Madelenemie Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Hei! Jeg vil ha større muskler, som syns mer, både på overarmer og legger og lår. Helst vil jeg se tydelige muskler til jul, det vil motivere meg videre. Jeg vil gjøre gymnastikk hver morgen, altså sette opp et treningsprogram, som jeg klarer å gjennomføre resten av mitt liv, altså ikke samme treningsprogram, men gymnastikken. For at dette for min del skal være gjennomførbart må jeg gjøre det hver morgen når jeg står opp, ca kl 06.00 Jeg kan sette av 30 min ca. Hvor lenge må jeg trene hver dag optilmalt, samt hvor lang tid vil det ta før jeg får synlig større muskler? Må jeg drive med hard intervalltrening, er det best? (noen mener det) Kan jeg kjøpe vanlige vekter til hendene? eller må jeg på store manualer, sånne på stang? Er det noen som kan hjelpe meg sette opp et treningsprogram, som gradvis kan økes, samtidig hardt nok, slik at jeg innen et år får større muskelstyrke? Altså råd om antall øvelser, puls i ant min på hva? osv... Det er lettere for meg om jeg kan bli veldig sliten i feks 4 min, også gjøre en annen øvelse. Håper noen har gode råd. Jeg har kun treningsmatte og håndmanualer og løpebrett i dag. pluss boksepute men dårlig teknikk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406706-hurtig-intensiv-trening/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Det lureste er kanskje å ta en time eller to med en personlig trener på et helsestudio og få ham/henne til å sette opp et program for deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406706-hurtig-intensiv-trening/#findComment-3641943 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 20. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2015 Det lureste er kanskje å ta en time eller to med en personlig trener på et helsestudio og få ham/henne til å sette opp et program for deg. hei! Merkelig, det var det svaret jeg fryktet! Men kanskje har du rett...men jeg tenkte her på dol er det så mange som er flinke til å trene. Så håpet litt slippe det, det er så fryktelig stressende på sånne treningssentere.... Dessuten å gå på helsestudio, er ikke gjennomførbart i mitt liv, jeg har for mange ekstra behov jeg må følge opp, slik at helsestudio blir bare noe jeg over lengden ikke greier følge opp. Jeg har prøvd det en gang, ikke mer før barna er selvstendige, det passer ikke med mitt liv nå. Men selvsagt om det er tillatt kunne jo en personlig trener satt opp et program for meg. Bare jeg ikke blir presset til å melde meg inn, og det ender med at jeg må ha tilgang på så mye utstyr. Jeg vil helst greie det innenfor morgenen, før de andre står opp, Jeg drømmer om å løfte meg selv opp, du vet sånn, over en stang, trekke seg selv opp med hodet over, vet ikke hva det heter? men mange sier kvinner ikke kan klare dette, men jeg tror det er generellt, og sikkert noen kvinner greier det. Det er litt målet, så jeg skjønner muskelstyrken må tidobles. Jeg fikk også problemer med å bokse med tynne menn, jeg fyker avgårde, og det er rett og slett ikke gøy for noen av oss. Jeg er faktisk ikke så svak, men SVAK følte jeg meg etter et thaiboksingkurs, det ble leit for meg. Jeg strever nok med koordinasjon, men med mye trening kan jeg få det til, men muskelstyrken min er elendig, sammenlignet med den minste manns. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406706-hurtig-intensiv-trening/#findComment-3641945 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Jeg drømmer om å løfte meg selv opp, du vet sånn, over en stang, trekke seg selv opp med hodet over, vet ikke hva det heter? men mange sier kvinner ikke kan klare dette, men jeg tror det er generellt, og sikkert noen kvinner greier det. Det er litt målet, så jeg skjønner muskelstyrken må tidobles. Jeg har ikke sjangs til det! Det er bare å gi klar beskjed om hva du er ute etter - et program som varer så og så lenge (30 min) som du kan gjøre hjemme med manualer (du kan jo evt. kjøpe deg en stang med løse skiver, koster ikke all verden!) og at du ikke vil ha mer enn en eller to timer så du kan lære hvordan du utfører øvelsene. Vil de ikke gi deg dette så går du til et annet sted. Jeg hadde heller ikke orket trene på senter, jeg vil helst trene