer jeg forsåvidt å finne ut selv, men tror du jeg blir fortere mett med knekkebrødet, altså i forhold til hvor mange kalorier jeg putter i meg?

6. Det er i det siste ofte tatt opp at for mye fett fra kjøtt ikke er så bra, og det tror jeg også, så jeg skal ligge unna for mye salami og leverpostei. Men gjelder det samme med melk? For jeg er veldig glad i Jarlsberg. Fersk kneipp med smør og Jarlsberg er kjempegodt, men jeg tror ikke det er så sunt. Mye fett, mye karbo, mye salt...

7. Tror du det blir billigere med kalorier fra Wasa Havreknäcke enn kneipp fra butikk, sett at man fryser brødet slik at man spiser opp hele? Altså det er jo lett å se på pris og kalorimengde, men jeg tror det går mer pålegg til knekkebrød siden det er så tørt.

Takk!

Anonymous poster hash: c342a...7c9
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/406697-wasa-havrekn%C3%A4cke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...