Gå til innhold

Hva slags behandling finnes?

Anbefalte innlegg

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg tror dessverre at de fleste behandlingsmuligheter er forsøkt.

Om du skal få til en positiv endring i livet ditt, må du ta et oppgjør med deg selv.

Er det slik du ønsker å tilbringe resten av livet som en ung GGG?

Eller vil du ta tak i din egen nihilisme og gjøre et forsøk over lengre tid med noen av de aktiviteter som gir mening til livet for storparten av oss?

Skrevet

Ja, skjønner. Men det finnes en sannhet, selv om ingen vet hva det er. Alt vi kan gjøre er å tro. Og jeg har min tro. Altså ikke religiøst da. Men troen på hva/hvem jeg er.

Det finnes ingen absolutt sannhet, alt er relativt. Så du får bare bestemme deg for hva du skal tro. (noe sånt).

Skrevet

Det er alltid en viss mulighet for at folk mistolker det at du er nærtakende og unnvikende og tror at du ikke liker dem, og derfor blir usikre og trekker seg unna. Så oppfatter du det som avsky og det blir en ond sirkel. Hvorfor synes du det er slitsomt å være sosial?

Ja "mekanismen" er kanskje sånn. Tror også enkelte blir "fornærmet" av adferden min, som er reservert og lite jovial og engasjert, slik at de reellt får noe imot meg. Jeg syns det er slitsomt å være sosial fordi det er anstrengende med interaksjon. Det å prate / oppføre seg. En må jo føre en samtale, og man må smile og le. Kan ikke bare sitte og glo et helt annet sted. Det er vanskelig med blikkontakt over tid, og det er som om ansiktet blir helt forvridd.

Skrevet

Det finnes ingen absolutt sannhet, alt er relativt. Så du får bare bestemme deg for hva du skal tro. (noe sånt).

Så en kan ikke si at Jesus finnes eller ikke finnes? ;)

Skrevet

Jeg tror dessverre at de fleste behandlingsmuligheter er forsøkt.

Om du skal få til en positiv endring i livet ditt, må du ta et oppgjør med deg selv.

Er det slik du ønsker å tilbringe resten av livet som en ung GGG?

Eller vil du ta tak i din egen nihilisme og gjøre et forsøk over lengre tid med noen av de aktiviteter som gir mening til livet for storparten av oss?

GGG = Gretten Gammel Gubbe?

Ja, ser den (i såfall).

Skrevet

Så en kan ikke si at Jesus finnes eller ikke finnes? ;)

Hvem vet.  ;)

AnonymBruker
Skrevet

Syns det er slitsomt og plagsomt å være sosial IRL. Men jeg "må" vel det.

Du kan bli med meg å fly drage! Kjempegøøøøøy :)

Anonymous poster hash: 302cb...0e3

Skrevet

Hva slags behandling finnes for en som meg?

Jeg føler meg deprimert fordi jeg tenker mye på at alle ser på meg som søppel. De er sinte. De har avsky. De syns jeg er patetisk.

Nå er det snart på tide du innser at du ikke er patetisk, syns jeg.

Finn frem til STOPP-kappen i hodet, bruk den når disse tankene kommer.

Skrevet

Nå er det snart på tide du innser at du ikke er patetisk, syns jeg.

Finn frem til STOPP-kappen i hodet, bruk den når disse tankene kommer.

Kanskje det, ja. :) God sommer videre.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan bli med meg å fly drage! Kjempegøøøøøy :)

what-if-i-told-you-i-took-both-pills-and

Anonymous poster hash: cb5bc...dad

AnonymBruker
Skrevet

what-if-i-told-you-i-took-both-pills-and

Anonymous poster hash: cb5bc...dad

Lol

Anonymous poster hash: 302cb...0e3

Skrevet

"Jeg kan ta ett blikk på han, og fortelle deg at han misbruker trygd."

Og sånn går nå dagene.

AnonymBruker
Skrevet

"Jeg kan ta ett blikk på han, og fortelle deg at han misbruker trygd."

Og sånn går nå dagene.

Kom deg ut av bobla di nå, og ikke vær så innbilsk, folk har da viktigere ting å irritere seg over;)

Anonymous poster hash: 869ff...684

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...