AnonymBruker Skrevet 29. juli 2015 Skrevet 29. juli 2015 Hei. Min bror har en del problemer. Han er nå 51, men har hatt dem siden han var ung. Jeg vet jo ikke alt, men dette er det han forteller meg om: - Føler seg ofte svimmel - han sier at han "svimler". Dette er stort sett hele tiden. Livet hans blir i stor grad hemmet av dette, han pensjonerte seg før tiden. - Hjertebank, gjerne om natten, våkner av dette og blir svært redd.(undersøkt for hjertefeil, ikke noe er galt) - Kan bare sitte i stoler med ryggstø og bare stoler han mener er "gode". Derfor er de fleste kafébesøk og restaurantbesøk utelukket. Han "svimler" på pinnestoler etc. - Kan kun sitte ved midtgangen ved besøk i kino eller teater og ved flyreiser. - Mye løs mage, mageproblemer (ikke funnet noe galt) - Må gå veldig fort, slik at ingen klarer å holde følge, ellers blir han svimmel - Vil helst bare være med familien, all kontakt utenom det er et ord. - Pessimisme og katastrofetanker. Det er mer, men det er dette jeg kommer på. Han er undersøkt for alt mulig, men leger finner ikke noe feil. Selv sier han det skyldes et slag mot hodet da han var helt ung. Han ble ikke innlagt etter dette, men det skal ha vært et hardt slag. En stund trodde han også det skyldtes amalgam, men gikk bort fra dette. Jeg tror dette kanskje kan skyldes en form for angst eller et annet psykisk problem, men da blir han rasende og vil ikke høre noe om det. Hva tror dere? Slag i hodet eller angst? Og - er det mulig for ham å få noe hjelp, eller er det for seint når han har gått med det så lenge. Anonymous poster hash: 4c204...d11 0 Siter
XbellaX Skrevet 29. juli 2015 Skrevet 29. juli 2015 Hei. Min bror har en del problemer. Han er nå 51, men har hatt dem siden han var ung. Jeg vet jo ikke alt, men dette er det han forteller meg om: - Føler seg ofte svimmel - han sier at han "svimler". Dette er stort sett hele tiden. Livet hans blir i stor grad hemmet av dette, han pensjonerte seg før tiden. - Hjertebank, gjerne om natten, våkner av dette og blir svært redd.(undersøkt for hjertefeil, ikke noe er galt) - Kan bare sitte i stoler med ryggstø og bare stoler han mener er "gode". Derfor er de fleste kafébesøk og restaurantbesøk utelukket. Han "svimler" på pinnestoler etc. - Kan kun sitte ved midtgangen ved besøk i kino eller teater og ved flyreiser. - Mye løs mage, mageproblemer (ikke funnet noe galt) - Må gå veldig fort, slik at ingen klarer å holde følge, ellers blir han svimmel - Vil helst bare være med familien, all kontakt utenom det er et ord. - Pessimisme og katastrofetanker. Det er mer, men det er dette jeg kommer på. Han er undersøkt for alt mulig, men leger finner ikke noe feil. Selv sier han det skyldes et slag mot hodet da han var helt ung. Han ble ikke innlagt etter dette, men det skal ha vært et hardt slag. En stund trodde han også det skyldtes amalgam, men gikk bort fra dette. Jeg tror dette kanskje kan skyldes en form for angst eller et annet psykisk problem, men da blir han rasende og vil ikke høre noe om det. Hva tror dere? Slag i hodet eller angst? Og - er det mulig for ham å få noe hjelp, eller er det for seint når han har gått med det så lenge. Anonymous poster hash: 4c204...d11 Dette mener jeg helt klart er psykisk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.