stjernestøv Skrevet 21. juli 2015 Forfatter Skrevet 21. juli 2015 Man har prøvd å forby det tidligere, uten hell. Det er ikke tvil om at det er farlige saker. I nyere undersøkelser ligger det i øvre sjiktet på listen over skadelige rusmidler, langt over cannabis og fleinsopp. Får begynne å røyke hasj istedenfor da. 0 Siter
NEC1234 Skrevet 21. juli 2015 Skrevet 21. juli 2015 Får begynne å røyke hasj istedenfor da. Nei det burde du ikke. Det er ikke sikkert undersøkelsene er gode - og uansett er det individuelle forskjeller, de er jo bare basert på grupper av mennesker, ikke individer. For deg med en lidelse i schizo-spekteret er det sannsynligvis mye bedre å drikke alkohol. Uansett så er det jo mengden det går på, med alkohol. Såklart. Jeg bare sier at det er et farlig stoff. Det er mange som har gått dukken gjennom alkohol... for alle starter det bare med at de skal kose seg / slappe av - det er ikke mulig å garantere seg mot at det tar overhånd. Når det er sagt, jeg drikker alkohol selv jeg. Men syns det er viktig å være bevisst på hva det er. Har inntrykk av at det med å ufarliggjøre et rusmiddel spiller en stor rolle i utviklingen av kraftig avhengighet. Jeg tror ikke du blir det, det er ikke det jeg sier, men jeg er bare veldig skeptisk til "forherligelse" av ulike rusmidler - og da er det viktig for meg å påpeke at dette er en kraftig gift. 1 Siter
stjernestøv Skrevet 21. juli 2015 Forfatter Skrevet 21. juli 2015 Nei det burde du ikke. Det er ikke sikkert undersøkelsene er gode - og uansett er det individuelle forskjeller, de er jo bare basert på grupper av mennesker, ikke individer. For deg med en lidelse i schizo-spekteret er det sannsynligvis mye bedre å drikke alkohol. Uansett så er det jo mengden det går på, med alkohol. Såklart. Jeg bare sier at det er et farlig stoff. Det er mange som har gått dukken gjennom alkohol... for alle starter det bare med at de skal kose seg / slappe av - det er ikke mulig å garantere seg mot at det tar overhånd. Når det er sagt, jeg drikker alkohol selv jeg. Men syns det er viktig å være bevisst på hva det er. Har inntrykk av at det med å ufarliggjøre et rusmiddel spiller en stor rolle i utviklingen av kraftig avhengighet. Jeg tror ikke du blir det, det er ikke det jeg sier, men jeg er bare veldig skeptisk til "forherligelse" av ulike rusmidler - og da er det viktig for meg å påpeke at dette er en kraftig gift. Ok, jeg drikker bare små mengder. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 23. juli 2015 Forfatter Skrevet 23. juli 2015 I dag har jeg drukket to cider og tok vival tidligere, kjenner ikke noe særlig til det så det går nok fint. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 23. juli 2015 Skrevet 23. juli 2015 I dag har jeg drukket to cider og tok vival tidligere, kjenner ikke noe særlig til det så det går nok fint. Du holdt på med akkurat samme diskusjon på denne tida i fjor, om kombinasjonen alkohol og Vival. Du har fått meget tydelig svar fra NHD om at kombinasjonen bør unngås. Jeg skjønner ikke hvorfor du holder på med dette. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 23. juli 2015 Forfatter Skrevet 23. juli 2015 Du holdt på med akkurat samme diskusjon på denne tida i fjor, om kombinasjonen alkohol og Vival. Du har fått meget tydelig svar fra NHD om at kombinasjonen bør unngås. Jeg skjønner ikke hvorfor du holder på med dette. Gjorde jeg? Det husker jeg ikke. Nei jeg skjønner ikke hva jeg holder på med, har høy puls og nå. Sikkert pga alkoholen. 0 Siter
gråstein Skrevet 23. juli 2015 Skrevet 23. juli 2015 Gjorde jeg? Det husker jeg ikke. Du husker vel hva han skrev for to dager siden i denne tråden? Jeg advarer sterkt mot å bruke alkohol og Valium/Vival/Stesolid sammen. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 23. juli 2015 Skrevet 23. juli 2015 Gjorde jeg? Det husker jeg ikke. Nei jeg skjønner ikke hva jeg holder på med, har høy puls og nå. Sikkert pga alkoholen. http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/399663-alkohol/ I tillegg var NHD helt tydelig i sitt svar i denne tråden. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. juli 2015 Forfatter Skrevet 24. juli 2015 Du husker vel hva han skrev for to dager siden i denne tråden? Jeg advarer sterkt mot å bruke alkohol og Valium/Vival/Stesolid sammen. Jo. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. juli 2015 Forfatter Skrevet 24. juli 2015 http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/399663-alkohol/ I tillegg var NHD helt tydelig i sitt svar i denne tråden. Ja, men jeg var en an i fjor enn jeg er nå. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.