AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 Skrevet 27. juli 2015 De som har antisosial personlighetsforstyrrelse, eller på folkemunne psykopati, hvordan oppfatter de at andre/omverdenen føler/tenker om dem? Er dem slik at alt rundt er "aggresivt"? Slik at man føler seg foraktet. Anonymous poster hash: 0cca1...466 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 Skrevet 27. juli 2015 Slik at man føler seg foraktet. Tror ikke det. Anonymous poster hash: c13fd...d11 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 Skrevet 27. juli 2015 Tror ikke det. Anonymous poster hash: c13fd...d11 Hm, ok. Da vet jeg det. Eller, da vet jeg i alle fall at det virker som "folk" ikke tror det. Og det er jo kjekt. Anonymous poster hash: 0cca1...466 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 Skrevet 27. juli 2015 Jeg tror de opprettholder en sympatisk "maske", men når etterpåklokskapen slår inn, og man ser manipulering og vold, så forandrer man jo mening om de, og kaller de en psykopat.. Jeg tror ikke de bryr seg om det, med mindre det er i deres interresse. Tror ikke de dveler ved skyld og skam. Jeg hadde noen slike trekk i tenårene, og var en "rønner", men det endret seg. Anonymous poster hash: 7af99...939 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 Skrevet 27. juli 2015 Ja det du sier der, 939, er jo noe som er ganske velkjent at gjelder psykopati. Det er på en måte litt av definisjonen. Voldelig er jeg ikke. Jeg lurer på hva manipulering vil si. Jeg mener det er manipulering av å være hyggelig mot andre. Men nå har jeg en rimelig sprø tankegang dog. For jeg mener alle er kalde, beregnende rovdyr, uten å vite det. Anonymous poster hash: 0cca1...466 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 28. juli 2015 Skrevet 28. juli 2015 Ja det du sier der, 939, er jo noe som er ganske velkjent at gjelder psykopati. Det er på en måte litt av definisjonen. Voldelig er jeg ikke. Jeg lurer på hva manipulering vil si. Jeg mener det er manipulering av å være hyggelig mot andre. Men nå har jeg en rimelig sprø tankegang dog. For jeg mener alle er kalde, beregnende rovdyr, uten å vite det.Anonymous poster hash: 0cca1...466 Du har en rar tankegang ja. Du tenker ofte at hvis noe har en forklaring, så finnes det ikke. F.eks at hvis man kan forklare hvordan hjernen har en "vilje" og tar valg, så finnes ikke denne viljen og evnen til å velge. Hvis man kan forklare hvorfor mennesker er sosiale dyr og viser omtanke, så er ikke omtanken virkelig. Er det bare mystiske, uforklarlige ting som er virkelige? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 28. juli 2015 Skrevet 28. juli 2015 https://www.psychologytoday.com/blog/shadow-boxing/201506/how-separate-the-facts-about-psychopaths-the-myths?utm_source=FacebookPost&utm_medium=FBPost&utm_campaign=FBPost 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2015 Skrevet 28. juli 2015 Er det bare mystiske, uforklarlige ting som er virkelige? Kanskje det er kverulans? Anonymous poster hash: 0cca1...466 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.