Gå til innhold

Hva slags behandling finnes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags behandling finnes for en som meg?

Jeg føler meg deprimert fordi jeg tenker mye på at alle ser på meg som søppel. De er sinte. De har avsky. De syns jeg er patetisk.

Skrevet

Noe slags psykoterapi?

Jeg føler meg deprimert fordi jeg tenker mye på at alle ser på meg som søppel. De er sinte. De har avsky. De syns jeg er patetisk.

Tviler på at det stemmer da.

Skrevet

DPS har kommet frem til at psykoterapi ikke har effekt, så det kan jeg ikke mer.

Skrevet

DPS har kommet frem til at psykoterapi ikke har effekt, så det kan jeg ikke mer.

Bare bestemme seg for å gi faen i hva andre måtte mene. Eller flytte til storbyen.

Skrevet

Ja, men jeg syns dette om meg selv og...

Skrevet

Ja, men jeg syns dette om meg selv og...

Er det noen grunn til det?

Skrevet

Er det noen grunn til det?

Det vet jeg ikke...

heissenberg
Skrevet

Hasj skal jo ha som bivirkning at man gir litt mer F, og det kunne du trengt noen skikkelige doser av, men var vel slik at man ikke bør bruke dersom man har alvorlige psykiske lidelser for da kan man få litt værre bivirkninger også. Nei jeg vet ikke bare filosoferer, du trenger en giF pille, men om slike finnes vet jeg ikke

Skrevet

Det vet jeg ikke...

Hvem skal vite det da?

Skrevet (endret)

Hasj skal jo ha som bivirkning at man gir litt mer F, og det kunne du trengt noen skikkelige doser av, men var vel slik at man ikke bør bruke dersom man har alvorlige psykiske lidelser for da kan man få litt værre bivirkninger også. Nei jeg vet ikke bare filosoferer, du trenger en giF pille, men om slike finnes vet jeg ikke

Hm, nei er ikke noe interessert i å putte i meg / inhalere noe... har ikke troa. Bortsett fra sukker og koffein da.

Endret av NEC1234
Skrevet

Hvem skal vite det da?

Hm jeg tror ikke noen vet det... spørsmålet ditt er kanskje retorisk.

Skrevet

Hm jeg tror ikke noen vet det... spørsmålet ditt er kanskje retorisk.

Hvem vet.  :ph34r:

Skrevet

Hvem vet.  :ph34r:

Ja, skjønner. Men det finnes en sannhet, selv om ingen vet hva det er. Alt vi kan gjøre er å tro. Og jeg har min tro. Altså ikke religiøst da. Men troen på hva/hvem jeg er.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde ikke du hadde noe tro på behandling? Men husk at jo mer du tenker negativt om andre og deg selv, jo lettere er det å tro de tenker negativt om deg. Det er projisering. Du tenker kanskje at det bare er deg selv du tenker negativt om, men for å si det sånn, så er det ganske drøyt å tenke om andre mennesker at de går rundt og avskyr deg hele tiden. Men det er urealistisk å skulle tro at ingen noengang tenker noe dritt om en heller, poenget er bare at man skal ikke gå rundt å tenke på det, det er bare slik det er. Men alle er litt usikre, det er helt normalt. De som sier noe annet, lyver:) Jeg tror at den dagen du innser at du er din egen største fiende og at du neppe er den største snakkisen der du bor (for SÅ spesielt er det faktisk ikke å gå på NAV selv om du ikke er lam fra nesa og ned), så er det ikke sikkert du trenger så mye mer behandling.

Anonymous poster hash: 869ff...684
AnonymBruker
Skrevet

Engasjere deg i noe så tankene forflyttes til noe annet?

Anonymous poster hash: 302cb...0e3

Skrevet

Jeg trodde ikke du hadde noe tro på behandling? Men husk at jo mer du tenker negativt om andre og deg selv, jo lettere er det å tro de tenker negativt om deg. Det er projisering. Du tenker kanskje at det bare er deg selv du tenker negativt om, men for å si det sånn, så er det ganske drøyt å tenke om andre mennesker at de går rundt og avskyr deg hele tiden. Men det er urealistisk å skulle tro at ingen noengang tenker noe dritt om en heller, poenget er bare at man skal ikke gå rundt å tenke på det, det er bare slik det er. Men alle er litt usikre, det er helt normalt. De som sier noe annet, lyver:) Jeg tror at den dagen du innser at du er din egen største fiende og at du neppe er den største snakkisen der du bor (for SÅ spesielt er det faktisk ikke å gå på NAV selv om du ikke er lam fra nesa og ned), så er det ikke sikkert du trenger så mye mer behandling.

Ja, jeg er vel min egen verste fiende. Nesten ingen bryr seg om meg og mitt liv. Jeg er også nærtagende og unnvikende ovenfor andre men kverner på aggressive tanker i ensomheten.

Har ikke spesielt tro på terapi nei, men hva skal man gjøre.

Skrevet

Engasjere deg i noe så tankene forflyttes til noe annet?

Det gjør jeg jo allerede, bare ikke sosialt sett. Eller jo sosialt også, men på nettet. Noe annet enn DOL. Jeg sitter ikke her 12 timer i døgnet som jeg gjorde før.

AnonymBruker
Skrevet

Det gjør jeg jo allerede, bare ikke sosialt sett. Eller jo sosialt også, men på nettet. Noe annet enn DOL. Jeg sitter ikke her 12 timer i døgnet som jeg gjorde før.

Mindre enn 12 timer i døgnet her er jo bra :) Men hva med utenfor nett?

Anonymous poster hash: 302cb...0e3

Skrevet

Mindre enn 12 timer i døgnet her er jo bra :) Men hva med utenfor nett?

Syns det er slitsomt og plagsomt å være sosial IRL. Men jeg "må" vel det.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg er vel min egen verste fiende. Nesten ingen bryr seg om meg og mitt liv. Jeg er også nærtagende og unnvikende ovenfor andre men kverner på aggressive tanker i ensomheten.

Har ikke spesielt tro på terapi nei, men hva skal man gjøre.

Nei, jeg syns du skal gi det en sjanse. Også må du kanskje ta sjanser når det kommer til det sosiale, å ikke like folk eller ikke ha noe til felles er en ærlig sak, men å unngå folk fordi man ikke tar sjansen på å ikke bli likt er dumt. Kanskje du ikke skal vente på at folk kommer til deg, men være den som tar kontakt, spørre hvordan det går. Begynne i det små, hilse på butikken, f.eks. Det er alltid en viss mulighet for at folk mistolker det at du er nærtakende og unnvikende og tror at du ikke liker dem, og derfor blir usikre og trekker seg unna. Så oppfatter du det som avsky og det blir en ond sirkel. Hvorfor synes du det er slitsomt å være sosial?

Anonymous poster hash: 869ff...684

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...