Gå til innhold

Innleggelse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er konstant deprimert og fungerer ikke. Har ikke dusjet på fem dager og det ser helt forferdelig ut her hjemme. Alt er ork og har denne smerten og depresjonen hele tida. Orker ikke engang å snakke. Alt virker meningsløst.

Er dette grunn nok til innleggelse på sykehus? Dps er stengt til langt ut i august og alle er borte. Har vært deprimert i 40 år og vet ikke mer. Så kanskje er det ikke akutt. Men vil bort fra meg selv, ta tabletter.

Anonymous poster hash: 9ce78...8e9

stjernestøv
Skrevet

Jeg er konstant deprimert og fungerer ikke. Har ikke dusjet på fem dager og det ser helt forferdelig ut her hjemme. Alt er ork og har denne smerten og depresjonen hele tida. Orker ikke engang å snakke. Alt virker meningsløst.

Er dette grunn nok til innleggelse på sykehus? Dps er stengt til langt ut i august og alle er borte. Har vært deprimert i 40 år og vet ikke mer. Så kanskje er det ikke akutt. Men vil bort fra meg selv, ta tabletter.

Innleggelse kan jo hjelpe i perioder, har du vært innlagt før og har det hjulpet deg?

AnonymBruker
Skrevet

Innleggelse kan jo hjelpe i perioder, har du vært innlagt før og har det hjulpet deg?

Har vært innlagt en god del ganger da. Det har hjulpet meg litt ift livsmot. Men ikke voldsomt mye. Har slitt med angst hele livet. Kunne ønske at jeg kunne begynne på xanor eller annet benzo fast. Var avhengig for mange år siden. Sikkert derfor. Men synes jeg kunne fått en ny sjanse. Fungerer jo ikke i det hele tatt. Jobb er noe jeg kunne ønsket meg, men kan se langt etter det pga angsten. Livskvaliteten er dårlig. Men skal skifte behandler nå. Kanskje det kan hjelpe litt.

Innleggelser har nok dessverre ikke hjulpet meg mye. Det har vært mange av de. Har gått i behandling mange år. Så vet ikke hva som kan hjelpe mer. Dessverre :(

stjernestøv
Skrevet

Har vært innlagt en god del ganger da. Det har hjulpet meg litt ift livsmot. Men ikke voldsomt mye. Har slitt med angst hele livet. Kunne ønske at jeg kunne begynne på xanor eller annet benzo fast. Var avhengig for mange år siden. Sikkert derfor. Men synes jeg kunne fått en ny sjanse. Fungerer jo ikke i det hele tatt. Jobb er noe jeg kunne ønsket meg, men kan se langt etter det pga angsten. Livskvaliteten er dårlig. Men skal skifte behandler nå. Kanskje det kan hjelpe litt.

Innleggelser har nok dessverre ikke hjulpet meg mye. Det har vært mange av de. Har gått i behandling mange år. Så vet ikke hva som kan hjelpe mer. Dessverre :(

Det var trist å lese. Håper det hjelper at du skifter behandler da, er det ikke rart at noen skal slite et helt liv? Alltid er det noe. Men noe må da kunne hjelpe deg også, ja de er strenge på benzo. Det er synd for det er en god medisin mot angst. 

AnonymBruker
Skrevet

Det var trist å lese. Håper det hjelper at du skifter behandler da, er det ikke rart at noen skal slite et helt liv? Alltid er det noe. Men noe må da kunne hjelpe deg også, ja de er strenge på benzo. Det er synd for det er en god medisin mot angst.

Gråter innvendig hver dag. Er så sliten. Jeg vet ikke om der finnes en løsning. Har blitt feit av AP som jeg har brukt pga angst. Så synes jeg burde få benzo ja. Det er det eneste som funker på meg. Synes legene vurdere vurdere livskvalitet til folk også. Her går det på stumpene.

stjernestøv
Skrevet

Gråter innvendig hver dag. Er så sliten. Jeg vet ikke om der finnes en løsning. Har blitt feit av AP som jeg har brukt pga angst. Så synes jeg burde få benzo ja. Det er det eneste som funker på meg. Synes legene vurdere vurdere livskvalitet til folk også. Her går det på stumpene.

Som om de bryr seg om det går rett til Helvete med folk, det er så jævla urettferdig. Hvis benzo hjelper deg burde du få det, blir så irritert over hele systemet. Hvorfor skal du pines når det finnes hjelp? Er feit jeg og pga ap, det er en drittmedisin. 

AnonymBruker
Skrevet

Som om de bryr seg om det går rett til Helvete med folk, det er så jævla urettferdig. Hvis benzo hjelper deg burde du få det, blir så irritert over hele systemet. Hvorfor skal du pines når det finnes hjelp? Er feit jeg og pga ap, det er en drittmedisin.

Føles som de ikke bryr seg ja og det er vondt. Livet mitt har vært og er så grått og vondt, pga angsten som jeg får depresjon av. Glad jeg skal bytte behandler. Må nok vente en stund. Det gjenstår å fortelle min behandler det, men han har tidligere sagt at han vil søke meg til ny hvis jeg velger det. Ønsker ikke bli overtalt så skal skrive en mail.

stjernestøv
Skrevet

Føles som de ikke bryr seg ja og det er vondt. Livet mitt har vært og er så grått og vondt, pga angsten som jeg får depresjon av. Glad jeg skal bytte behandler. Må nok vente en stund. Det gjenstår å fortelle min behandler det, men han har tidligere sagt at han vil søke meg til ny hvis jeg velger det. Ønsker ikke bli overtalt så skal skrive en mail.