alene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406706-hurtig-intensiv-trening/#findComment-3641960 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 hei! Merkelig, det var det svaret jeg fryktet! Men kanskje har du rett...men jeg tenkte her på dol er det så mange som er flinke til å trene. Så håpet litt slippe det, det er så fryktelig stressende på sånne treningssentere.... Dessuten å gå på helsestudio, er ikke gjennomførbart i mitt liv, jeg har for mange ekstra behov jeg må følge opp, slik at helsestudio blir bare noe jeg over lengden ikke greier følge opp. Jeg har prøvd det en gang, ikke mer før barna er selvstendige, det passer ikke med mitt liv nå. Men selvsagt om det er tillatt kunne jo en personlig trener satt opp et program for meg. Bare jeg ikke blir presset til å melde meg inn, og det ender med at jeg må ha tilgang på så mye utstyr. Jeg vil helst greie det innenfor morgenen, før de andre står opp, Jeg drømmer om å løfte meg selv opp, du vet sånn, over en stang, trekke seg selv opp med hodet over, vet ikke hva det heter? men mange sier kvinner ikke kan klare dette, men jeg tror det er generellt, og sikkert noen kvinner greier det. Det er litt målet, så jeg skjønner muskelstyrken må tidobles. Jeg fikk også problemer med å bokse med tynne menn, jeg fyker avgårde, og det er rett og slett ikke gøy for noen av oss. Jeg er faktisk ikke så svak, men SVAK følte jeg meg etter et thaiboksingkurs, det ble leit for meg. Jeg strever nok med koordinasjon, men med mye trening kan jeg få det til, men muskelstyrken min er elendig, sammenlignet med den minste manns. Styrke på armene bør du kanskje ikke trene før du har blitt operert og frisk igjen? I alle fall bør du ikke trene med manualer eller gjøre øvelser som belaster håndleddene dine. Når det gjelder styrketreningsprogram for bena, så finnes det svært mange av dem på nett, f.eks. dette: http://aktivtrening.com/trening/styrketrening/treningsprogram-styrke/styrketrening-oevelser-for-sterkere-ben 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406706-hurtig-intensiv-trening/#findComment-3641981 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 20. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2015 Styrke på armene bør du kanskje ikke trene før du har blitt operert og frisk igjen? I alle fall bør du ikke trene med manualer eller gjøre øvelser som belaster håndleddene dine. Når det gjelder styrketreningsprogram for bena, så finnes det svært mange av dem på nett, f.eks. dette: http://aktivtrening.com/trening/styrketrening/treningsprogram-styrke/styrketrening-oevelser-for-sterkere-ben Takk for tips. Du vil kanskje ikke tro det, jeg hadde selv ikke trodd det... i desperasjon har jeg valgt faste, og blitt kvitt mine nervesmerter!!?? Det skjedde da en nevrolog ga meg en dårlig prognose for en uke siden, jeg tenkte da at "nei dette går ikke". spontant begynte jeg faste, jeg fastet fordi jeg vet helsegevinstene mange sykehus, spesielt i Russland, ved ymse tilstander og sykdommer har hatt. med alt fra shizofreni, til kreft, diabetes, revmatisme m.m. (mange av studiene er dessverre ikke oversatt) Ingenting om nervesmerter...men jeg tenkte, virker det på så forskjellige sykdommer, hvorfor så ikke nervesmerter og forstyrrelser i det parasympatiske nervesystem osv... I dag testet jeg det meget alvorlig, jeg ryddet i fryseren! jeg har knapt kunnet ta høyrehånd i fryseren på 2 år, idag ryddet jeg med begge hender, og helt uten nevrvesmerter. Hvor hyppig jeg må faste for å hold dette i sjakk vet jeg ikke, men nå nyter jeg godt av at alt er i orden. Samt setter meg bedre inn i hvorfor faste hjelper ved så mange og ulike sykdommer. Jeg må evt legge inn faste perioder hvert år, jeg vet ikke, men legene i russland som hjalp flertalletet av alvorlig syke pasienter til et bedre år, hadde år mellom fastene, noen ble helt friske. