Gå til innhold

Min mor gjør samme feil igjen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når jeg var 4 år gikk min fra min mor og 3 barn og ble sammen med en nabodame.Dem giftet seg og fikk barn. I 12 år nå har han oversett min mor og de få gangene de har snakket sammen har han vært spydig. Og konen hans er ikke bedre. Men etter jul flyttet konen fra han. Grunnen vet ikke jeg. Nå har min mor blitt sammens han igjen. Jeg elsker min far men selv om jeg bare er 16 år så vet jeg at han ikke er til å stole på. Hvorfor går damer tilbake til menn som behandler dem dårlig?

Anonymous poster hash: 93984...eb4

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/406851-min-mor-gj%C3%B8r-samme-feil-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje

Det er vanskelig å vite. Han vil vel ikke leve alene, og tenker at han en gang var glad i din mor, og at de kanksje kan finne tilbake til det de hadde for lenge siden. Hun har vel hatt en sorg etter at han dro og en sorg over at han stiftet ny familie like ved siden av - og håper at de vil finne tilbake til det de hadde sammen da du var veldig liten. Kan du snakke med foreldrene dine om dette? Kanskje vanskelig.... Kanskje du kan finne noen andre å snakke med det om, f.eks. rådgiver/sosiallærer eller helsesøster på skolen?

Kanskje det handler om at hun nå føler seg sett og anerkjent av en som avviste henne på en brutal måte (forlot henne til fordel for nabokona) da hun var i en sårbar (hadde tre små barn, hun må ha fått det tøft da hun ble alene)? Slike avvisninger sitter godt hos noen, og det kan høres ut som din mor fremdeles lar seg påvirke av faren din. Kan du snakke med moren din og fortelle hvordan du ser og opplever dette? Kanskje du gjennom dette kan bidra til at hun ser dette annerledes, og unngår å bli såret en gang til?

Madelenemie
  AnonymBruker skrev (På 28.7.2015 den 19.39):

Når jeg var 4 år gikk min fra min mor og 3 barn og ble sammen med en nabodame.Dem giftet seg og fikk barn. I 12 år nå har han oversett min mor og de få gangene de har snakket sammen har han vært spydig. Og konen hans er ikke bedre. Men etter jul flyttet konen fra han. Grunnen vet ikke jeg. Nå har min mor blitt sammens han igjen. Jeg elsker min far men selv om jeg bare er 16 år så vet jeg at han ikke er til å stole på. Hvorfor går damer tilbake til menn som behandler dem dårlig?

Anonymous poster hash: 93984...eb4

Hei!

For det første av samme grunn som menn, mange menn forblir i forhold som er skadelige.

Ang akkurat kvinner, tror ikke det fins noe spesifik grunn, men er selv forundret over at så mange ekstremt voldelige menn som er i fengsel får mange ekteskapsforespørsler. Det syns jeg er forunderlig.

Også Anders Brevik får visst mange tilbud om ekteskap.

Det er en svensk dokumenatar som belyser dette, kan sikkert googles.

Tror det er mye psykisk sykdom inne i bildet, et friskt menneske forblir ikke i en destrutkiv rellasjon eller går inn i en sånn.

Det er leit med foreldre som er så syke, det krever mye av barna som kommer er i prioritet 2.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...