AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 Skrevet 23. juli 2015 Jeg har bp2 Spørsmål 1) er på vei inn i et nytt forhold og vet ikke hvordan jeg skal fortelle om sykdommen. Har lyst til å snakke om det før det blir for seriøst, da jeg vil at han skal få vite hva han går til. Føles uærlig å vente lenge med å si det. Noen tips og råd? Spørsmål 2) Hva er oddsene for tilbakefall? Har i løpet av livet hatt 2 dype depresjoner og 5-6 moderate. Er 30 år. Helt frisk innimellom episodene, bortsett fra endel sosial angst. Startet med medisinering (lamictal) for 1 1/2 år siden, etter tung depresjon. Gradvis blitt bedre, en liten nedtur forrige høst, men la til seroquel og kom ganske raskt ovenpå igjen. Har trappet ned på seroquel og tar det nå mot søvnvansker. Ikke deprimert nå, den sosiale angsten er også nesten helt borte. Føler meg frisk. Er ikke ambivalent til å ta lamictal, dvs tar de som foreskrevet. Gått bp-skolen. Passer på døgnrytmen, drikker sjelden alkohol og da i moderate mengder. Trener, spiser ganske sunt. Ikke overvektig. Har etter siste depresjon ryddet opp i livet, fast jobb og grei økonomi. Kommet meg bort fra skadelige relasjoner. Fornøyd med livet som det er nå. NHD: vet at du ikke kan si noe sikkert, men tror du jeg kommer til å holde meg frisk? Hva er din erfaring med pasienter som er i omtrent samme situasjon som meg? PS: Vil samtidig benytte anledningen til å si at jeg er imponert fagfolkene jeg har møtt i psykiatrien, har fått så mye god støtte og hjelp. Takk! Har også god erfaring med NAV. Så heldig jeg er som bor i Norge og som kan få både økonomisk støtte og hjelp til holde meg i arbeidslivet. Ville bare si det siden det er så mange som klager over dårlig behandling i psykiatrien og hos NAV.Anonymous poster hash: 3a6ac...f2d 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.