Gå til innhold

Alkohol og vival

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

En gang jeg var innlagt sa de at alkohol og vival var det samme? Da kan det vel ikke skade å drikke alkohol når man tar medisin?

AnonymBruker
Skrevet

En gang jeg var innlagt sa de at alkohol og vival var det samme?

Det tviler jeg på at de har sagt.

Da kan det vel ikke skade å drikke alkohol når man tar medisin?

Hvis du ønsker å bli verre er det sikkert en god ide.

Anonymous poster hash: 84b64...d72

stjernestøv
Skrevet

Det tviler jeg på at de har sagt.

Hvis du ønsker å bli verre er det sikkert en god ide.

Anonymous poster hash: 84b64...d72

De sa det. Ønsker ikke å bli verre, men slappe av. 

Skrevet

Det er ikke det samme. Men de har en lignende effekt på hjernen. Det betyr også at de forsterker hverandres virkning, og resultatet av å blande dem blir ofte ikke bra.

stjernestøv
Skrevet

Det er ikke det samme. Men de har en lignende effekt på hjernen. Det betyr også at de forsterker hverandres virkning, og resultatet av å blande dem blir ofte ikke bra.

Det er jo bare bra at virkningen forsterkes. 

Skrevet

Det er jo bare bra at virkningen forsterkes.

Nja. Du må huske på at alkohol har en del andre virkninger også. Da jeg jobbet med vanskeligstilte for en god stund siden, var det vanlig med misbruk av dette. Noen ble fullstendig gale og gjorde helt irrasjonelle ting. Ikke bland det, stol på meg.

stjernestøv
Skrevet

Nja. Du må huske på at alkohol har en del andre virkninger også. Da jeg jobbet med vanskeligstilte for en god stund siden, var det vanlig med misbruk av dette. Noen ble fullstendig gale og gjorde helt irrasjonelle ting. Ikke bland det, stol på meg.

Ok, men tror ikke jeg blir gal av det. Du drikker vel alkohol selv og tar medisiner?

Skrevet

Ok, men tror ikke jeg blir gal av det. Du drikker vel alkohol selv og tar medisiner?

Ja, men aldri benzo (slik som Vival og Sobril). Det er potensielt ganske farlig å kombinere.

Skrevet

Alkohol er en veldig skadelig gift som hadde vært forbudt om det ble funnet opp i dag.

Skrevet

Den type 'blandings' (altså alkohol og benzo ) er ikke bra. 

Skrevet

Det er såklart skadelig å drikke alkohol uansett. TS spør om 'blandingsen' er skadelig. Med mindre benzo gjør alkohol harmløst, vil jeg si det er skadelig i det minste fordi alkohol er skadelig.

stjernestøv
Skrevet

Ja, men aldri benzo (slik som Vival og Sobril). Det er potensielt ganske farlig å kombinere.

Ok da dropper jeg det, men det er jo mange narkomane som gjør det og ikke dør av det. 

stjernestøv
Skrevet

Alkohol er en veldig skadelig gift som hadde vært forbudt om det ble funnet opp i dag.

Rart det er lovlig da. 

stjernestøv
Skrevet

Da får jeg ligge unna benzo, jeg drikker ikke mye alkohol da. 

Skrevet

Da får jeg ligge unna benzo, jeg drikker ikke mye alkohol da. 

Ikke drikk alkohol de dagene du tar Vival. Ellers er det trygt å ta seg en cider eller to.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Alkohol og vival er ikke det samme.

Jeg advarer sterkt mot å bruke alkohol og Valium/Vival/Stesolid sammen.

stjernestøv
Skrevet

Ikke drikk alkohol de dagene du tar Vival. Ellers er det trygt å ta seg en cider eller to.

Får la være å drikke når jeg tar vival da. Men kan jeg drikke om kvelden om jeg tar vival på dagen? Det går vel ut av kroppen fort?

stjernestøv
Skrevet

Alkohol og vival er ikke det samme.

Jeg advarer sterkt mot å bruke alkohol og Valium/Vival/Stesolid sammen.

Ok, trodde ikke det var så gale. Men får slutte med det da. 

stjernestøv
Skrevet

F.eks i dag har jeg tatt en vivel men har lyst på cider, var tidlig i dag jeg tok vivalen. Kan jeg drikke cider da, eller henger vivalen i lenge?

Skrevet

Rart det er lovlig da. 

Man har prøvd å forby det tidligere, uten hell. Det er ikke tvil om at det er farlige saker. I nyere undersøkelser ligger det i øvre sjiktet på listen over skadelige rusmidler, langt over cannabis og fleinsopp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...