Gå til innhold

Serumkonsentrasjon

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Nå ville psykiateren at jeg skulle ta det igjen, hva er poenget med det? Det er jo ei pine å sitte på det legesenteret, tror ikke jeg orker. Dessuten er de sikkert opptatt med andre ting. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis en ikke kan utsette seg for så lite ubehag for å forbedre behandlingen, da vet jeg ikke .......

stjernestøv
Skrevet

Hvis en ikke kan utsette seg for så lite ubehag for å forbedre behandlingen, da vet jeg ikke .......

Bare forstår ikke poenget, hva er serum og hva har det med behandlingen å gjøre? Legene er opptatt og. Jeg har ikke fått papirer å levere heller, så da må jeg til lege først. Og jeg hater det legesenteret, å sitte der er svært ubehegelig. 

AnonymBruker
Skrevet

Nå ville psykiateren at jeg skulle ta det igjen, hva er poenget med det? Det er jo ei pine å sitte på det legesenteret, tror ikke jeg orker. Dessuten er de sikkert opptatt med andre ting. 

Øsnker du å bli bedre?

Anonymous poster hash: 15b96...373

AnonymBruker
Skrevet

Bare forstår ikke poenget, hva er serum og hva har det med behandlingen å gjøre? 

• Serumkonsentrasjon – Indirekte mål på konsentrasjon av et legemiddel på virkestedet, i substitusjonsbehandling i hjernen. Den samme dosen gitt til forskjellige personer kan gi meget forskjellige serumkonsentrasjoner. Årsaken er først og fremst at medikamenter omsettes ulikt i leveren fra person til person. Av og til er serumkonsentrasjon kalt serumspeil.

stjernestøv
Skrevet

Øsnker du å bli bedre?

Ja, hvordan søren det?

stjernestøv
Skrevet

• Serumkonsentrasjon – Indirekte mål på konsentrasjon av et legemiddel på virkestedet, i substitusjonsbehandling i hjernen. Den samme dosen gitt til forskjellige personer kan gi meget forskjellige serumkonsentrasjoner. Årsaken er først og fremst at medikamenter omsettes ulikt i leveren fra person til person. Av og til er serumkonsentrasjon kalt serumspeil.

Ok, takk for forklaringen. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvordan søren det?

Da bør du gjøre nytte av de tilbudene du får.

stjernestøv
Skrevet

Da bør du gjøre nytte av de tilbudene du får.

Ser ikke på det som et tilbud, jeg har jo ikke fått noe papir å levere. Jeg må bestille legetime å få han til å skrive det, og etterpå må jeg ringe for å få tallene når sykepleieren er her. Så må han si tallene til psykiater, hadde jo vært bedre om psykiateren selv hadde fått resultatet. Skulle det være så vanskelig da?

AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke på det som et tilbud, jeg har jo ikke fått noe papir å levere. Jeg må bestille legetime å få han til å skrive det, og etterpå må jeg ringe for å få tallene når sykepleieren er her. Så må han si tallene til psykiater, hadde jo vært bedre om psykiateren selv hadde fått resultatet. Skulle det være så vanskelig da?

Det er vel bare å gi han resultatet. Det kan umulig være så vanskelig.

stjernestøv
Skrevet (endret)

Det er vel bare å gi han resultatet. Det kan umulig være så vanskelig.

Da må jeg skrive det ned først når jeg ringer og det er tungvindt, jeg har ikke greie på sånne tall. Men jeg kan jo spør om de kan sende resultatet i posten til meg da. 

Endret av stjernestøv
stjernestøv
Skrevet

Men tror jeg venter til høsten, legesentrene er stappfulle nå. 

Skrevet

Man måler serumkonsentrasjon for å se hvordan medisinen virker på akkurat deg. Deretter kan man justere den opp eller ned. Du kan sammenligne dette litt med en som tar insulin mot diabetes - ikke alle trenger samme dose av insulin, det justeres til hver person. Du kan sikkert vente, men det er jo viktig å prøve å følge opp sin egen helse - det er i alle fall min mening.

stjernestøv
Skrevet

Man måler serumkonsentrasjon for å se hvordan medisinen virker på akkurat deg. Deretter kan man justere den opp eller ned. Du kan sammenligne dette litt med en som tar insulin mot diabetes - ikke alle trenger samme dose av insulin, det justeres til hver person. Du kan sikkert vente, men det er jo viktig å prøve å følge opp sin egen helse - det er i alle fall min mening.

Ok, får ta det til høsten. Kanskje jeg tar for mye medisin da, det føles sånn ut. 

AnonymBruker
Skrevet

Ok, får ta det til høsten. Kanskje jeg tar for mye medisin da, det føles sånn ut. 

Da fatter jeg ikke hvorfor du ikke gjør det nå.

Anonymous poster hash: 4e79f...3c2

stjernestøv
Skrevet

Da fatter jeg ikke hvorfor du ikke gjør det nå.

Anonymous poster hash: 4e79f...3c2

Fordi det er sommerferie på legesenteret, for lite leger sikkert. 

Skrevet

Fordi det er sommerferie på legesenteret, for lite leger sikkert. 

Trenger å snakke med en lege for å ta en blodprøve.

stjernestøv
Skrevet

Trenger å snakke med en lege for å ta en blodprøve.

Akkurat. 

Skrevet

Akkurat. 

Auda, her manglet ordet "ikke".

Trenger ikke å snakke med en lege for å ta en blodprøve.

stjernestøv
Skrevet

Auda, her manglet ordet "ikke".

Trenger ikke å snakke med en lege for å ta en blodprøve.

Mente de måtte ha det på papiret hva jeg skulle ta. Kan ikke bare komme med ønsker selv. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...