Gå til innhold

Uansvarlig av vikar??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var til legen for noe fysisk sist... Var vikar som ellers er på samme senter det..

"Og så lurte jeg på om du kan fornye en resept for meg?"

"Hva da?"

"Sobril 25 mg 49 pack"

"OK"

Ingen spørsmål eller noen ting.... Og jeg står ikke på det fast i den forstand at jeg bruker en fast dose per uke heller. Synes jo det var helt greit jeg, men skal det være så enkelt å få mer av sånnt??

Anonymous poster hash: 64d3f...351

AnonymBruker
Skrevet

Var til legen for noe fysisk sist... Var vikar som ellers er på samme senter det..

"Og så lurte jeg på om du kan fornye en resept for meg?"

"Hva da?"

"Sobril 25 mg 49 pack"

"OK"

Ingen spørsmål eller noen ting.... Og jeg står ikke på det fast i den forstand at jeg bruker en fast dose per uke heller. Synes jo det var helt greit jeg, men skal det være så enkelt å få mer av sånnt??

Anonymous poster hash: 64d3f...351

Hva forventer du da? 3. grads avhør?

Anonymous poster hash: dfee6...776

Skrevet

Vikaren ser jo lett hvor lenge det er siden sist du fikk og ser jo da også om du tar for mye.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Som vikar for ok kollega overprøver jeg ikke dennes vurderinger i slike enkeltsaker.

Bokormen123
Skrevet

Vikaren skulle fornye en resept på et legemiddel du allerede har gått utskrevet. Ergo har du sikkert blitt vurdert av fastlegen din i forhold til ditt behov for medikamentet. Dessuten ser man jo i journalen hvor lenge det er siden sist du fikk, og kan dermed gjøre en vurdering ut fra dette. Jeg hadde ikke forventet at vikaren skulle stille noe spørsmålstegn ved dette overhodet - og har sett nok av innlegg på denne siden der man klager over at vikarer nettopp stiller spørsmål ved slike henvendelser.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleide å få nei av vikarleger på rivotril. Men altid ja fra fastlege. Er det bedre? Selv om rivotril var fast behovsmedisin hos meg, foreskrevet hos psykiater, og jeg ba sjeldent om mer enn ett glass i året. men jeg slapp altid tom på sommeren, da fastlegen var borte...

Anonymous poster hash: 6b170...3b7

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...