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406706-hurtig-intensiv-trening/#findComment-3641990 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Takk for tips. Du vil kanskje ikke tro det, jeg hadde selv ikke trodd det... i desperasjon har jeg valgt faste, og blitt kvitt mine nervesmerter!!?? Det skjedde da en nevrolog ga meg en dårlig prognose for en uke siden, jeg tenkte da at "nei dette går ikke". spontant begynte jeg faste, jeg fastet fordi jeg vet helsegevinstene mange sykehus, spesielt i Russland, ved ymse tilstander og sykdommer har hatt. med alt fra shizofreni, til kreft, diabetes, revmatisme m.m. (mange av studiene er dessverre ikke oversatt) Ingenting om nervesmerter...men jeg tenkte, virker det på så forskjellige sykdommer, hvorfor så ikke nervesmerter og forstyrrelser i det parasympatiske nervesystem osv... I dag testet jeg det meget alvorlig, jeg ryddet i fryseren! jeg har knapt kunnet ta høyrehånd i fryseren på 2 år, idag ryddet jeg med begge hender, og helt uten nevrvesmerter. Hvor hyppig jeg må faste for å hold dette i sjakk vet jeg ikke, men nå nyter jeg godt av at alt er i orden. Samt setter meg bedre inn i hvorfor faste hjelper ved så mange og ulike sykdommer. Jeg må evt legge inn faste perioder hvert år, jeg vet ikke, men legene i russland som hjalp flertalletet av alvorlig syke pasienter til et bedre år, hadde år mellom fastene, noen ble helt friske. Flott at nervesmertene er borte. Hva begrunnet nevrologen den dårlige prognosen med? Jeg ville uansett ikke ha belastet håndleddene med bruk av manualer. Skal du ha treningsprogram for armene, så synes jeg du skal be om veiledning fra en fysioterapeut. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406706-hurtig-intensiv-trening/#findComment-3642001 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 20. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2015 Jeg har ikke sjangs til det! Det er bare å gi klar beskjed om hva du er ute etter - et program som varer så og så lenge (30 min) som du kan gjøre hjemme med manualer (du kan jo evt. kjøpe deg en stang med løse skiver, koster ikke all verden!) og at du ikke vil ha mer enn en eller to timer så du kan lære hvordan du utfører øvelsene. Vil de ikke gi deg dette så går du til et annet sted. Jeg hadde heller ikke orket trene på senter, jeg vil helst trene alene. Ok. Jeg har heller ikke sjangs til det pr dags dato, men min svakhet sammenlignet med tynne menn er frustrerende. Så jeg vil og ønsker få opp muskelstyrke. Så er det mer motiverende at det er sunt å trene osv... så jeg har en del motivasjonsfaktorer:-) Jeg vil jo helst kunne hoppe av tog og treffe hustak, osv... jeg har alltid vært glad i å løpe bare ingen minner meg på at det er trening og at jeg blir sliten, da stopper jeg. Men nå er jeg ferdig med vegringen mot trening/bli sliten til en viss grad, jeg har jo løpt, men med en gang jeg ble sliten bråstoppet jeg, litt som om jeg ble redd, ikke vet jeg hvorfor. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406706-hurtig-intensiv-trening/#findComment-3642002 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 20. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2015 Flott at nervesmertene er borte. Hva begrunnet nevrologen den dårlige prognosen med? Jeg ville uansett ikke ha belastet håndleddene med bruk av manualer. Skal du ha treningsprogram for armene, så synes jeg du skal be om veiledning fra en fysioterapeut. Ok, Han begrunnet det med at det nok er raynauld fenomen, og siden ikke arv, variant vr 2, den har ingen god prognose. Da ble jeg litt desperat, jeg hadde nok smerter, begynte å se frem til ny operasjonsdato, for jeg skulle jo operere, men avlyste, den der carpal tunnel greien, men nå mente en annen nevrolog det var reynaulds og siden ikke arv, type to, dårlig prognose, ingen smerelindring. han bad meg gå hjem og lese. jeg gikk hjem og leste litt, 14 juli jeg ble fortvilt, og forstod at jeg må hjelpe meg selv, fra 14 juli midnatt fastet jeg. Jeg har hatt sånne resultater, uventede, som jeg knapt selv kunne tro.. hadde jeg hatt hjelp, dvs legeoppfølging og råd, kunne jeg avsluttet fasten nå, men nå er jeg så lykkelig over ikke en eneste dag ha nervesmerter, måtte løpe til varmtvann osv... Men jeg har sett noen programmer såpass at jeg har forstått noe av mekanismene som gjør at fasten nå kan være faktoren som hjelper meg. Jeg visste det kunne hjelpe mot mange alvorlige tilstander, min, raynaulds står det ingenting om, men kan det hjelpe mot så mye, samt effektivisere cellegiftbehandling, hvorfor skulle ikke de