Gå til innhold

Mulig å bli kvitt angst?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Sykepleieren sa sist at det jeg tolket som energier tolket han som angst, i dag fikk jeg det igjen...vi var ute å spiste. Føles jo om jeg skal dette i bakken og det prikker i meg, går det an å bli kvitt det? Hva må jeg gjøre, eller må jeg leve med det? Det er så slitsomt. 

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

17

• AnonymBruker

10

• Trine

8

• Nils Håvard Dahl, psykiater

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er vel mulig. Folk har ihvertfall klart det før. Men jeg tror du bør få hjelp til det. Tipper det kan være lurt å vite hva man har angst for før man forsøker å bli kvitt den. Ellerså er det jo alltids medisiner da. Men man bør vel få terapi i tillegg.

AnonymBruker
Skrevet

Sykepleieren sa sist at det jeg tolket som energier tolket han som angst, i dag fikk jeg det igjen...vi var ute å spiste. Føles jo om jeg skal dette i bakken og det prikker i meg, går det an å bli kvitt det? Hva må jeg gjøre, eller må jeg leve med det? Det er så slitsomt. 

Hvis det er noe slags panikkangst/agorafobi kan kanskje AD hjelpe.

Anonymous poster hash: 4c77a...508

stjernestøv
Skrevet

Det er vel mulig. Folk har ihvertfall klart det før. Men jeg tror du bør få hjelp til det. Tipper det kan være lurt å vite hva man har angst for før man forsøker å bli kvitt den. Ellerså er det jo alltids medisiner da. Men man bør vel få terapi i tillegg.

Har jo angst for alt jeg, det er jo energier overalt. Kan jo ikke bare sitte inne, men gjør jo ofte det og da går det bedre. Blir så sint på den angsten, forstår ikke hvorfor jeg må slite med det. Men hvilke medisiner hjelper best på angst? Bortsett fra benzo?

stjernestøv
Skrevet

Hvis det er noe slags panikkangst/agorafobi kan kanskje AD hjelpe.

Kanskje jeg kan spør om det da. Hvilke AD er best da`? 

AnonymBruker
Skrevet

Har jo angst for alt jeg, det er jo energier overalt. 

Altså, de "energiene" sitter bare i hodet ditt.   

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje jeg kan spør om det da. Hvilke AD er best da`? 

Det vet jeg ikke. Cipralex har ikke så mye bivirkninger.

stjernestøv
Skrevet

Altså, de "energiene" sitter bare i hodet ditt.   

Er litt usikker på det. 

stjernestøv
Skrevet

Det vet jeg ikke. Cipralex har ikke så mye bivirkninger.

Mener jeg fikk cipralex en gang, da fikk jeg sånn hodepine og ble kvalm. Holdt ikke ut. 

AnonymBruker
Skrevet

Mener jeg fikk cipralex en gang, da fikk jeg sånn hodepine og ble kvalm. Holdt ikke ut. 

Det går over etter en ukes tid.

Skrevet

Er vel forskjellig hvilke medisiner som hjelper. Jeg tar venlafaxin og syns de hjelper. Jeg har ikke angst, men kan få en sånn indre uro av noe slag, bli uvel og noe jeg ikke kan forklare, magen vrenger seg litt på en måte. Har ikke hatt det etter at jeg begynte på venlafaxin. Men jeg tar de egentlig mot depresjon.

Ofte, tror jeg, kan man få ganske mye bivirkninger i begynnelsen. Man må ha tålmodighet. Om bivirkningene ikke har roet seg i løpet av noen mnd så er det kanskje greit å bytte. Jeg hadde nattesvette og rare drømmer i over 6 mnd, men nå har det gitt seg.

stjernestøv
Skrevet

Det går over etter en ukes tid.

Ok jeg holdt bare ut noen dager, det var forferdelig. 

AnonymBruker
Skrevet

Er vel forskjellig hvilke medisiner som hjelper. Jeg tar venlafaxin og syns de hjelper. Jeg har ikke angst, men kan få en sånn indre uro av noe slag, bli uvel og noe jeg ikke kan forklare, magen vrenger seg litt på en måte. .

