Gå til innhold

Åssen skal jeg manne meg opp til å ta kontakt om hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Jeg har en bipolar II lidelse og bruker nå 400 lamictal 150 effexor 10 abilify har ellers brukt forskjellige medisiner fast i 15 år. Har faste samtaler på DPS ca en gang i måneden men det er en lengre pause nå som det er ferie. Både behandler på DPS og fastlegen er på ferie. Jeg har fast 100% jobb som ingeniør men jeg føler meg deprimert og har vansker med å komme meg igjennom jobbhverdagen. Vil bare sove og orker ikke å komme igang med jobbsaker, blir derfor meget lite effektiv. Nå er de andre på jobben på ferie og jeg må klare meg alene. Må snakke med besøkende og jobbe med saker, noe som går tregt med dagens tilstand. Har også tidsfrister å forholde meg til som medfører økonomisk tap hvis jeg ikke gjør unna ting raskt nok.

Sover ca 8 timer om natta men har blå ringer under øynene og føler meg aldri uthvilt. Ønsker å sove om ettermiddagen men jeg må gjøre ting som gjør at det ikke går. Går rundt som en zombie.

Føler meg egentlig best ca 21-22 tiden om kvelden

Etter som de jeg normalt har kontakt (behandler og fastlege) med er på ferie så har jeg ikke mot til å ta kontakt med dps eller lege.

Føler jeg ikke er dårlig nok til å søke hjelp og vil ikke være til byrde for andre som trenger hjelp. 

Føler jeg ikke kan sykemeldes da jeg skyver arbeidsoppgaver over på de andre når de kommer tilbake fra ferie.

Vet jeg burde trene kondis først og fremst for å dra nytte av kroppens naturlig dop endorfiner men....

Åssen skal jeg manne meg opp til å ta kontakt om hjelp?

Endret av swingstang
Skrevet

Du må akseptere att du fortjener hjelp! Du er jo ikke i form! Er det bedre att du blir skikkelig dårlig av din bipolare lidelse, enn att du får en hastetime? Neppe. Best for både deg å samfunnet er att du får en akutttime!  Jeg kan være slik selv, men kanskje ikke når det gjelder helse.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hadde du vært vår pasient, hadde vi forventet at du tok kontakt når situasjonen er slik. Det lærer en på Bipolarskolen. Ring i morgen.

Skrevet

Du må akseptere att du fortjener hjelp! Du er jo ikke i form! Er det bedre att du blir skikkelig dårlig av din bipolare lidelse, enn att du får en hastetime? Neppe. Best for både deg å samfunnet er att du får en akutttime!  Jeg kan være slik selv, men kanskje ikke når det gjelder helse.

Takk for svar

Skrevet

Hadde du vært vår pasient, hadde vi forventet at du tok kontakt når situasjonen er slik. Det lærer en på Bipolarskolen. Ring i morgen.

Takk for svar, jeg skal gjøre det.

Bipolarskolen har jeg faktisk ikke hørt om, takk for tipset.

Skrevet

Fikk faktisk time på dagen.  :)  Føler meg litt lettet da det ble en bekymring mindre. Så da er jeg i stand til å reagere

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...