Gå til innhold

NHD - trenger din prof mening

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når en ikke klarer å jobbe pga angst. Når en sliter seg gjennom dagen i mange mange år. Når en har gått i terapi i maaange år og også prøvd ulike behandlere og behandlingsformer. Når en har prøvd alt av medisiner (ap/ad/ste.stb). Og ingenting funker. Tør nesten ikke gå ut pga angst. Men har inderlig lyst å jobbe litt. Kan ikke, men har lyst.

Er det da mulig å få utskrevet benzo? Fungerer ikke i dagliglivet heller. Livet er bare vondt. Veldig mange traumer og depresjon.

Er det grunn nok til å få benzo så en kan jobbe og fungere? Selvfølgelig restriktiv utdelt. Har misbrukt benzo for maange år siden så jeg kan gå med på utdeling av medisinene.

Men min behandler sier nei. Nå må jeg slutte med henne. Kan jeg spørre ny behandler om dette?

Er det velbegrunnet og forsvarlig?

Trenger inderlig svar fra NHD.

Anonymous poster hash: 1e23f...a97

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg ville ikke hatt problemer med å gi deg fornuftige doser med Sobril fra den dagen du skulle begynne i arbeid.

Jeg synes helt klart at du kan planlegge oppstart i arbeid og samtidig benzo sammen med din nye behandler.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke hatt problemer med å gi deg fornuftige doser med Sobril fra den dagen du skulle begynne i arbeid.

Jeg synes helt klart at du kan planlegge oppstart i arbeid og samtidig benzo sammen med din nye behandler.

Takk for svar.

Lurer på om du har et tips om hvordan legge dette frem for ny behandler? Jeg er redd vedkommende vil lese min journal at jeg ikke har fått tidligere og jeg er redd for å bli stemplet som "misbruker". Men min hensikt er at jeg ønsker meg sterkt tilbake i jobb.

Anonymous poster hash: 1e23f...a97

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...