Klart det er vondt for deg, det er ikke lett å slite med angst og depresjon....de kan prøve de som vil. Lurt å skrive mail da, du må ha lykke til og stå på selv om det ikke er lett. 

AnonymBruker
Skrevet

Klart det er vondt for deg, det er ikke lett å slite med angst og depresjon....de kan prøve de som vil. Lurt å skrive mail da, du må ha lykke til og stå på selv om det ikke er lett.

Tusen takk...skal prøve det jeg kan..

stjernestøv
Skrevet

Tusen takk...skal prøve det jeg kan..

Ja gjør det, blir frustrert på dine vegne. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja gjør det, blir frustrert på dine vegne.

Takk....vet ikke hva jeg skal gjøre..gårsdagen var fæl...som andre dager..vurderer å ringe legen, men der er bare vikar nå. Og hva kan hn gjøre for meg? Ikke får jeg medisin som virker. Og innleggelse er nok ikke aktuelt. Dps er stengt og på sykehuset er d vel bare for de som er akutte suicidale.....? Dessuten er jeg redd for innleggelse...

stjernestøv
Skrevet

Takk....vet ikke hva jeg skal gjøre..gårsdagen var fæl...som andre dager..vurderer å ringe legen, men der er bare vikar nå. Og hva kan hn gjøre for meg? Ikke får jeg medisin som virker. Og innleggelse er nok ikke aktuelt. Dps er stengt og på sykehuset er d vel bare for de som er akutte suicidale.....? Dessuten er jeg redd for innleggelse...

Du kan bli innlagt, det ble jeg ifjor og ganske kjapt så det er en mulighet. Du trenger ikke være suicidale fordet. Kanskje du trenger det nå, situasjonen din virker fastlåst. 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan bli innlagt, det ble jeg ifjor og ganske kjapt så det er en mulighet. Du trenger ikke være suicidale fordet. Kanskje du trenger det nå, situasjonen din virker fastlåst.

Situasjonen er fastlåst ja. Vet ikke hva de på en avdeling kan gjøre for meg nå. Jeg vet de ikke vil endre på medisinene mine, for det skal behandler jeg går til bestemme. Samtidig er hn borte i mer enn tre uker til. Sannsynligvis vil de skrive meg ut igjen dagen etter. Det er vel nok suicidale mennesker som trenger hjelp.

Jeg vet ikke om det er verdt forsøket.

stjernestøv
Skrevet

Situasjonen er fastlåst ja. Vet ikke hva de på en avdeling kan gjøre for meg nå. Jeg vet de ikke vil endre på medisinene mine, for det skal behandler jeg går til bestemme. Samtidig er hn borte i mer enn tre uker til. Sannsynligvis vil de skrive meg ut igjen dagen etter. Det er vel nok suicidale mennesker som trenger hjelp.

Du burde forsøke, da har du ihvertfall folk rundt deg. Vanskelig å være alene med angst. 

Skrevet

Jeg tror det er realistisk å ikke se for seg en innleggelse midt i fellesferien når man har en kronisk tilstand.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg mener at dette ikke er grunn for innleggelse nå i ferietiden.

Hva med kommunal hjemmehjelp som kan ta seg av husoppgavene?

AnonymBruker
Skrevet

Kommunal hjelpetjeneste er i hverfall her jeg bor en vits,to timer hver tredje uke ,ikke mye hjelp i det for en familie med barn.De er også mer enn dobbelt så dyre som en privat vaskehjelp.

Anonymous poster hash: 68918...bd2

Madelenemie
Skrevet (endret)

Hei!

Det var omtrent det en bekjent av meg med asperger sa, det du skriver.

Hun fikk en planlagt innleggelse i sommer,

hun får da rammene hun trenger, faste måltider, og kommer vekk fra aleneheten.

Det var så vellykket sist gang at hun fikk samme tilbud denne sommeren, tror 3-4 ukers innleggelse på en psykiatrisk avdeling.

Jeg syns dette er nyttig og bra, hun er helt alene, og sommeren er verst.

Hun gledet seg, og jeg gledet meg også, selv om jeg ikke sa det, men man er jo glad når de man kjenner har et opplegg og ikke fortviler seg i hjel.

Jeg tror derfor det vil være lurt av deg å evt planlegge dette, dvs siden du har vært deprimert i 40 år, så kan du før neste sommer søke om å få en innleggelse et eller annet sted.

For min bekjent har jeg forsøkt å "aktivisere" henne om sommeren, dvs at jeg presser henne litt på å invitere de hun kjenner, dette fordi hun er så glad, når det blir et treff, men å få det til selv, det er verre.

Jeg vet ikke hva dette skyldes, kanskje det de kaller, organiseringsvansker, ja at man tenker på en sak, men ikke kommer til steg 2 hvordan løse saken.

Jeg kjenner meg jo igjen, men etter jeg har tenkt, så istedet for å bli sittende på stolen, så er jeg utålmodig med meg selv og spør, "så hva nå? handling", det er ofe ubehagelig, men i vertfall får jeg meg selv igang.

Håper du får en løsning for neste sommer.

Endret av Madelenemie

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...