Gå til innhold

Ventetid på DPS

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lang ventetid er det normalt på DPS?

Fungerer det greit med utredning og behandling på DPS? Jeg tenker litt på at det er flere å forholde seg til på DPS enn privatpraktiserende.

Anonymous poster hash: ef192...362

Skrevet

Hadde første time litt over en måned etter at legen sendte henvisning, men har hørt at det varierer en hel del fra DPS til DPS.

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok forskjellig, men jeg tror de har frister de må holde.

Anonymous poster hash: ef192...362

Skrevet

frittsykehusvalg.no

Jeg fikk time etter 8 uker, noe som er nøyaktig det som er beskrevet på mitt DPS.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ventetiden skal i hovedsak bestemmes ut fra behov. Det er laget en nasjonal prioriteringsveileder som angir maksimal ventetid for ulike tilstander. Denne skal følges i hele landet.

DPSenes kompetanse på utredning varierer mye.  Det finnes i Norge små DPS neste uten spesialister, og det finnes store DPS på størrelse med sykehusavdelinger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...