Gå til innhold

facebook like knappen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har flere ganger ved uhell vært borti like knappen, og får da panikk for at vennene mine på facebook skal se hva jeg leser på dol.

Hva skjer egentlig når vi trykker på like knappen?

Anonymous poster hash: 99e75...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liker-knappen på DOL har ingenting å gjøre med Facebook. Den viser bare andre på DOL hva du liker og gir varsel til den som skrev innlegget om at du satte pris på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Liker-knappen på DOL har ingenting å gjøre med Facebook. Den viser bare andre på DOL hva du liker og gir varsel til den som skrev innlegget om at du satte pris på det.

Det er ikke den liker knappen jeg mener. Når du ser nederst i tråden står det flere ikoner. Det ene er blå og det står en F og liker.

Anonymous poster hash: 99e75...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere ganger ved uhell vært borti like knappen, og får da panikk for at vennene mine på facebook skal se hva jeg leser på dol.

Hva skjer egentlig når vi trykker på like knappen?

Anonymous poster hash: 99e75...30f

 

Det skjer ikke noe mer enn at du får opp et pop up vindu og så velger du om du vil poste det på veggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men det burde gjøre det klart for alle at Facebook vet om alt en skriver her inne, også det man poster anonymt.

 

Trygg med VPN/Tor? Tro om igjen. Les om canvas fingerprinting.

 

Så sånn er det med det.



Anonymous poster hash: 31f6d...308
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke den liker knappen jeg mener. Når du ser nederst i tråden står det flere ikoner. Det ene er blå og det står en F og liker.

Anonymous poster hash: 99e75...30f

 

Som andre sier, så fungerer den som alle andre Facebook like-knapper. Ingenting skjer uten at du går videre fra popup-knappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg testet pg klikket bare på den blå nederst på siden her..

Gikk detter inn på aktivitetsloggen min på FB og så at jeg hadde likt denne siden

 

Så det holder med ett klikk....

 

Jeg er vant til at det kommer et popup vindu som ber deg bekrefte videre, men det skjedde ikke her. Kom opp et vindu, men gjort var gjort.



Anonymous poster hash: 22fd9...17f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg testet pg klikket bare på den blå nederst på siden her..

Gikk detter inn på aktivitetsloggen min på FB og så at jeg hadde likt denne siden

 

Så det holder med ett klikk....

 

Jeg er vant til at det kommer et popup vindu som ber deg bekrefte videre, men det skjedde ikke her. Kom opp et vindu, men gjort var gjort.

Anonymous poster hash: 22fd9...17f

 

 

Du kan velge å skjule den slik at den ikke er synlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Skjønner ikke hvorfor det skal være noen kopling til FB her :-(

Rart at likes blir registrert uten popupvindu. Må jo vøre en feil, eller hva sier webmaster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan velge å skjule den slik at den ikke er synlig.

Uansett er det skremmende. Det er ikke alle på dol som er klar over denne funksjonen, og heller ikke alle som vet hvordan de skal velge å skjule eller vise popup vinduet. Lite kjekt hvis venner på facebook skal kunne se enkelte innlegg du leser på dol for du uheldigvis var borti knappen. Og du selv ikke vet noen ting. Jeg tror jeg velger å holde meg borte fra dol så lenge de velger å beholde denne funskjonen.

Anonymous poster hash: 99e75...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mener popup-vindu med valg om man virklig vil poste på FB kommer opp kun ved "deling".

Ikke når man,  som her, klikker på "Like".

"Like" går rett inn på FB uten videre spørsmål.



Anonymous poster hash: 22fd9...17f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

heissenberg

 

Mener popup-vindu med valg om man virklig vil poste på FB kommer opp kun ved "deling".

Ikke når man,  som her, klikker på "Like".

"Like" går rett inn på FB uten videre spørsmål.

Anonymous poster hash: 22fd9...17f

 

 

Det er bra, ikke bra at man skal sile bort og kun poste ting som setter en selv i "godt lys".

