stjernestøv Skrevet 23. juli 2015 Skrevet 23. juli 2015 Nå ville psykiateren at jeg skulle ta det igjen, hva er poenget med det? Det er jo ei pine å sitte på det legesenteret, tror ikke jeg orker. Dessuten er de sikkert opptatt med andre ting. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 23. juli 2015 Skrevet 23. juli 2015 Hvis en ikke kan utsette seg for så lite ubehag for å forbedre behandlingen, da vet jeg ikke ....... 0 Siter
stjernestøv Skrevet 23. juli 2015 Forfatter Skrevet 23. juli 2015 Hvis en ikke kan utsette seg for så lite ubehag for å forbedre behandlingen, da vet jeg ikke ....... Bare forstår ikke poenget, hva er serum og hva har det med behandlingen å gjøre? Legene er opptatt og. Jeg har ikke fått papirer å levere heller, så da må jeg til lege først. Og jeg hater det legesenteret, å sitte der er svært ubehegelig. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 Skrevet 23. juli 2015 Nå ville psykiateren at jeg skulle ta det igjen, hva er poenget med det? Det er jo ei pine å sitte på det legesenteret, tror ikke jeg orker. Dessuten er de sikkert opptatt med andre ting. Øsnker du å bli bedre? Anonymous poster hash: 15b96...373 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 Skrevet 23. juli 2015 Bare forstår ikke poenget, hva er serum og hva har det med behandlingen å gjøre? Serumkonsentrasjon – Indirekte mål på konsentrasjon av et legemiddel på virkestedet, i substitusjonsbehandling i hjernen. Den samme dosen gitt til forskjellige personer kan gi meget forskjellige serumkonsentrasjoner. Årsaken er først og fremst at medikamenter omsettes ulikt i leveren fra person til person. Av og til er serumkonsentrasjon kalt serumspeil. Anonymous poster hash: 15b96...373 0 Siter
stjernestøv Skrevet 23. juli 2015 Forfatter Skrevet 23. juli 2015 Øsnker du å bli bedre? Anonymous poster hash: 15b96...373 Ja, hvordan søren det? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 23. juli 2015 Forfatter Skrevet 23. juli 2015 Serumkonsentrasjon – Indirekte mål på konsentrasjon av et legemiddel på virkestedet, i substitusjonsbehandling i hjernen. Den samme dosen gitt til forskjellige personer kan gi meget forskjellige serumkonsentrasjoner. Årsaken er først og fremst at medikamenter omsettes ulikt i leveren fra person til person. Av og til er serumkonsentrasjon kalt serumspeil. Anonymous poster hash: 15b96...373 Ok, takk for forklaringen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 Skrevet 23. juli 2015 Ja, hvordan søren det? Da bør du gjøre nytte av de tilbudene du får. Anonymous poster hash: 15b96...373 0 Siter
stjernestøv Skrevet 23. juli 2015 Forfatter Skrevet 23. juli 2015 Da bør du gjøre nytte av de tilbudene du får. Anonymous poster hash: 15b96...373 Ser ikke på det som et tilbud, jeg har jo ikke fått noe papir å levere. Jeg må bestille legetime å få han til å skrive det, og etterpå må jeg ringe for å få tallene når sykepleieren er her. Så må han si tallene til psykiater, hadde jo vært bedre om psykiateren selv hadde fått resultatet. Skulle det være så vanskelig da? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 Skrevet 23. juli 2015 Ser ikke på det som et tilbud, jeg har jo ikke fått noe papir å levere. Jeg må bestille legetime å få han til å skrive det, og etterpå må jeg ringe for å få tallene når sykepleieren er her. Så må han si tallene til psykiater, hadde jo vært bedre om psykiateren selv hadde fått resultatet. Skulle det være så vanskelig da? Det er vel bare å gi han resultatet. Det kan umulig være så vanskelig. Anonymous poster hash: 15b96...373 0 Siter
stjernestøv Skrevet 23. juli 2015 Forfatter Skrevet 23. juli 2015 (endret) Det er vel bare å gi han resultatet. Det kan umulig være så vanskelig. Anonymous poster hash: 15b96...373 Da må jeg skrive det ned først når jeg ringer og det er tungvindt, jeg har ikke greie på sånne tall. Men jeg kan jo spør om de kan sende resultatet i posten til meg da. Endret 23. juli 2015 av stjernestøv 0 Siter
stjernestøv Skrevet 23. juli 2015 Forfatter Skrevet 23. juli 2015 Men tror jeg venter til høsten, legesentrene er stappfulle nå. 0 Siter
Cilien Skrevet 23. juli 2015 Skrevet 23. juli 2015 Man måler serumkonsentrasjon for å se hvordan medisinen virker på akkurat deg. Deretter kan man justere den opp eller ned. Du kan sammenligne dette litt med en som tar insulin mot diabetes - ikke alle trenger samme dose av insulin, det justeres til hver person. Du kan sikkert vente, men det er jo viktig å prøve å følge opp sin egen helse - det er i alle fall min mening. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 23. juli 2015 Forfatter Skrevet 23. juli 2015 Man måler serumkonsentrasjon for å se hvordan medisinen virker på akkurat deg. Deretter kan man justere den opp eller ned. Du kan sammenligne dette litt med en som tar insulin mot diabetes - ikke alle trenger samme dose av insulin, det justeres til hver person. Du kan sikkert vente, men det er jo viktig å prøve å følge opp sin egen helse - det er i alle fall min mening. Ok, får ta det til høsten. Kanskje jeg tar for mye medisin da, det føles sånn ut. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 Skrevet 23. juli 2015 Ok, får ta det til høsten. Kanskje jeg tar for mye medisin da, det føles sånn ut. Da fatter jeg ikke hvorfor du ikke gjør det nå. Anonymous poster hash: 4e79f...3c2 0 Siter
stjernestøv Skrevet 23. juli 2015 Forfatter Skrevet 23. juli 2015 Da fatter jeg ikke hvorfor du ikke gjør det nå. Anonymous poster hash: 4e79f...3c2 Fordi det er sommerferie på legesenteret, for lite leger sikkert. 0 Siter
gråstein Skrevet 23. juli 2015 Skrevet 23. juli 2015 Fordi det er sommerferie på legesenteret, for lite leger sikkert. Trenger å snakke med en lege for å ta en blodprøve. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 23. juli 2015 Forfatter Skrevet 23. juli 2015 Trenger å snakke med en lege for å ta en blodprøve. Akkurat. 0 Siter
gråstein Skrevet 23. juli 2015 Skrevet 23. juli 2015 Akkurat. Auda, her manglet ordet "ikke". Trenger ikke å snakke med en lege for å ta en blodprøve. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. juli 2015 Forfatter Skrevet 24. juli 2015 Auda, her manglet ordet "ikke". Trenger ikke å snakke med en lege for å ta en blodprøve. Mente de måtte ha det på papiret hva jeg skulle ta. Kan ikke bare komme med ønsker selv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.