Gå til innhold

Nhd (eller andre) glmet dose zoloft

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, tirsdag kveld glemte jeg å ta min dose zoloft (50mg). Jeg kom på det morgenen etter og leste i pakningsvedlegget at jeg ikke skulle ta dosen da, men vente til kvelden og ta neste dose som normalt. De to siste dagene har jeg merket økning i symptomer. Angst og grubling. Tanker som går igjen og som jeg ikke klarer å løsrive meg fra. Veldig likt sånn jeg hadde det før jeg begynte på medisiner. Har dette sannsynligvis noe med at jeg hoppet over en pille eller er det mest sannsynlig en tilfeldighet. Håper selvfølglig på det første, men frykter at grublingen og angsten er tilbake igjen. Merker at jeg blir veldig deprimert av denne grublingen, og det er utrolig slitsomt. Kan også nevne at ytre omstendigheter de siste par dagene også har gjort meg trist, så det kan jo være dette som trigget angsten og grublingen. På forhånd takk for svar. (Edit:det skulle selvfølgelig stå glemt i overskriften, men det går det visst ikke an å rette på)

Endret av helseangst
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er nok ikke en farmakologisk effekt av å ha glemt en enkelt dose. Men den psykologiske effekten sammen med det andre du antyder, kan være årsaken.

Skrevet

Dette er nok ikke en farmakologisk effekt av å ha glemt en enkelt dose. Men den psykologiske effekten sammen med det andre du antyder, kan være årsaken.

Ok, tusen takk for svar. Da krysser jeg fingrene for at det er forbigående. Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...