 

Har man fått heomorier er det like viktig å dele som om man har fått seg en ny genser

 

Men at folk i det hele tatt bruke facebook skjønner jeg ikke, høres både meningsløst og skummelt ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett er det skremmende. Det er ikke alle på dol som er klar over denne funksjonen, og heller ikke alle som vet hvordan de skal velge å skjule eller vise popup vinduet. Lite kjekt hvis venner på facebook skal kunne se enkelte innlegg du leser på dol for du uheldigvis var borti knappen. Og du selv ikke vet noen ting. Jeg tror jeg velger å holde meg borte fra dol så lenge de velger å beholde denne funskjonen.

Anonymous poster hash: 99e75...30f

 

Pop-up vinduet kommer opp uansett. Varslet i feeden kan du som nevnt både skjule og slette. Det er ikke slik at alt du foretar deg kringkastes til alle venner, algoritmene til FB er langt mer avansert enn som så. 

Det er ikke DOL alene som bestemmer dette alene, antar jeg, men hele klikk.no familien (om jeg husker riktig). I tillegg er denne nettsiden som andre helt avhengig av trafikk for å overleve. 

 

edit: skriveleif.

Endret av XbellaX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Informasjonen enhver av oss skriver her kan godt bli solgt til legemiddelselskaper. Har man Facebook-konto, så blir alle innlegg koblet til navnet ditt (og f.eks. telefonnummer). Og det skjer helt automatisk, at Facebook skjønner at dette er helserelatert. De oppdager ord som Wellbutrin i et visst omfang. Så kan de selge data til legemiddelselskap. Big Data.

Endret av NEC1234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pop-up vinduet kommer opp uansett. Varslet i feeden kan du som nevnt både skjule og slette. Det er ikke slik at alt du foretar deg kringkastes til alle venner, algoritmene til FB er langt mer avansert enn som så. 

Det er ikke DOL alene som bestemmer dette alene, antar jeg, men hele klikk.no familien (om jeg husker riktig). I tillegg er denne nettsiden som andre helt avhengig av trafikk for å overleve. 

 

edit: skriveleif.

Det er ikke så mange år siden alle vennene på FB kunne se hvilke musikk du spilte på spotyfy. Selv musikk du spilte uten å være logget inn på FB ble vist for vennene. Selv ante du ingenting før en venn sa ifra.

Dol trenger også brukere som er trygge på anonymiteten.

Anonymous poster hash: 99e75...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mange år siden alle vennene på FB kunne se hvilke musikk du spilte på spotyfy. Selv musikk du spilte uten å være logget inn på FB ble vist for vennene. Selv ante du ingenting før en venn sa ifra.

Dol trenger også brukere som er trygge på anonymiteten.

Anonymous poster hash: 99e75...30f

 

Men når man selv får valget om å knytte spotify kontoen til FB bør det jo kanskje ringe en liten bjelle? Jeg er helt for å verne om privatlivet men på samme tid så er det jo egentlig bare å ikke trykke på liker knappen nede på siden? Kommer man borti den ved et uhell, ja hva så.. det gjør da ingenting. Det er som sagt heller ikke slik at alt du foretar deg, selv det du poster på veggen din, når ut til absolutt hver og en av dine venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan det være et problem at man ved et uhell trykker på den knappen? Det er en liten knapp som jeg ikke visste var der engang før nå. Hvor ofte klarer man trykke på en sånn knapp, spesielt når den er så langt ned på siden at man ikke engang trenger bla så langt ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan kan det være et problem at man ved et uhell trykker på den knappen? Det er en liten knapp som jeg ikke visste var der engang før nå. Hvor ofte klarer man trykke på en sånn knapp, spesielt når den er så langt ned på siden at man ikke engang trenger bla så langt ned?

Har du aldri opplevd på telefonen at du går inn på en side. Akkurat når du trykker på noe så lastes resten av siden ned. Alt blir forflyttet, så det du trykker på er noe helt annet enn det du tenkte.

Anonymous poster hash: 99e75...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du aldri opplevd på telefonen at du går inn på en side. Akkurat når du trykker på noe så lastes resten av siden ned. Alt blir forflyttet, så det du trykker på er noe helt annet enn det du tenkte.

Anonymous poster hash: 99e75...30f

 

Jeg bruker aldri telefonen. Men har opplevd det på pcen. Men der er den like-knappen plassert på et sted hvor det ikke er sannsynlig at det skjer. Innen man har kommet til bunn av siden så er den jo ferdig lastet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...