swingstang Skrevet 30. juli 2015 Skrevet 30. juli 2015 (endret) Hei Jeg har en bipolar II lidelse og bruker nå 400 lamictal 150 effexor 10 abilify har ellers brukt forskjellige medisiner fast i 15 år. Har faste samtaler på DPS ca en gang i måneden men det er en lengre pause nå som det er ferie. Både behandler på DPS og fastlegen er på ferie. Jeg har fast 100% jobb som ingeniør men jeg føler meg deprimert og har vansker med å komme meg igjennom jobbhverdagen. Vil bare sove og orker ikke å komme igang med jobbsaker, blir derfor meget lite effektiv. Nå er de andre på jobben på ferie og jeg må klare meg alene. Må snakke med besøkende og jobbe med saker, noe som går tregt med dagens tilstand. Har også tidsfrister å forholde meg til som medfører økonomisk tap hvis jeg ikke gjør unna ting raskt nok. Sover ca 8 timer om natta men har blå ringer under øynene og føler meg aldri uthvilt. Ønsker å sove om ettermiddagen men jeg må gjøre ting som gjør at det ikke går. Går rundt som en zombie. Føler meg egentlig best ca 21-22 tiden om kvelden Etter som de jeg normalt har kontakt (behandler og fastlege) med er på ferie så har jeg ikke mot til å ta kontakt med dps eller lege. Føler jeg ikke er dårlig nok til å søke hjelp og vil ikke være til byrde for andre som trenger hjelp. Føler jeg ikke kan sykemeldes da jeg skyver arbeidsoppgaver over på de andre når de kommer tilbake fra ferie. Vet jeg burde trene kondis først og fremst for å dra nytte av kroppens naturlig dop endorfiner men.... Åssen skal jeg manne meg opp til å ta kontakt om hjelp? Endret 30. juli 2015 av swingstang 0 Siter
Inner self Skrevet 30. juli 2015 Skrevet 30. juli 2015 Du må akseptere att du fortjener hjelp! Du er jo ikke i form! Er det bedre att du blir skikkelig dårlig av din bipolare lidelse, enn att du får en hastetime? Neppe. Best for både deg å samfunnet er att du får en akutttime! Jeg kan være slik selv, men kanskje ikke når det gjelder helse. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 30. juli 2015 Skrevet 30. juli 2015 Hadde du vært vår pasient, hadde vi forventet at du tok kontakt når situasjonen er slik. Det lærer en på Bipolarskolen. Ring i morgen. 0 Siter
swingstang Skrevet 31. juli 2015 Forfatter Skrevet 31. juli 2015 Du må akseptere att du fortjener hjelp! Du er jo ikke i form! Er det bedre att du blir skikkelig dårlig av din bipolare lidelse, enn att du får en hastetime? Neppe. Best for både deg å samfunnet er att du får en akutttime! Jeg kan være slik selv, men kanskje ikke når det gjelder helse. Takk for svar 0 Siter
swingstang Skrevet 31. juli 2015 Forfatter Skrevet 31. juli 2015 Hadde du vært vår pasient, hadde vi forventet at du tok kontakt når situasjonen er slik. Det lærer en på Bipolarskolen. Ring i morgen. Takk for svar, jeg skal gjøre det. Bipolarskolen har jeg faktisk ikke hørt om, takk for tipset. 0 Siter
swingstang Skrevet 31. juli 2015 Forfatter Skrevet 31. juli 2015 Fikk faktisk time på dagen. Føler meg litt lettet da det ble en bekymring mindre. Så da er jeg i stand til å reagere 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.