Gå til innhold

er extremt kort lunte og raseri en psykisk lidelse?

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen
Skrevet

Før jeg fikk abilify tidlig i 20 årene, var jeg extremt rasende for nesten ingenting. Jeg truet personalet og mamma og selvskadet meg selv. Jeg angret ofte etterpå handlingene mine, men sinnet tok over hele hodet mitt og jeg kunne sitte å vri meg av sinne og uro for den minste lille ting forran små barn i bilen så barna ble redde. Er sånt sinne psykisk sykdom?

Hviss ikke det er psykisk sykdom, trenger jeg da virkelig abilify?

Blomsterfluen
Skrevet

Og en gang jeg hadde støttekontakter ble jeg så forbanna fordi vi ikke skulle på bibloteket, at jeg tok kvelertak på den ene støttekontakten.

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel heller umodenhet.

Anonymous poster hash: 5b608...b89
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil tro det kan være symptomer på en psykisk sykdom, men er ellers enig i kommentaren overfor at det også kan være umodenhet. Det høres litt ut som et lite barns trassalder. 

Anonymous poster hash: fe03f...82c
Blomsterfluen
Skrevet

Jeg var ikke umoden når jeg var over 20 år.

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som om oppførselen din var veldig umoden. Voksne på over 20 år oppfører seg ikke slik, med mindre de har en sykdom, en personlighetsforstyrrelse eller lignende. Barn kan gjøre det.

Ellers lurer jeg på hvorfor du tar abilify? Det står i Felleskatalogen at den brukes ved Schizofreni og Bipolar lidelse. 

Blomsterfluen
Skrevet

Det høres ut som om oppførselen din var veldig umoden. Voksne på over 20 år oppfører seg ikke slik, med mindre de har en sykdom, en personlighetsforstyrrelse eller lignende. Barn kan gjøre det. Ellers lurer jeg på hvorfor du tar abilify? Det står i Felleskatalogen at den brukes ved Schizofreni og Bipolar lidelse.  Anonymous poster hash: fe03f...82c

Jeg fikk den for mitt ukontrollerte sinneproblem.

AnonymBruker
Skrevet

Ok. Så du har aldri vært psykotisk?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Kort lunte, raseri og manglende evne til å kontrollere dette er symptomer som finnes ved flere psykiske lidelser. Siden Abilify hjelper, er det meget smart at du fortsetter på dette.

Blomsterfluen
Skrevet

Ok. Så du har aldri vært psykotisk? Anonymous poster hash: fe03f...82c

Nei, ikke før første gang jeg tok dem men psykiateren mente jeg var psykotisk da jeg søuttet brått på dem og ble lagt inn på tvangsmedisinering i 3 døgn i 2013. Nå er jeg 30 år.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke før første gang jeg tok dem men psykiateren mente jeg var psykotisk da jeg søuttet brått på dem og ble lagt inn på tvangsmedisinering i 3 døgn i 2013. Nå er jeg 30 år.

Ok. Da synes jeg slett ikke det høres ut som om du er feilmedisinert. Hør på behandlerne dine. Det er ikke kjekt å gå på medisiner (jeg går også på medisiner), men når de hjelper, er det likevel bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...