samme mekanismene kunne hjelpe meg? Jeg er veldig glad for dette, ser lysere på jobben fra september og studiene fra august når jeg ikke må kjempe en ensom kamp mot smerter forsårsaket av et par fingre:-( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406706-hurtig-intensiv-trening/#findComment-3642004 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Ok, Han begrunnet det med at det nok er raynauld fenomen, og siden ikke arv, variant vr 2, den har ingen god prognose. Da ble jeg litt desperat, jeg hadde nok smerter, begynte å se frem til ny operasjonsdato, for jeg skulle jo operere, men avlyste, den der carpal tunnel greien, men nå mente en annen nevrolog det var reynaulds og siden ikke arv, type to, dårlig prognose, ingen smerelindring. han bad meg gå hjem og lese. jeg gikk hjem og leste litt, 14 juli jeg ble fortvilt, og forstod at jeg må hjelpe meg selv, fra 14 juli midnatt fastet jeg. Jeg har hatt sånne resultater, uventede, som jeg knapt selv kunne tro.. hadde jeg hatt hjelp, dvs legeoppfølging og råd, kunne jeg avsluttet fasten nå, men nå er jeg så lykkelig over ikke en eneste dag ha nervesmerter, måtte løpe til varmtvann osv... Men jeg har sett noen programmer såpass at jeg har forstått noe av mekanismene som gjør at fasten nå kan være faktoren som hjelper meg. Jeg visste det kunne hjelpe mot mange alvorlige tilstander, min, raynaulds står det ingenting om, men kan det hjelpe mot så mye, samt effektivisere cellegiftbehandling, hvorfor skulle ikke de samme mekanismene kunne hjelpe meg? Jeg er veldig glad for dette, ser lysere på jobben fra september og studiene fra august når jeg ikke må kjempe en ensom kamp mot smerter forsårsaket av et par fingre:-( Pass på at du ikke faster for lenge, slik at kroppen din utsettes for unødig stress, da det jo igjen kan utløse smerter. Drikker du juice under fasten eller kun vann? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406706-hurtig-intensiv-trening/#findComment-3642011 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gargamel Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Helt generelt : Hvis målet er å bli sterkest mulig bør du løfte så tungt at du ikke klarer mer enn 4-8 repetisjoner. Hvis du vil ha størst mulig muskler løfter du litt lettere og tar 8-12 repetisjoner. Det er fullt mulig for kvinner å ta hang-ups, dvs løfte seg opp. Det kalles chin -ups eller pull-ups avhengig av om du griper stangen med håndflatene fra deg eller mot deg. Det er en tung øvelse. For å bygge muskler fort må du spise mer kalorier enn du forbrenner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406706-hurtig-intensiv-trening/#findComment-3642060 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 Ok, Han begrunnet det med at det nok er raynauld fenomen, og siden ikke arv, variant vr 2, den har ingen god prognose. Da ble jeg litt desperat, jeg hadde nok smerter, begynte å se frem til ny operasjonsdato, for jeg skulle jo operere, men avlyste, den der carpal tunnel greien, men nå mente en annen nevrolog det var reynaulds og siden ikke arv, type to, dårlig prognose, ingen smerelindring. han bad meg gå hjem og lese. jeg gikk hjem og leste litt, 14 juli jeg ble fortvilt, og forstod at jeg må hjelpe meg selv, fra 14 juli midnatt fastet jeg. Jeg har hatt sånne resultater, uventede, som jeg knapt selv kunne tro.. hadde jeg hatt hjelp, dvs legeoppfølging og råd, kunne jeg avsluttet fasten nå, men nå er jeg så lykkelig over ikke en eneste dag ha nervesmerter, måtte løpe til varmtvann osv... Men jeg har sett noen programmer såpass at jeg har forstått noe av mekanismene som gjør at fasten nå kan være faktoren som hjelper meg. Jeg visste det kunne hjelpe mot mange alvorlige tilstander, min, raynaulds står det ingenting om, men kan det hjelpe mot så mye, samt effektivisere cellegiftbehandling, hvorfor skulle ikke de samme mekanismene kunne hjelpe meg? Jeg er veldig glad for dette, ser lysere på jobben fra september og studiene fra august når jeg ikke må kjempe en ensom kamp mot smerter forsårsaket av et par fingre:-( Men du skjønner at du ikke kan bedrive styrketrening om du faster? Da har ikke kroppen annet å ta av enn muskelvev for å leve og du bygger ikke muskler av ingenting. Som en annen her sa - skal du bygge muskler må du spise mye og riktig! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406706-hurtig-intensiv-trening/#findComment-3642062 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 21. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2015 Pass på at du ikke faster for lenge, slik at kroppen din utsettes for unødig stress, da det jo igjen kan utløse smerter. Drikker du juice under fasten eller kun vann? Hei! For første gang drikker jeg juice blandet med vann, jeg liker ikke bare juice blir for søtt. Jeg vil helst bare drikke vann, men så er situasjonen sånn nå at jeg ikke bør gå ned i vekt noe særlig pga av andre (håper du forstår) Jeg har vært bra en hel uke nå, men det har jo vært varmere også, men altså jeg ryddet fryseren, det gikk helt bra. Men så begynte jeg fryse kraftig nå og jammen kom nervesmertene, men ikke så sterke som de pleier være, og de gikk fortere bort. Dette er jo bare en egen eksprimentering, jeg må finne en måte enten bli kvitt dette på, eller leve med det på, eller en kombinasjon. Jeg kan ikke unngå all kulde som de anbefaler. Men men vi får se hvordan det går, kanskje blir jeg kvitt det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406706-hurtig-intensiv-trening/#findComment-3642084 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 21. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2015 Helt generelt : Hvis målet er å bli sterkest mulig bør du løfte så tungt at du ikke klarer mer enn 4-8 repetisjoner. Hvis du vil ha størst mulig muskler løfter du litt lettere og tar 8-12 repetisjoner. Det er fullt mulig for kvinner å ta hang-ups, dvs løfte seg opp. Det kalles chin -ups eller pull-ups avhengig av om du griper stangen med håndflatene fra deg eller mot deg. Det er en tung øvelse. For å bygge muskler fort må du spise mer kalorier enn du forbrenner. Hei! Takk da tar jeg 8-12 repetisjoner, Mener du med vekter, eller generelt alle øvelser. evt hvor tunge skal vektene være? Jeg bærer 10 kg lett, dette vet jeg fordi jeg bærer jordsekker og andre ting på 10 kilo uten å bli sliten av det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406706-hurtig-intensiv-trening/#findComment-3642085 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 21. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2015 Men du skjønner at du ikke kan bedrive styrketrening om du faster? Da har ikke kroppen annet å ta av enn muskelvev for å leve og du bygger ikke muskler av ingenting. Som en annen her sa - skal du bygge muskler må du spise mye og riktig! Hei! ja det skjønner jeg:-) Jeg driver og planlegger, faste skal jeg ikke gjøre lenge. Jeg liker ikke kaloririk mat, unntatt bananer, det liker jeg veldig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406706-hurtig-intensiv-trening/#findComment-3642086 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gargamel Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 Hei! Takk da tar jeg 8-12 repetisjoner, Mener du med vekter, eller generelt alle øvelser. evt hvor tunge skal vektene være? Jeg bærer 10 kg lett, dette vet jeg fordi jeg bærer jordsekker og andre ting på 10 kilo uten å bli sliten av det. Jeg tror vekter er praktisk fordi du kan justere belastningen presist. Du løfter da akkurat så mye at du klarer å gjennomføre f.eks 4 sett med f.eks 10 repetisjoner hver. Det er viktig å få satt opp et fornuftig program så du får trent alle musklene. Jeg tror det blir vanskelig for deg å konkurrere selv med små, tynne menn hvis disse mennene også trener styrke. Når det gjelder styrke i overkroppen har kvinner mye dårligere utgangspunkt enn menn. Jeg trente på 3t et halvt års tid for ca. 1-2 år siden, men ble skremt av at kameraten min fikk problemer med knærne. Da jeg trente markløft var det en instruktør som hylte at jeg måtte ikke gjøre sånn og sånn, for da ble ryggen ødelagt på et blunk. Da tenkte jeg at er det var tryggest å droppe hele greia, og siden har ingen sett meg der. Rådene om antall reps fikk jeg av instruktør der. Hvis du vil ha en sunn og sterk kropp har jeg tro på hagearbeid, snekring, klatring, svømming o.l. Skal du ha størst mulig muskler og bli sterkest mulig på kort tid gjelder det første rådet mitt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406706-hurtig-intensiv-trening/#findComment-3642095 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 21. