helseangst Skrevet 31. juli 2015 Skrevet 31. juli 2015 (endret) Hei, tirsdag kveld glemte jeg å ta min dose zoloft (50mg). Jeg kom på det morgenen etter og leste i pakningsvedlegget at jeg ikke skulle ta dosen da, men vente til kvelden og ta neste dose som normalt. De to siste dagene har jeg merket økning i symptomer. Angst og grubling. Tanker som går igjen og som jeg ikke klarer å løsrive meg fra. Veldig likt sånn jeg hadde det før jeg begynte på medisiner. Har dette sannsynligvis noe med at jeg hoppet over en pille eller er det mest sannsynlig en tilfeldighet. Håper selvfølglig på det første, men frykter at grublingen og angsten er tilbake igjen. Merker at jeg blir veldig deprimert av denne grublingen, og det er utrolig slitsomt. Kan også nevne at ytre omstendigheter de siste par dagene også har gjort meg trist, så det kan jo være dette som trigget angsten og grublingen. På forhånd takk for svar. (Edit:det skulle selvfølgelig stå glemt i overskriften, men det går det visst ikke an å rette på) Endret 31. juli 2015 av helseangst 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 31. juli 2015 Skrevet 31. juli 2015 Dette er nok ikke en farmakologisk effekt av å ha glemt en enkelt dose. Men den psykologiske effekten sammen med det andre du antyder, kan være årsaken. 0 Siter
helseangst Skrevet 31. juli 2015 Forfatter Skrevet 31. juli 2015 Dette er nok ikke en farmakologisk effekt av å ha glemt en enkelt dose. Men den psykologiske effekten sammen med det andre du antyder, kan være årsaken. Ok, tusen takk for svar. Da krysser jeg fingrene for at det er forbigående. Mvh 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.