DoleMari Skrevet 20. juli 2015 Forfatter Skrevet 20. juli 2015 Jeg mener at man må få noen svar når man har helseangst. Særlig fordi symptomene virker så overbevisende som de gjør. Det synes jeg er en av fordelene med å snakke med psykiater fremfor psykolog, fordi vedkommende er lege og har litt peiling på fysisk medisin. Nå skal det for øvrig nevnes at i mitt tilfelle holdt han på med spesialisering i hjertemedisin før han bestemte seg for å bli psykiater, så han har litt ekstra peiling Men det er en hårfin balansegang der, det skjønner jeg Ja, enig. Det kan være greit å avkrefte enkelte ting med f.eks. blodprøver, og også få litt forklaring slik at man ikke ser for seg det verste. Du var nok kanskje heldig med psykiateren din der som kunne forklare deg endel ting angående hjertet. Jeg er litt roligere etter jeg tok noen prøver, og har også endret livvstilen min litt mtp røyking og at jeg har begynt å trene mer- fordi det er det eneste som får meg i bedre humør og gir meg energi. 0 Siter
blåswix Skrevet 20. juli 2015 Skrevet 20. juli 2015 Jeg skjønner ikke helt denne mistilliten til at legen skal klare å fange opp eventuelle avvik ved blodprøver og andre prøver og greie å sette dem i sammenheng med eventuelle andre symptomer? Noe basic knowledge burde man da ha greid å plukke opp på 6 års studier og noen års erfaring? Jeg tror ikke google helt erstatter det ennå. Og det må da være i legens interesse å være rimelig sikker på at pasienten er frisk, før man bestemmer at det ikke er grunn til å følge opp? Hadde iallfall vært livredd for å feildiagnostisere noen hvis jeg jobbet som lege, iallfall når det kommer til ting som hjertesykdom og kreft, som ikke akkurat er upløyd mark... 0 Siter
DoleMari Skrevet 20. juli 2015 Forfatter Skrevet 20. juli 2015 Jeg skjønner ikke helt denne mistilliten til at legen skal klare å fange opp eventuelle avvik ved blodprøver og andre prøver og greie å sette dem i sammenheng med eventuelle andre symptomer? Noe basic knowledge burde man da ha greid å plukke opp på 6 års studier og noen års erfaring? Jeg tror ikke google helt erstatter det ennå. Og det må da være i legens interesse å være rimelig sikker på at pasienten er frisk, før man bestemmer at det ikke er grunn til å følge opp? Hadde iallfall vært livredd for å feildiagnostisere noen hvis jeg jobbet som lege, iallfall når det kommer til ting som hjertesykdom og kreft, som ikke akkurat er upløyd mark... Ja. For min del så er legen av den "eldre garde", dvs. han er nesten litt for laidback, jeg tror det er fordi han vet jeg har sånn angst for sykdommer. Det er jo veldig behagelig å ha en sånn lege også da som ikke utredet i hytt og pine. Men man får en liten mistillit om han egentlig gjør det han skal;) 0 Siter
blåswix Skrevet 20. juli 2015 Skrevet 20. juli 2015 Ja. For min del så er legen av den "eldre garde", dvs. han er nesten litt for laidback, jeg tror det er fordi han vet jeg har sånn angst for sykdommer. Det er jo veldig behagelig å ha en sånn lege også da som ikke utredet i hytt og pine. Men man får en liten mistillit om han egentlig gjør det han skal;) Kanskje du bør bytte hvis du har mulighet? Ikke fordi jeg ikke tror han gjør det han skal, men det er jo en fordel om man som pasient (særlig med helseangst) føler seg tilstrekkelig ivaretatt og har tiltro til legen, så man ikke føler man trenger å gå blodprøvene etter i sømmene selv;) 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 Skrevet 20. juli 2015 Jeg blir i allefall hypokonder av å lese att vann i bena er symptom på hjerteproblemer, det har jeg hatt i alle år, altså vann i bena. En meget vanlig tilstand, særlig blandt overvektige.... Legen min sier det er helt ufarlig,,, ISW du setter griller i mitt hode Anonymous poster hash: 40c9e...895 0 Siter
ISW Skrevet 20. juli 2015 Skrevet 20. juli 2015 Jeg blir i allefall hypokonder av å lese att vann i bena er symptom på hjerteproblemer, det har jeg hatt i alle år, altså vann i bena. En meget vanlig tilstand, særlig blandt overvektige.... Legen min sier det er helt ufarlig,,, ISW du setter griller i mitt hode Anonymous poster hash: 40c9e...895 Se svar fra kardiolog Søyland angående dette tema på DOL (overvekt og vann i beina) her: http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/178800-ekstrasystoler-ved-fysisk-anstrengelse/ Nå skrev jeg "vann i beina, tungpust" da. Men det var ikke meningen å skrive noe dumt Beklager 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.