Høres ut som angst det.

Anonymous poster hash: 34f3d...b5a

stjernestøv
Skrevet

Er vel forskjellig hvilke medisiner som hjelper. Jeg tar venlafaxin og syns de hjelper. Jeg har ikke angst, men kan få en sånn indre uro av noe slag, bli uvel og noe jeg ikke kan forklare, magen vrenger seg litt på en måte. Har ikke hatt det etter at jeg begynte på venlafaxin. Men jeg tar de egentlig mot depresjon.

Ofte, tror jeg, kan man få ganske mye bivirkninger i begynnelsen. Man må ha tålmodighet. Om bivirkningene ikke har roet seg i løpet av noen mnd så er det kanskje greit å bytte. Jeg hadde nattesvette og rare drømmer i over 6 mnd, men nå har det gitt seg.

Takler ikke bivirkninger jeg dessverre. Men hadde du ikke andre fysiske bivirkninger? Jeg takler ikke kvalme og hodepine.  Men vil jo bli kvitt angsten da. 

Skrevet

Høres ut som angst det.

Mulig det, forstår ikke hva du vil fram til?

Skrevet

Takler ikke bivirkninger jeg dessverre. Men hadde du ikke andre fysiske bivirkninger? Jeg takler ikke kvalme og hodepine.  Men vil jo bli kvitt angsten da. 

Jeg ble veldig hard i magen, men man får vel ikke blitt hardere enn det du allerede er :P Bortsett fra det så var det bare nattesvette og drømmer. Det er vel bedre å lide seg gjennom noen bivirkninger enn å hele tiden prøve nye medisiner med nye bivirkninger. Om du blir kvalm og får vondt i hodet så kan du bare late som du er syk og bli få sofaen til det går over.

stjernestøv
Skrevet

Jeg ble veldig hard i magen, men man får vel ikke blitt hardere enn det du allerede er :P Bortsett fra det så var det bare nattesvette og drømmer. Det er vel bedre å lide seg gjennom noen bivirkninger enn å hele tiden prøve nye medisiner med nye bivirkninger. Om du blir kvalm og får vondt i hodet så kan du bare late som du er syk og bli få sofaen til det går over.

Ja det kan du si, kan ikke bli hardere her tror jeg. Ja blir jo syk da, kan ikke gå sånn i flere uker. 

AnonymBruker
Skrevet

Mulig det, forstår ikke hva du vil fram til?

Det var en kommentar, jeg vil ikke "frem til noe" spesielt.  :wacko:

AnonymBruker
Skrevet

Ja det kan du si, kan ikke bli hardere her tror jeg. Ja blir jo syk da, kan ikke gå sånn i flere uker. 

Er det ikke verdt et par uker med ubehag for å få det jevnt bedre i ettertid?

Hvis det er noen trøst, hadde ikke jeg bivirkninger på Cipralex i det hele tatt, ikke kvalme, hodepine, forstoppelse eller noe.

Men et par uker til eller fra på sofaen for deg tror jeg ikke har så mye å si. Du sier jo du isolerer deg lett, så da er dette kanskje en god løsning for deg.

Anonymous poster hash: 6d53d...a1b

stjernestøv
Skrevet

Er det ikke verdt et par uker med ubehag for å få det jevnt bedre i ettertid?

Hvis det er noen trøst, hadde ikke jeg bivirkninger på Cipralex i det hele tatt, ikke kvalme, hodepine, forstoppelse eller noe.

Men et par uker til eller fra på sofaen for deg tror jeg ikke har så mye å si. Du sier jo du isolerer deg lett, så da er dette kanskje en god løsning for deg.

Anonymous poster hash: 6d53d...a1b

Jo hadde jeg visst at det ble bedre hadde det vel vært verdt det, ligger jo mye på sofaen uansett. Hadde vært deilig å blitt kvitt angsten, tar du det mot angst? Hjelper det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...