Gå til innhold

Vet ikke om jeg har rett diagnose

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Det er mye som tyder på at jeg har hatt manier eller hypomanier tidligere i livet, folk med BP kan vel også ha psykoser? Og deprimert har jeg vært flere ganger, og alltid hatt mye angst. Hvordan kan jeg vite hva som er rett diagnose? Kanskje jeg burde hatt stemningsstabiliserende? Kanskje er jeg deprimert nå til og med. Betyr det noe hva slags diagnose jeg har, eller er det det samme? Det er jo ikke noe man trenger i hverdagen, man er jo den man er. Men for rett medisinering tenker jeg? Kanskje det er derfor det aldri går topp fordi jeg er feilmedisinert. 

Skrevet

Det er mye som tyder på at jeg har hatt manier eller hypomanier tidligere i livet, folk med BP kan vel også ha psykoser? Og deprimert har jeg vært flere ganger, og alltid hatt mye angst. Hvordan kan jeg vite hva som er rett diagnose? Kanskje jeg burde hatt stemningsstabiliserende? Kanskje er jeg deprimert nå til og med. Betyr det noe hva slags diagnose jeg har, eller er det det samme? Det er jo ikke noe man trenger i hverdagen, man er jo den man er. Men for rett medisinering tenker jeg? Kanskje det er derfor det aldri går topp fordi jeg er feilmedisinert. 

Derfor forstår jeg ikke hvorfor du sa "nei" til tilbudet om innleggelse for vurdering av diagnose og medisinering.

Men men.

Bare noe jeg tenkte på.

stjernestøv
Skrevet

Derfor forstår jeg ikke hvorfor du sa "nei" til tilbudet om innleggelse for vurdering av diagnose og medisinering.

Men men.

Bare noe jeg tenkte på.

Det var bare for å gå over på sprøyte etter det jeg forstod, de sa det gav mindre bivirkninger. 

AnonymBruker
Skrevet

Du får høre med en psykiater/psykolog da vettu. Lite man får gjort på nettet.

Men men.

Anonymous poster hash: ad1ed...235
stjernestøv
Skrevet

Du får høre med en psykiater/psykolog da vettu. Lite man får gjort på nettet.

Men men.

Anonymous poster hash: ad1ed...235

Ja det er jo sant. 

Skrevet

Det kan jo tenkes du er feildiagnostisert. Men i schizoaffektiv som du har sagt er din siste diagnose, er jo manier/hypomani en mulighet. Jeg har en bekjent som er bipolar 1 og han er veldig psykotisk, med stemmer og alt. Når han er syk.

stjernestøv
Skrevet

Det kan jo tenkes du er feildiagnostisert. Men i schizoaffektiv som du har sagt er din siste diagnose, er jo manier/hypomani en mulighet. Jeg har en bekjent som er bipolar 1 og han er veldig psykotisk, med stemmer og alt. Når han er syk.

Kan jo hende det er schizoaffektiv da, men kjenner meg mye igjen i bipolar 1 også når jeg ser tilbake. Bare tenker de pleier jo å ta stemningsstabiliserende. Ikke det at jeg svinger nå, er mer flat....det er vel pga ap. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...