Psykojenta Skrevet 20. juli 2015 Skrevet 20. juli 2015 Skal ha samtale med lege etterpå og lurer på om det er noen som står på 60mg Fontex? Jeg har lyst til å øke dosen fra 40, men jeg burde kanskje ta blodprøver først? Kjenner litt bedring, men ikke nok til at jeg synes det er greit å leve. Daglige selvmordstanker, dårlig selvfølelse, angst, tiltaksløs, lite fremtidshåp, lite energi til å gjøre ting... Jeg utfordrer angsten så og si hver dag, men når en føler en ikke har energi til å komme gjennom dagen, er det vanskelig å bruke masse energi på angsttrening. Jeg har fått mer energi etter at jeg fikk tilskudd av Dvitamin, men likevel føler jeg at jeg er på underskudd av energi... Håper legen godtar nok en økning av medisinene..hvis ikke tar jeg blodprøver og ser hva verdiene ligger på. Og ut fra det, kan en bestemme om en økning vil være bra eller ikke... Det er jo delestrek på Fluoxetin, så kan jo øke med 10mg? I tillegg skal jeg be om kognitiv terapi...på nytt...nå er legen kommet tilbake fra ferie, så det er kanskje håp for en behandling som varer ei stund..trur jeg trenger litt mer langvarig terapi enn åtte ganger(som jeg har inntrykk av er det normale) Diagnoser: Avhengig personlighetsforstyrrelse Unnvikende personlighetsforstyrrelse, Emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse Tilbakevendende depresjoner av moderat til alvorlig grad Hallusinasjoner grunnet traumer Angst uspesifisert spiseforstyrrelse. (Bipolar - som de har gått vekk fra, men som jeg mener fortsatt er tilstede..grunnet oppturer som ikke er normale for meg, og innleggelse på akuttpost under mani) (lavt stoffskifte) Har ikke tatt blodprøver på lenge, så tenkte jeg skulle bestille legetime for å få undersøkt diverse mulige mangler, og måle serum av medisinene... 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. juli 2015 Skrevet 20. juli 2015 En trenger ikke å ta blodprøve for å øke Fontex til 60 mg om effekten av 40 mg ikke er bedre enn at en fortsatt har daglige selvmordstanker. 0 Siter
Psykojenta Skrevet 20. juli 2015 Forfatter Skrevet 20. juli 2015 En trenger ikke å ta blodprøve for å øke Fontex til 60 mg om effekten av 40 mg ikke er bedre enn at en fortsatt har daglige selvmordstanker. Ok, takk for svar 0 Siter
umakenverdt Skrevet 20. juli 2015 Skrevet 20. juli 2015 Jeg har begynt å ta 60 mg fontex. Jeg tok ingen blodprøver, behandleren anbefalte meg å økende uten videre Lykke til! 0 Siter
Psykojenta Skrevet 20. juli 2015 Forfatter Skrevet 20. juli 2015 Jeg har begynt å ta 60 mg fontex. Jeg tok ingen blodprøver, behandleren anbefalte meg å økende uten videre Lykke til! Ok...tusen takk for tilbakemelding! Hvis denne legen ikke vil øke Fontex vet jeg ikke hva jeg gjør..alt føles litt håpløst liksom... 0 Siter
ISW Skrevet 20. juli 2015 Skrevet 20. juli 2015 Trodde ikke 60 mg var spesielt høy dose. Jeg mente at trinnene 20-40-60-80 på Fontex tilsvarte 50-100-150-200 på Zoloft og 5-10-15-20 på Cipralex. 0 Siter
Psykojenta Skrevet 26. juli 2015 Forfatter Skrevet 26. juli 2015 Vi skulle diskutere det mer neste gang jeg har avtale. Ikke noe ble avgjort denne gangen. Han mener en skal prøve å holde seg på lavest mulig effektive dose, men jeg føler ikke at 40mg er effektiv dose så lenge jeg fortsatt har selvmordstanker daglig... Jeg drømmer om en dag uten selvmordstanker, men det kan visst ta tid..ei uke igjen til vi skal diskutere Fontex videre...jeg må bare fortsette være tålmodig... Jeg har vært med på aktiviteter og sånt, men denne uka har jeg ikke orka noe...ikke bowling(som jeg vanligvis ville syntes var veldig artig), ikke tur med behandlingsteamet, bare såvidt jeg orka treffe han fra oppfølgingstjenesten. Han mener forresten at jeg skal ta en prat med fastlegen om medisinene, få denne til å anbefale en økning. Men får ikke time der før i slutten av August.. Jaja, TTT...skulle ønske det var en fiks kur på depresjon. I tillegg til at jeg ønsker øke dosen Fontex, har jeg også spurt om KT(kognitiv terapi) på nytt...skulle diskutere det neste gang også... Så om ting går fremover vet jeg ikke..jeg må ha noe å fylle dagene med, for depresjonen kan ikke bli så bra når jeg ikke fyller dagene, men samtidig er det vanskelig å fylle dagene med noe når jeg ikke er i form til å klare hverdagslige ting. Der trur jeg Fontex kan hjelpe meg, nok til at jeg klarer gjøre noe aktivt for å fylle dagene igjen..få fri fra tankene, energi til å være med på turer og treffe hjelpeapparatet...vet ikke engang om jeg orker dra på sjukehuset for operasjon, en operasjon jeg har venta på siden Mars..jeg kommer nok til å dra, men kjenner tiltakslysta ikke er der den burde være... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.