Gå til innhold

Hvorfor blir noen bitt av mygg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har vært i Rhodos sammens med 11 andre. Jeg og 1 til fikk masse myggstikk. Dem ble hovne og verket.1 fikk ett par bitte små stikk og resten ingen. Hvorfor er det sånn? Det ødelegger litt av ferien når det klør hele natten. Noen råd til neste ferie ? ;-)

Anonymous poster hash: c5677...9eb

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/406808-hvorfor-blir-noen-bitt-av-mygg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Madelenemie

Har vært i Rhodos sammens med 11 andre. Jeg og 1 til fikk masse myggstikk. Dem ble hovne og verket.1 fikk ett par bitte små stikk og resten ingen. Hvorfor er det sånn? Det ødelegger litt av ferien når det klør hele natten. Noen råd til neste ferie ? ;-)

Hei!

Jeg har det litt sånn,

så er jeg med, trenger ingen myggspray:-)

Men denne gangen kjøpte jeg en effektiv sitronellaspray som hjalp.

Det er flere grunner til dette:

http://www.nrk.no/livsstil/hvem-far-flest-myggstikk_-1.7174062

Jeg syns den med at myggen tiltrekkes av svette er morsom:-)

Jeg svetter lite, men jeg har vel en mandig kroppslukt da ;)

AnonymBruker

Jeg leste for ikke lenge siden at mygg prioriterer blodtype.

Anonymous poster hash: 8e868...694

Annonse

Annonse

Men min sønn var atskillig mer populær hos myggen enn meg allerede da han var 4-5 år. Ikke noe harsk kroppslukt da, og garantert ikke kåt!

Jeg tror nok myggen har preferanser som ikke uten videre lar seg "oversette" til lukter som vi mennesker lett kan klassifisere. De fleste har vel opplevd at en person fungerer som "myggavleder" i familien eller hageselskapet, på tvers av aldersgruppee og uten noen klar årsak.

Jeg tror nok myggen har preferanser som ikke uten videre lar seg "oversette" til lukter som vi mennesker lett kan klassifisere. De fleste har vel opplevd at en person fungerer som "myggavleder" i familien eller hageselskapet, på tvers av aldersgruppee og uten noen klar årsak.

Ja nettopp. De lukter noe vi ikke kan. Derfor passer det ikke å si at myggen liker best dem med stram og harsk kroppslukt, for det er jo begreper på hva vi mennesker er i stand til å lukte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...