Gå til innhold

Syns du livet ditt er tragisk?

Anbefalte innlegg

Tror de som jobber på Rema syns livet er helt tragisk, men de jobber likevel.

Anonymous poster hash: 69e6f...fc8

Her tror jeg nok du tar feil. Jeg kjenner flere som jobber på Rema, og de trives utmerket. Det står respekt av folk som gjør en hederlig og nyttig jobb. å påstå at de selv syns det er tragisk er respektløst.

Fortsetter under...

AnonymBruker

Her tror jeg nok du tar feil. Jeg kjenner flere som jobber på Rema, og de trives utmerket. Det står respekt av folk som gjør en hederlig og nyttig jobb. å påstå at de selv syns det er tragisk er respektløst.

Det er de drittjobbene jeg har størst respekt for. Det er stor respekt å holde ut i sånn drittjobb, med luselønn. Dere lever jo helt i en alternativ virkelighet, som mener at de som jobber der stort sett syns det er en topp jobb.

Når jeg handler mat, så syns jeg de ansatte ofte prater om:

Jobben kan ikke være mye travel når de har tid til å snakke om dette når du er i butikken. Kanskje du har for mye tid når du får med deg så mye av samtalene deres? 

På min lokale Rema hilser de på kundene, og svarer når man har noe å spørre om. 

AnonymBruker

Jobben kan ikke være mye travel når de har tid til å snakke om dette når du er i butikken. Kanskje du har for mye tid når du får med deg så mye av samtalene deres? 

På min lokale Rema hilser de på kundene, og svarer når man har noe å spørre om. 

De snakker mens de arbeider, og de snakker med kundene som ekspederes i kassa. Jeg syns det virker veldig travelt, de flyr hit og dit stort sett til alle tidene.

Det er de drittjobbene jeg har størst respekt for. Det er stor respekt å holde ut i sånn drittjobb, med luselønn. Dere lever jo helt i en alternativ virkelighet, som mener at de som jobber der stort sett syns det er en topp jobb.

Å kalle det en drittjobb er ikke mye tegn til respekt.

Det er ikke min alternative virkelighet når folk jeg kjenner som jobber på Rema sier at de trives med jobben sin. Jeg ser ingen grunn til å tro at de lyver.

AnonymBruker

Å kalle det en drittjobb er ikke mye tegn til respekt.

Det er ikke min alternative virkelighet når folk jeg kjenner som jobber på Rema sier at de trives med jobben sin. Jeg ser ingen grunn til å tro at de lyver.

Det er mangel på respekt å ikke anerkjenne at det er en fæl jobb! Slitsomt, kjedelig og dårlig betalt. Trygde-sannsynligheten er stor.

Annonse

De snakker mens de arbeider, og de snakker med kundene som ekspederes i kassa. Jeg syns det virker veldig travelt, de flyr hit og dit stort sett til alle tidene.

Der har du det: Du syns det virker travelt. 

- at det er kjedelig og slitsomt arbeide

- at det er noe dritt å jobbe til klokken 12 på natta

- at de som er trygda og slipper slikt arbeid er heldige

- at det er de selv som er syke, fordi de blir syke av arbeidet. Mange av "naverne" er ikke syke, mener de

- at det er urettferdig at de trygda kan ha mer utbetalt enn dem selv

- at de ikke har en fremtid. De er motløse av å se frem mot ytterligere 40 år på Rema

Det var merkelig. Slikt snakker de aldri om på min Rema.

Så sånn er det med den saken.

Det er mangel på respekt å ikke anerkjenne at det er en fæl jobb! Slitsomt, kjedelig og dårlig betalt. Trygde-sannsynligheten er stor.

Dette er jo bare tøv. Og respektløse uttalelser. Jeg respekterer enhver viktig jobb, nettopp fordi den er med på å få samfunnet til å gå rundt. 

AnonymBruker

Dette er jo bare tøv. Og respektløse uttalelser. Jeg respekterer enhver viktig jobb, nettopp fordi den er med på å få samfunnet til å gå rundt. 