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2015 Jeg tror vekter er praktisk fordi du kan justere belastningen presist. Du løfter da akkurat så mye at du klarer å gjennomføre f.eks 4 sett med f.eks 10 repetisjoner hver. Det er viktig å få satt opp et fornuftig program så du får trent alle musklene. Jeg tror det blir vanskelig for deg å konkurrere selv med små, tynne menn hvis disse mennene også trener styrke. Når det gjelder styrke i overkroppen har kvinner mye dårligere utgangspunkt enn menn. Jeg trente på 3t et halvt års tid for ca. 1-2 år siden, men ble skremt av at kameraten min fikk problemer med knærne. Da jeg trente markløft var det en instruktør som hylte at jeg måtte ikke gjøre sånn og sånn, for da ble ryggen ødelagt på et blunk. Da tenkte jeg at er det var tryggest å droppe hele greia, og siden har ingen sett meg der. Rådene om antall reps fikk jeg av instruktør der. Hvis du vil ha en sunn og sterk kropp har jeg tro på hagearbeid, snekring, klatring, svømming o.l. Skal du ha størst mulig muskler og bli sterkest mulig på kort tid gjelder det første rådet mitt. Hei! Jeg har nok en sunn og sterk kropp, Jeg gjør hagearbeide, snekring (amatørsnekring) dykker og "klatrer" dvs jeg går i fjellet. nå vil jeg ha bulkemuskler,(om du skønner) Manualene jeg har nå pr arm er på merkelig nok bare 5 kg? En manual er på en kilo, de andre på 0,5? totalt er de jeg har på 5 kg? altså pr arm, jeg har to stk, dvs 10 kg. Skal jeg ta alle lesjonene du skrev hver morgen en gang eller flere ganger? Jeg syns en 1 kg manual er mye tyngre enn en kg sukker, jeg syns det er rart så imorgen skal jeg veie disse manualene på kjøkkenvekten. Så har jeg noen gripegreier, som er så tunge/vanskelige å trykke sammen at jeg må bruke store krefter. Jeg har hatt sånne før, men disse, Gud vet hvem som bruker sånne? Det med at tynne menn var sterkere enn meg, erfarte jeg, fordi jeg var da den eneste kvinnen på thaiboksingen, det var ikke det som ble problemet, men at jeg alltid:-( ble bokset bakover og inn i veggen, selv jeg skjønte at jeg på en måte ødela treningspotensialet for mennene. De var veldig hyggelige alle, sa hyggelige ting til meg, gentleman ting, feks, at, "Jeg var veldig flink" og at " Jeg trengte ikke sparke så hardt" og, hvordan jeg skulledisse passe meg for slag, de gjorde sitt beste for å inkludere meg, men jeg kjente på min egen fysiske svakhet, selv om jeg ikke er så svak, så var jeg svak forran alle disse mennene. Ja de var godt trente, de hadde trent krav maga i mange år, samt boksing m.m., men en del var rellativt slanke/tynne, disse ble jeg satt til å bokse med, og jeg klarte slagene, men jeg skjønte at jeg ble pusekatten alle måtte inkludere og ta hensyn til:-( det er ikke ok i lengden for noen mener jeg. Nå vil jeg FÅ opp styrke sånn at jeg i vertfall kan ha fysikk til å møte slagene, og ikke bli en sånn greie alle må inkludere, men som egentlig ødelegger kurset. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406706-hurtig-intensiv-trening/#findComment-3642159 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 23. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2015 Hei! Jeg har nå fått en personlig trener. Jeg har ikke truffet han enda, jeg har ikke lyst, men jeg må vel til slutt. Jeg har manualer jeg trenger hjelp med, men akkurat nå ser jeg for meg at det blir dyrere enn jeg ønsker, derfor avtalte jeg ikke noe, Jeg må tenke litt. Jeg vil gjøre ting selv, og ikke bli avhengig av en ukentlig instruktør. Dette fordi jeg er bekymret for at han vil overtale meg til at det er viktig med personlig trener. De andre som bruker han, reiser han hjem til, jeg har ikke ønske om å bruke så mye penger på trening, jeg vil gjøre det selv, bare vite hvordan jeg løfter også bli latt i fred, til jeg trenger hjelp kanskje om ett halvt år. Dette burde jeg jo rett og slett bare klare si, uten at han skal bli sur. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406706-hurtig-intensiv-trening/#findComment-3642417 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.