Gå til innhold

Alkohol og vival

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Man har prøvd å forby det tidligere, uten hell. Det er ikke tvil om at det er farlige saker. I nyere undersøkelser ligger det i øvre sjiktet på listen over skadelige rusmidler, langt over cannabis og fleinsopp.

Får begynne å røyke hasj istedenfor da. 

Skrevet

Får begynne å røyke hasj istedenfor da. 

Nei det burde du ikke. Det er ikke sikkert undersøkelsene er gode - og uansett er det individuelle forskjeller, de er jo bare basert på grupper av mennesker, ikke individer. For deg med en lidelse i schizo-spekteret er det sannsynligvis mye bedre å drikke alkohol.

Uansett så er det jo mengden det går på, med alkohol. Såklart. Jeg bare sier at det er et farlig stoff. Det er mange som har gått dukken gjennom alkohol... for alle starter det bare med at de skal kose seg / slappe av - det er ikke mulig å garantere seg mot at det tar overhånd.

Når det er sagt, jeg drikker alkohol selv jeg. Men syns det er viktig å være bevisst på hva det er. Har inntrykk av at det med å ufarliggjøre et rusmiddel spiller en stor rolle i utviklingen av kraftig avhengighet. Jeg tror ikke du blir det, det er ikke det jeg sier, men jeg er bare veldig skeptisk til "forherligelse" av ulike rusmidler - og da er det viktig for meg å påpeke at dette er en kraftig gift.

stjernestøv
Skrevet

Nei det burde du ikke. Det er ikke sikkert undersøkelsene er gode - og uansett er det individuelle forskjeller, de er jo bare basert på grupper av mennesker, ikke individer. For deg med en lidelse i schizo-spekteret er det sannsynligvis mye bedre å drikke alkohol.

Uansett så er det jo mengden det går på, med alkohol. Såklart. Jeg bare sier at det er et farlig stoff. Det er mange som har gått dukken gjennom alkohol... for alle starter det bare med at de skal kose seg / slappe av - det er ikke mulig å garantere seg mot at det tar overhånd.

Når det er sagt, jeg drikker alkohol selv jeg. Men syns det er viktig å være bevisst på hva det er. Har inntrykk av at det med å ufarliggjøre et rusmiddel spiller en stor rolle i utviklingen av kraftig avhengighet. Jeg tror ikke du blir det, det er ikke det jeg sier, men jeg er bare veldig skeptisk til "forherligelse" av ulike rusmidler - og da er det viktig for meg å påpeke at dette er en kraftig gift.

Ok, jeg drikker bare små mengder. 

stjernestøv
Skrevet

I dag har jeg drukket to cider og tok vival tidligere, kjenner ikke noe særlig til det så det går nok fint. 

mariaflyfly
Skrevet

I dag har jeg drukket to cider og tok vival tidligere, kjenner ikke noe særlig til det så det går nok fint.

Du holdt på med akkurat samme diskusjon på denne tida i fjor, om kombinasjonen alkohol og Vival. Du har fått meget tydelig svar fra NHD om at kombinasjonen bør unngås. Jeg skjønner ikke hvorfor du holder på med dette.

stjernestøv
Skrevet

Du holdt på med akkurat samme diskusjon på denne tida i fjor, om kombinasjonen alkohol og Vival. Du har fått meget tydelig svar fra NHD om at kombinasjonen bør unngås. Jeg skjønner ikke hvorfor du holder på med dette.

Gjorde jeg? Det husker jeg ikke. Nei jeg skjønner ikke hva jeg holder på med, har høy puls og nå. Sikkert pga alkoholen. 

Skrevet

Gjorde jeg? Det husker jeg ikke. 

Du husker vel hva han skrev for to dager siden i denne tråden?

Jeg advarer sterkt mot å bruke alkohol og Valium/Vival/Stesolid sammen.

stjernestøv
Skrevet

Du husker vel hva han skrev for to dager siden i denne tråden?

Jeg advarer sterkt mot å bruke alkohol og Valium/Vival/Stesolid sammen.

Jo.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...