Man kaller noe "tøv" når man ikke klarer å argumentere. Jeg respterer enhver jobb jeg og, fordi det er med på å få samfunnet til å gå rundt. Jeg vil ha meg frabedt gjentatt bruk av samme stråmann! Jeg syns det er respektløs å ikke anerkjenne at enkelte jobber er dårligere enn andre. Nettopp fordi det er nødvendig at noen trår til og gjør dem, for å få samfunnet til å gå rundt, selv om det er drittjobb. Forstår du?

Annonse

Hva er poenget med det?

Du kan så si. Tror du har noen vrangforestillinger om hva de som jobber på f.eks Rema mener om egen jobb. Som nevnt kjenner jeg flere som jobber på Rema, og som faktisk trives godt i jobben sin.

Det var merkelig. Slikt snakker de aldri om på min Rema.

Så sånn er det med den saken.

Nemlig. Og påstanden passer også dårlig med at de har det så travelt at de springer rundt hele tiden. ;)

Jeg har jobbet en dag i kassa i matforretning da ungene var små.  Det var den triveligste jobben jeg noen sinne har hatt.  Prøv å jobbe i barnehage i steden, det er slitsomt det og en skikkelig "dritt"jobb.  Jeg har hatt andre jobber også og noen har vært trivelige og andre slitsomme.  1.konsulent i helsedirektoratet er den verste og kjedeligste jobben jeg har hatt.

AnonymBruker

Så sløv er jeg ikke da.

Var ikke det jeg mente, jeg mener at folk går mer i sin egen verden enn jeg. Jeg følger med på ting som blir sagt rundt meg, og kroppsspråk. I større grad enn normalt. Det betyr selvsagt ikke at jeg er "høysensitiv" eller empatisk, for det er jeg ikke. Hvis noen kritiserer meg for å si dette, så kan jeg på forhånd si at de ikke har forutsetninger for å kunne debattere dette.

Man kaller noe "tøv" når man ikke klarer å argumentere. Jeg respterer enhver jobb jeg og, fordi det er med på å få samfunnet til å gå rundt. Jeg vil ha meg frabedt gjentatt bruk av samme stråmann! Jeg syns det er respektløs å ikke anerkjenne at enkelte jobber er dårligere enn andre. Nettopp fordi det er nødvendig at noen trår til og gjør dem, for å få samfunnet til å gå rundt, selv om det er drittjobb. Forstår du?

Det er respektløst å kalle det drittjobber. Hvis ikke du forstår det, så har du lite å fare med. EOD

AnonymBruker

- at det er kjedelig og slitsomt arbeide

- at det er noe dritt å jobbe til klokken 12 på natta

- at de som er trygda og slipper slikt arbeid er heldige

- at det er de selv som er syke, fordi de blir syke av arbeidet. Mange av "naverne" er ikke syke, mener de

- at det er urettferdig at de trygda kan ha mer utbetalt enn dem selv

- at de ikke har en fremtid. De er motløse av å se frem mot ytterligere 40 år på Rema

På Vinmonopolet hørte jeg forargelser over at hvis man var trygda så kunne man tjene 1 G, og ende opp med å få mer utbetalt for 30% arbeid enn en som jobbet med det samme arbeidet, 100%.

Tro meg, det fins mange, mange bedre betalte jobber som er vel så slitsomme eller mye verre enn de såkalte "drittjobbene" du snakker om.  Folk jeg kjenner som har "møtt veggen" har ikke jobba i butikk eller på bensinstasjon. Når jeg tenker på en slitsom jobb, tenker jeg på de som jobber på underbemannede sykehjem og i krevende lederstillinger og slikt. Jeg har heller aldri hørt noen snakke slik du beskriver i en eneste matbutikk jeg har vært i noen gang. Kan jo lure på hvem som er i den alternative virkeligheten her, men hvis nærbutikken din virkelig er bemannet med fjompenisser som bruker hver time av arbeidstida til å snakke om slikt, har jeg bare en ting å si: 

Anonymous poster hash: 6529a...108

AnonymBruker

Altså,for å presisere, så mener jeg lønna faktisk er grei nok i forhold til hvor krevende arbeidet er, og det faktum at man ikke trenger noen utdannelse for å utføre det.  Forventer du lederlønn, tar du en phd, og har du en phd, får du ikke jobb på rema uansett. 

Anonymous poster hash: 6529a...108

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...