Gå til innhold

Telepati som symptom

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Telepati er jo et symptom ved noen diagnoser. Menes det vrangforestillingen om at telepati eksisterer, og at man har den "evnen" selv? Eller kan det også omfatte "dagdrømming" hvor telepati er en del av "historien"? Slik at man f.eks. tenker at man kan oppfatte hva andre sier, ved å gå inn i seg selv. Selv om man ikke tror på overnaturlige ideer som telepati. Det man "oppfatter" gjennom "telepatien" i "dagdrømmen" er av både positiv og negativ art. Det er alltid samtaler som andre har, som dreier seg om meg, hvor jeg blir diskutert. Det som diskuteres handler om hvor "bra"/"dårlig" jeg er som person/menneske. Hvis man føler seg deprimert så er det negative ting som diskuteres, men hvis stemningen letter er det noen som begynner å ta mer til orde for positive ting ved meg, som å "forsvare" meg mot andre. Enkelte ganger kan jeg drømme om mer overdrevent positive ting, men det er sjeldent. Er det riktig med antipsykotika og stemningsstabiliserende mot dette, uansett om selve telepatien er symptom eller ikke?

Anonymous poster hash: 61768...be4
stjernestøv
Skrevet

Telepati er jo et symptom ved noen diagnoser. Menes det vrangforestillingen om at telepati eksisterer, og at man har den "evnen" selv? Eller kan det også omfatte "dagdrømming" hvor telepati er en del av "historien"? Slik at man f.eks. tenker at man kan oppfatte hva andre sier, ved å gå inn i seg selv. Selv om man ikke tror på overnaturlige ideer som telepati. Det man "oppfatter" gjennom "telepatien" i "dagdrømmen" er av både positiv og negativ art. Det er alltid samtaler som andre har, som dreier seg om meg, hvor jeg blir diskutert. Det som diskuteres handler om hvor "bra"/"dårlig" jeg er som person/menneske. Hvis man føler seg deprimert så er det negative ting som diskuteres, men hvis stemningen letter er det noen som begynner å ta mer til orde for positive ting ved meg, som å "forsvare" meg mot andre. Enkelte ganger kan jeg drømme om mer overdrevent positive ting, men det er sjeldent. Er det riktig med antipsykotika og stemningsstabiliserende mot dette, uansett om selve telepatien er symptom eller ikke?

Jeg hadde masse telepati pågang i fjor, da fikk jeg antipsykotika. 

AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke dette høres ut som telepati i den forstand. Du har en forestiling om at du kan tenke hva andre tenker om deg. Helt vanlig i paranoide verden.

Dette har jeg hver dag, en stor diskusjon inni meg om hvem som sier hva om meg, positivt og/eller negativt.

Jeg blir medisinert med Seroquel, men det fjerner ikke disse tankene om at jeg kan "vite" hva andre tenker, mener og trur/sier om meg

Anonymous poster hash: 2cc53...802
AnonymBruker
Skrevet

Blir vel paranoid ja. Tenke ut hva andre diskuterer om andre plasser.

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig slitsomt å ha det sånn!

Jeg synes det til tider er uutholdelig å ha det sånn, men vet ikke hvordan jeg skal komme forbi det.

Når jeg rakker mindre ned på meg selv, rakker andre mindre ned på meg. I alle fall er forestillinga mi at det er sånn at andre driver på.

Får jeg mer selvtillit, kan jeg tenke meg at jeg ser mer positive ting andre sier/tenker/gjør mot meg også.

Håper du finner ut av hva som kan hjelpe deg!

Anonymous poster hash: 2cc53...802
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel noe med ustabilt selvbilde kanskje?

AnonymBruker
Skrevet

Noe annet som er spesielt med meg (tror jeg) er at jeg er så "åpen". Høres sikkert ut som en teit klisje, men jeg føler at jeg "tar inn alt". Sinnstemninger, bevegelser (mennesker som beveger seg, biler, etc.), ting som blir sagt ikke bare der jeg er/hører, men i andre enden av butikklokalet. For å klare å styre kroppen så må jeg liksom "låse" meg. Fokusere på å holde meg låst, holde fokuset på ett punkt.

Så det er ganske stressende og slitsomt å være rundt mennesker.

Hvis jeg slutter (eller reduserer på) medisinen blir jeg i dårligere stand til å "låse" meg. Tidligere har jeg opplevd å bli svimmel og at alt fløyt utover. Minner om det jeg har sett av hallusinogen rus på TV.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...