AnonymBruker Skrevet 25. juli 2015 Skrevet 25. juli 2015 Noen som vet hva ordet "pruppen" betyr? Anonymous poster hash: 10548...47c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2015 Skrevet 25. juli 2015 kanskje prippen i fortid, aner ikke. Dersom du har en sammenheng så blir det sikkert lettere å forstå hva det betyr ? Anonymous poster hash: 618f5...e28 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2015 Skrevet 25. juli 2015 Er ikke det et kallenavn på en som er god til å spille 'drittprupp'? Anonymous poster hash: 82bf9...c1f 0 Siter
heissenberg Skrevet 25. juli 2015 Skrevet 25. juli 2015 Er det når en fiser og fyrer på så det blir en mini flammekaster ? 0 Siter
Madelenemie Skrevet 25. juli 2015 Skrevet 25. juli 2015 Hei! jeg vet ikke, men jeg lurte i dag etter å ha lest en artikkel i aftenposten hva det betyr når en mann sier at " alle bilene har fikset biffen". Jeg har spurt barna, ingen forstår det. Det er litt rart være norsk men ikke forstå hva en annen nordmann sier:-) Jeg tenkte en stund på om han griller biff i bilene sine, men hvordan, ja det er et spørsmål. 0 Siter
NEC1234 Skrevet 25. juli 2015 Skrevet 25. juli 2015 Hei! jeg vet ikke, men jeg lurte i dag etter å ha lest en artikkel i aftenposten hva det betyr når en mann sier at " alle bilene har fikset biffen". Jeg har spurt barna, ingen forstår det. Det er litt rart være norsk men ikke forstå hva en annen nordmann sier:-) Jeg tenkte en stund på om han griller biff i bilene sine, men hvordan, ja det er et spørsmål. Det betyr å prestere, eller få til noe. En kan tenke at det kommer av at biff er noe flott, som man da har fikset/skaffet - da er det noe man har prestert, eller "fått til". 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.